Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kan man bli nedseedad?


MartinSand

Recommended Posts

Det enda man blir nerseedad av är ett dåligt VL tex om du åker sämre än den mintiden för led 7. (som varierar år från år beroende på före och åkprestationer)

 

Men man blir nedseedad ett led per år även om man inte åker, så det är inte riktigt prestationen som avgör där. Man blir inte nedseedad för att man inte klarar tiden, däremot måste man upprätthålla sin seedning för att inte bli automatiskt nedflyttad. 

Link to comment
Share on other sites

Men man blir nedseedad ett led per år även om man inte åker, så det är inte riktigt prestationen som avgör där. Man blir inte nedseedad för att man inte klarar tiden, däremot måste man upprätthålla sin seedning för att inte bli automatiskt nedflyttad. 

OK, det visste jag inte, den regeln måste tillkommit på senare år.

Link to comment
Share on other sites

Tror det har varit så så länge jag åkt (sedan 2012)

När jag började (1970) kunde man seeda upp sig på meriter från andra konditionsidrotter dels vid anmälan, dels med muntlig "förhandling" i Mora/'Sälen. Sen kom ju seedningsloppen, men kommer inte ihåg vilket år. Jag har dock aldrig under mina 30 lopp seedat upp mig genom ett seedningslopp, utan min ledbasering har skett från tidigare VL/ÖS. Lite kul var det i 31:an, då jag hackade upp två led till 5:an, vilket dock åts upp framåt dagen, dock mindre sinkad i backen är vid start i 7:an.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...