Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Statistik infr Vasaloppets vintervecka

Johaug och Klbo starkast i re-sprinten

Klas Nilsson och Ida Dahl vann 7-mila

Startplatsen fr Vasaloppet 45 och Nattvasan 45 flyttas

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Move race - nytt reglage

• Vänligen logga in för att kunna svara
26 svar till detta ämne

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 147 inlägg

Vilken platta har du på skidorna, NIS 1.0, Salomon/Atomic eller Fischer/Ross?

Jag fick svaret från en handlare att man var tvungen att klistra på en ny platta.

Ingen aning vilken platta.

Skidorna är Fisher Speed Max Classic Plus 902.

Bifogar bilder på plattan om det säger något..

move_race-3.jpg
move_race-4.jpg

Bifogad fil(er)

froggen

froggen

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg

Ingen aning vilken platta.
Skidorna är Fisher Speed Max Classic Plus 902.

Bifogar bilder på plattan om det säger något..

Den plattan kallas för IFP, plattan för Rossignol och Fischers system - Turnamic.

Ska finnas Move Race kit till alla plattor (IFP, NIS 1,2,3 och RMP (den plattan du skruvar på ifall dina skidor saknar platta).

Så svar på Axeln, två inlägg ovan.
Du behöver endast montera en extra platta om du har en skida som ej har någon monteringsplatta, exempelvis Atomic och Salomon!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Axeln

Axeln

Medlem

• Members
  • Pip
  • 32 inlägg

Den plattan kallas för IFP, plattan för Rossignol och Fischers system - Turnamic.

Ska finnas Move Race kit till alla plattor (IFP, NIS 1,2,3 och RMP (den plattan du skruvar på ifall dina skidor saknar platta).

Så svar på Axeln, två inlägg ovan.
Du behöver endast montera en extra platta om du har en skida som ej har någon monteringsplatta, exempelvis Atomic och Salomon!

Nej,det är den lilla biten som klistras fast framför befintlig platta som min fråga gäller. Frågan är om den biten är identiska på Move switch-kitet och Move race-kitet. Utifrån tidigare inlägg i tråden så förefaller det vara så för IFP i alla fall.

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 147 inlägg

Nej,det är den lilla biten som klistras fast framför befintlig platta som min fråga gäller. Frågan är om den biten är identiska på Move switch-kitet och Move race-kitet. Utifrån tidigare inlägg i tråden så förefaller det vara så för IFP i alla fall.

För mig var dom exakt lika, så jag lät den gamla sitta kvar.

Och jag har kitet för IFP.

move_race-7.jpg move_race-5.jpg

Bifogad fil(er)

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 091 inlägg
Tack för bilder!
Grunden med diverse plattor för NIS, IFP, mm är desamma men hacken i ”läppen” på bindningen är olika. Därför måste man köpa ny bindning för att Race-reglaget ska funka. Jaja, har övat lite på Switch och om man lägger upp staven rätt upp längs höger sida och vrider så ska det nog inte störa åtminstone om man lägger sig i högra slöfilen.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan, Vasaloppet - tvekamp med brorsan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 346 inlägg

Tack för bilder!
Grunden med diverse plattor för NIS, IFP, mm är desamma men hacken i ”läppen” på bindningen är olika. Därför måste man köpa ny bindning för att Race-reglaget ska funka. Jaja, har övat lite på Switch och om man lägger upp staven rätt upp längs höger sida och vrider så ska det nog inte störa åtminstone om man lägger sig i högra slöfilen.

Sätt staven mellan benen medans du skruvar och donar. Jag trodde folk skulle ha tröttnat på move vid det här laget men det kanske är så bra som tillverkaren säger. Jag ser inte så många fuskpälsskidor på tävling längre däremot.

froggen

froggen

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg

Ah! Då förstår jag. Såg att du fått svar på det!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar