Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skinnarloppet 2020


malaka

Recommended Posts

Åkte i de spåren en del runt jul. Det mesta i naturen smälte bort väldigt i ruggig takt men de hade en fin liten konstsnöslinga som höll 2 km. Denna räcker dock inte på långa vägar till skinnarloppet och det har väl inte kommit någon nämnvärd snömängd sedan dess? Jag gissar att de är helt beroende av kung Bores hjälp. 

 

Det ser dock ganska positivt ut på prognosen för närmsta veckan. Om det inte går att få till spåren på den mer känsliga myren så brukar de väl dra ett 3-varvsspår på 15-kilometaren? Jag ser det som högst troligt att de får till detta spår.

 

/snabben

Link to comment
Share on other sites

Åkte i de spåren en del runt jul. Det mesta i naturen smälte bort väldigt i ruggig takt men de hade en fin liten konstsnöslinga som höll 2 km. Denna räcker dock inte på långa vägar till skinnarloppet och det har väl inte kommit någon nämnvärd snömängd sedan dess? Jag gissar att de är helt beroende av kung Bores hjälp. 

 

Det ser dock ganska positivt ut på prognosen för närmsta veckan. Om det inte går att få till spåren på den mer känsliga myren så brukar de väl dra ett 3-varvsspår på 15-kilometaren? Jag ser det som högst troligt att de får till detta spår.

 

/snabben

Tack för svar! Låter ju ändå försiktigt lovande..

Link to comment
Share on other sites

Malungs IF skriver på sin hemsida:

 

"Skinnarloppet 2020 är i dagsläget inte i farozonen! Den Största delen av banan är belagd med tjock isig botten, vilket innebär att det vid snöfall på ca:10 cm går att arrangera rättvisa och fina tävlingar."

 

SMHI:s prognos är 20 mm nederbörd den här veckan, dock runt nollan så det är nog blandat regn och snö.

Link to comment
Share on other sites

Malungs IF skriver på sin hemsida:

 

"Skinnarloppet 2020 är i dagsläget inte i farozonen! Den Största delen av banan är belagd med tjock isig botten, vilket innebär att det vid snöfall på ca:10 cm går att arrangera rättvisa och fina tävlingar."

 

SMHI:s prognos är 20 mm nederbörd den här veckan, dock runt nollan så det är nog blandat regn och snö.

Låter bra!

Link to comment
Share on other sites

Ja optimismen är inte inte något fel på hos Malungsborna iallafall. Frågan är ifall det är relevans eller bara önsketänkande.

 

Har åkt 45 km i många herrans år men tog motionsklassen (21 km) ifjol och kan tänka mig göra det återigen ifall det vill sig väl, men anmälan dröjer nog till tävlingsdagen i sådana fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jo det är sant. Men Bessemer lyckades de ju flytta? Man hade kanske kunnat nyttja vasaloppspåren, eller är det kinkigt så nära inpå vinterveckan? Är Garberg för trångt för ett långlopp?

 

Jag tror och förutsätter dock så klart att om det hade gått att lösa det så hade de gjort det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...