Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Statistik infr Vasaloppets vintervecka

Johaug och Klbo starkast i re-sprinten

Klas Nilsson och Ida Dahl vann 7-mila

Startplatsen fr Vasaloppet 45 och Nattvasan 45 flyttas

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Forumskejten

• Vänligen logga in för att kunna svara
38 svar till detta ämne

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 545 inlägg

Kan det vara Christer Majbäck?

När jag postade frågan hade jag ingen aning om det varit någon alls förutom Arja Saijonmaa. Men sedan kom jag på att Ica-Stig också varit med i båda festivalerna. Förste Ica-Stig har ju varit med i Nationalteatern, och sedan övertogs rollen av Loa ”symfonin” Falkman.

TobbeB

TobbeB

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg

När går loppet? Onsdag eller torsdag? Tid?

Var är starten? Vid målportalen eller Hemus?

Var är vändningen? Oxberg?

Skall man ta en selfie framför klockan vid kontrollen för att visa att man varit framme?

Var är målet? Vid målportalen?

Nummerlappar? Skall man vränga en gammal nummerlapp och skriva sitt forumnick med tuschpenna?

Om de här frågorna får svar så är jag på...

Jag börjar bli lite småsugen att göra ett nytt försök på en skejtvasa. Förra året gick det knappt att skejta första halvan på onsdagen så jag föreslår att en ev. Forumskejt sker på torsdagen.

Jag tar nog bilen hemifrån ca 5.30, framme i Mora 7.30.

Det går buss från Mora 8.00, framme vid starten i Berga by ca 9.30.

Start 10.00?

Mål i Mora, målportalen.

För egen del blir det ca 16.00

Vi kan väl åka "loppet" i samlad grupp, kanske dela upp oss i två grupper med olika farter.

Jag stannar gärna till i Evertsberg och äter lite matsäck.

Fler förslag?

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 091 inlägg

Jag kanske kan vara följeåkare en bit, säg från Berga till Mångsbodarna och sen vända.

Blir lite mastigt med Forumskejten, Stafettvasan och Vasaloppet annars.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan, Vasaloppet - tvekamp med brorsan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 944 inlägg
Men vem ordnar kaffet?
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 545 inlägg

Linnea Götesson ??

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 611 inlägg

Är det någon av de fantastiska gamla damerna, som delar ut dricka år efter år ? :) 

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 611 inlägg

Jag börjar bli lite småsugen att göra ett nytt försök på en skejtvasa. Förra året gick det knappt att skejta första halvan på onsdagen så jag föreslår att en ev. Forumskejt sker på torsdagen.

Jag tar nog bilen hemifrån ca 5.30, framme i Mora 7.30.

Det går buss från Mora 8.00, framme vid starten i Berga by ca 9.30.

Start 10.00?

Mål i Mora, målportalen.

För egen del blir det ca 16.00

Vi kan väl åka "loppet" i samlad grupp, kanske dela upp oss i två grupper med olika farter.

Jag stannar gärna till i Evertsberg och äter lite matsäck.

Fler förslag?

Är det preparerat för skejt hela vägen, kanske bättre att hoppa på spåret i Oxberg, om bussen går den vägen. Dessutom krävs det väl en "kontroll" för påfyllning av vätska både i mage och den man bär med sig.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 108 inlägg

Är det någon av de fantastiska gamla damerna, som delar ut dricka år efter år ? :) 

Linnea bor i Mångsbodarna, enda invånaren där, och brukar ses i TVn varje år när hon blandar blåbärssoppa.  :)

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 091 inlägg
På Ultravasan stod fru Frick och hejade och langade dricka ;)

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

TobbeB

TobbeB

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg

Är det preparerat för skejt hela vägen, kanske bättre att hoppa på spåret i Oxberg, om bussen går den vägen. Dessutom krävs det väl en "kontroll" för påfyllning av vätska både i mage och den man bär med sig.

Jag tänkte ha vätskebälte och ta en slurk vid varje kontroll och ryggsäck med extra vätska och lite tilltugg.
Ett alternativ är ju att starta i Moraparken och åka till Evertsberg t.o.r.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 611 inlägg

På Ultravasan stod fru Frick och hejade och langade dricka ;)

Ursäktar ni om jag spårar ur och berättar en episod för länge sedan. Eva-Lena Frick då Karlsson och Tony Pölder var på klubbesök i Växjö och hade instruktion i rullskidåkning. Hon betonade att det var viktigt att vara avslappnad i musklerna efter genomfört avstamp med skidan och hon beskrev det som att "det skall dallra till i skinkan"  :blink:  Märkligt att man kan komma ihåg en sådan detalj efter så många år.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 346 inlägg
Högst relevant information för tråden! Nu ska jag buda er på en riktigt god ide, hoppas det inte är en pärla för svin..

Forumskejten borde genomföras med start kl 8 den första söndagen i mars. Vill ni inte köra sönder spåren föreslår jag skaterullskidor längs vasaloppsvägen. Ring Aftonbladet och kalla det alternativa vasaloppet. Efter det kommer ni få ett skatelopp..

Jag kan stå för drickalagningen och sjuktransport vid olyckorna.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 545 inlägg

Högst relevant information för tråden! Nu ska jag buda er på en riktigt god ide, hoppas det inte är en pärla för svin..

Forumskejten borde genomföras med start kl 8 den första söndagen i mars. Vill ni inte köra sönder spåren föreslår jag skaterullskidor längs vasaloppsvägen. Ring Aftonbladet och kalla det alternativa vasaloppet. Efter det kommer ni få ett skatelopp..

Jag kan stå för drickalagningen och sjuktransport vid olyckorna.

Kommer Arja Saijonmaa så ställer jag upp

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 346 inlägg
Arja och snälla ica-stig planerar att köra tandem skateskidor.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 171 inlägg

Ursäktar ni om jag spårar ur och berättar en episod för länge sedan. Eva-Lena Frick då Karlsson och Tony Pölder var på klubbesök i Växjö och hade instruktion i rullskidåkning. Hon betonade att det var viktigt att vara avslappnad i musklerna efter genomfört avstamp med skidan och hon beskrev det som att "det skall dallra till i skinkan"  :blink:  Märkligt att man kan komma ihåg en sådan detalj efter så många år.

En av Eva-Lenas klassiker är annars från när hon var bisittare på SVT:s sändningar från VM i Lahti 1989 (tror jag det var) och förklarade riller som att det är "som en bågfil"...

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 611 inlägg

Fick svar från skistart idag, men de har inget intresse att starta upp ett skejtlopp i eller omkring vasaloppsterrängen, så den idén är död nu. :(

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 346 inlägg
Du ger upp för lätt. Det finns mängder med andra butiker du kan fråga. Lager157 kanske?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 944 inlägg
Varför inte fråga H&M? General motors och Apple?
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 091 inlägg

Swix..?

NV18 7.22 | NV19 4.52

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar