Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Anton p vg mot sin efterlngtade comeback

Thyli snabbast p Virtual Alliansloppet

rets Charlotte Kalla-stipendium till Mrta Rosenberg

strm bjuder in till inspirations- och rullskidtrffar i Blekinge

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Holmenkollenmarsjen 2020

• Vänligen logga in för att kunna svara
32 svar till detta ämne

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 377 inlägg
Jag var i Brovoll igår (15/2) och åkte runt i spåren där marsjen ska gå. På de högre partierna var det bra med snö och fina spår. När man kom ner på lägre nivå var det dock sämre; tunt med snö och isigt. Jag vet inte den exakta bansträckningen, men ett parti som logiskt sett borde vara med gick på en plogad bilväg i 2,5 km. Undrar hur arrangörerna löser det?

Idag söndag ska det regna och blåsa rejält Nordmarka. Det är bara att hoppas att spåren klarar sig så att loppet blir av.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Men det är ju 2v kvar. I princip kan allting smälta bort likväl som det kan snöa en halvmeter innan dess...
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 377 inlägg
Jo, fast prognosen för de närmaste 10 dagarna visar på varmt väder. Bara att hoppas på det bästa för er som ska åka.

Jag hittade förresten bankartan för årets Holmenkollmarsj. Det var precis de spåren jag åkte igår. Kuperat är det!

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Denna vinter förvånar inget.

Edit uppdaterat.
Idag efter stormen Dennis är det fortfarande kanon förhållanden uppe på høyden
Återinför skejtvasan
41.57.63

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Løypebasen i Brovoll lovar kanonfina förhållanden nästa helg :) :) Hade det inte varit för Johaug hade jag emigrerat
Återinför skejtvasan
41.57.63

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Det ser ut att bli blåextraföre :) Kommer köra fabriksslip lätt dragen Kuzmin ovanpå , ingen rill , hf och pulver.
Återinför skejtvasan
41.57.63

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 377 inlägg
Lycka till, hoppas att det blir fint. Och spara lite krut till sista stigningen som kommer efter 37-kilometerskontrollen. Den är inte tokbrant, men den är lång. 150 höjdmeter visade min klocka.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg

Lycka till, hoppas att det blir fint. Och spara lite krut till sista stigningen som kommer efter 37-kilometerskontrollen. Den är inte tokbrant, men den är lång. 150 höjdmeter visade min klocka.

Tackar käre västgöte :)

Det lutar åt ”skarpa” förhållanden och täckt lila klister nu. Får se om det faller nån snö. För övrigt är det tuffare Seedning på marsjen än Vasan. Antar det är för att norrmännen lever langrenn och inte bara stakar golfbanor
Återinför skejtvasan
41.57.63

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 377 inlägg

Det lutar åt ”skarpa” förhållanden och täckt lila klister nu. Får se om det faller nån snö. För övrigt är det tuffare Seedning på marsjen än Vasan. Antar det är för att norrmännen lever langrenn och inte bara stakar golfbanor

Skogsvakt, hur gick det på Marsjen? Var spåren bra? Fanns det snö på alla vägar?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg

Skogsvakt, hur gick det på Marsjen? Var spåren bra? Fanns det snö på alla vägar?

Tackar som frågar :)

Marsjen blev en helt fantastisk opplevelse. Trassen var hur rolig som helst. Fina diagonalbackar. Spår överallt. Tror inte jag saxade en enda gång. Väldigt mycket snö. Arrangören hade ju jobbat med konstsnö vissa delar men det märktes inte av. Brovoll och Romeriksåsen är ett fantastiskt skidområde och snösäkert, deras säsong började mitten av november. Jag körde en universalklister lätt täckt med vr40. Fabriksslip lätt dragen Kuzmin ovanpå och fc7 pulver. Hade väldigt bra skidor. Jag körde bra i 30km ungefär sen tog jag rätt slut. Tränar inte så mkt distans på klassiskt, har ju ”alltid” Skatebirken som träningsmål. Sista backen innan mål var på 3km och där gick det inte fort kan jag lova.För någon. Funktionärerna gjorde ett överdrivet bra jobb. Sprang med och langade dricka, tydligt ropade vad dom erbjöd och var allmänt peppade. Jag som är en bitter jävel som alla här inne vet :) drog på smilbanden många gånger. Norrmännen älskar sin langrenn. Och jag älskar dom. Ja hör på fan.
Kort sagt, toppklass arrangemang av norrbaggarna. Hoppas på snöbrist i Marka nästa år igen ;)

Just det. En välfylld goodiebag fick man. I den låg kakor, dricka, pin och en limpa :) Jajjemän. Kaffe vid målgång erbjöds med. Bara en sån sak.
Återinför skejtvasan
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 198 inlägg
Gött å höra att de håller stilen. Man går sällan hungrig efter en rejäl marsj. Dusch däremot är ingen självklarhet. Våtklut o svettiga kallingar.
Pensionisten Østensen stakade antar jag?

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Simen tolkade efter skoter i sista backen.

Omklädning och dusj fanns. Jag hoppade det pga Corona :) :) :)
Återinför skejtvasan
41.57.63

Exil Mas

Exil Mas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 126 inlägg

Gött å höra att de håller stilen. Man går sällan hungrig efter en rejäl marsj. Dusch däremot är ingen självklarhet. Våtklut o svettiga kallingar.
Pensionisten Østensen stakade antar jag?

Han staket ja, tyckte sista backen också var tung, trener mye sammen med en annan pensionist Jens Arne Svartedal som jag er arbets kollega med.

Öss 2013/6.47. Ösm 2014/ 6.35  Ösm-15/ 6.44  Ösm-16/ 5.49  Ösm17/ 6.25  ÖSM18/ 6.12 pl131 -27 året

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar