Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Lngdlandslaget stannar i Sverige i hst

Nu r Oskar Svensson p rtt spr igen

ver 560 deltagare siktar p Vasaloppstrippeln

Team Koteng vann Blink Team Classic

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Corona

• Vänligen logga in för att kunna svara
104 svar till detta ämne

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 198 inlägg

Blir irriterad när jag själv tog beslutet att inte åka till stugan i Foskros norr om Idre av respekt för rekommendationerna, självklart gör just mitt val antagligen ingen skillnad i smittspridning, men påverkar mig negativt, men om alla resonerade så...

Problemet är nog inte smittspridningen om människor och deras familjer drar till skogs i sina ensliga stugor. Den stora problematiken uppstår när småorter med i bästa fall en vårdcentral behöver ta hand om inresta som insjuknar.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 069 inlägg

Smittspridningen ska inte stoppas, det är för sent. Bara hindras och försenas så att vårdapparaten orkar med lasten.

Och just nu ser det ju ut som om det går?

Många killgissningar just nu överallt om hur det egentligen står till med smittspridningen iom att det saknas tester av smittade. Inte många som testas verkar det som. Jag känner fler med symptom och utan test än testade, även dödsfall med Corona symptom kan vara otestade så mörkertalet är okänt just nu.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 862 inlägg

Oroande rapporter från Sydkorea , då man fått ett antal fall som återinsjuknat, vilket indikerar att faran inte är över.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 073 inlägg
Nån som vågat anmäla sig till nåt lopp? Jag mailade LL och svaret var att dom planerar köra som vanligt. Blir det inte av kommer dock inga anmälningsavgiften betalas tillbaks. Detta är ju en märklig situation. Ingen vill att lopp ska gå under, men är det verkligen helt schysst att ta bra betalt för en produkt som man senare ej kan leverera? Jag tänker oxå på AL. Vem vågar anmäla sig dit?
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

PetterM

PetterM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 119 inlägg
Snållänings som man är så anmälde jag mig till AL tidigt då man fick rabatt innan den 15 mars. Tyvärr känns det som att man drog en nitlott nu....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar