Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tolka resultat i Skiselector


Henke

Recommended Posts

Köpte Fischer Twin Skin Race på Stadium.se när de hade riktigt bra priser i början av mars. Angav vikt 73 kg (lite i överkant) och avancerad åkare (flera Vasalopp strax under och strax över 5 tim). Fick hem ett par stiff 197 (är 169 cm lång) med viktspann 58-74 kg enligt lapp från fabrik. Låter ju spontant lite lågt för mig. Vad tror ni om skidorna utifrån resultatet i Skiselector? Hur tolkar man siffrorna? Hur vet man att det stämmer? Kan de på Stadium ha tänkt/gjort fel?

post-38-0-35183300-1584653293_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Låter lite för kort och för mjukt. Mina Ross R-skin är längre än vad jag brukar åka på. 207 mot, för mig normala 203. Skistart fick gå upp i längd för att hitta ett spann som passade. Jag är 175cm och väger 78kg.

Fast facit får du först när du teståkt.

Link to comment
Share on other sites

Håller med att det enligt siffrorna då bilden inte syns så känns de lite mjuka. Och att du ligger i övre vikten enligt fabrik. Mina rossignol R-skin race är för ca 25-30 kg tyngre än vad jag är. Dock har de några år på nacken och vad jag förstår var vikterna från fabrik väldigt fel tänkta för några år sedan.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...