Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppets nya målområde


Recommended Posts

Man skall bygga om målområdet i Vasaloppet och målportalen kommer att finnas vid klockstapeln. Vad säger ni om det ? Att det blir 100 m kortare lär inte spela så stor roll, då man justerar längs banan i princip varje år, men det jag funderar på är hur det kommer att påverka upploppsstriden i den mån man kan tala om upplopp. Blir det andra typer av åkare som vinner eller kommer loppet att avgöras före "knölarna". Skall bli intressant att höra hur åkarna resonerar när det börjar dra ihop sig inför Vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Äntligen kommer nån med fäste vinna igen

 

Varför alltid detta behov av att vara ironisk i stället för att hålla sig till ämnet och bidra?  ;)

 

Nåväl, min första reaktion var att jag inte gillar förändringarna. Vasaloppet är ju delvis känt för den förrädiskt långa spurtsträckan och det kliver man nu alltså ifrån och blir mer som dom andra loppen. Men det som framförallt är tråkigt är att Vasaloppsmässan slaktas. Dels tar dom bort den stora restaurangdelen, som varit en naturlig mötesplats. I stället hänvisas man till lokala restauranger i Mora. Detsamma gäller storleken på själva mässan som minskar drastiskt - från att ha varit över 4000 kvadrat till att nu bli enbart 1600 kvadrat. 

Link to comment
Share on other sites

Oj, jag förstod inte att det var så stora ändringar.

Jag tycker absolut att en del av särarten med VL är långt upplopp och ingen medalj förutom om du kommer in på max 50% av vinnartiden.

Verkar som om det blir mer likt andra lopp nu.

 

Själva förkortningen av loppet är av mindre betydelse. 

 

Restaurangdelen var ju bra men trång tidigare, hade nog hellre sett en ökning av ytan än minskning.

Link to comment
Share on other sites

Oj, jag förstod inte att det var så stora ändringar.

Jag tycker absolut att en del av särarten med VL är långt upplopp och ingen medalj förutom om du kommer in på max 50% av vinnartiden.

Verkar som om det blir mer likt andra lopp nu.

 

Själva förkortningen av loppet är av mindre betydelse. 

 

Restaurangdelen var ju bra men trång tidigare, hade nog hellre sett en ökning av ytan än minskning.

Mora kommun och företagare vill få en större del av kakan?

Link to comment
Share on other sites

Varför alltid detta behov av att vara ironisk i stället för att hålla sig till ämnet och bidra? ;)

 

Nåväl, min första reaktion var att jag inte gillar förändringarna. Vasaloppet är ju delvis känt för den förrädiskt långa spurtsträckan och det kliver man nu alltså ifrån och blir mer som dom andra loppen. Men det som framförallt är tråkigt är att Vasaloppsmässan slaktas. Dels tar dom bort den stora restaurangdelen, som varit en naturlig mötesplats. I stället hänvisas man till lokala restauranger i Mora. Detsamma gäller storleken på själva mässan som minskar drastiskt - från att ha varit över 4000 kvadrat till att nu bli enbart 1600 kvadrat.

 

Jag var inte ironisk. Jag var förhoppnings-vis :)

Annars är det alltid roligt när du är så engagerad i mina inlägg. Fortsätt med det

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka era smileys, dom passar dåligt med budskapet.. är ni sarkastiska?

Ang smileys. Jag har tyckt länge att det är magert med smileys kopplade till det här forumet. Det skulle behövas ett antal fler, så att man bättre kunde matcha inläggen.

Link to comment
Share on other sites

Äntligen kommer nån med fäste vinna igen

Jag tycker visst detta inlägg är relevant i sammanhanget, om någon med "Kläbolöp" i de två småbackarna skulle kunna skaffa sig ett litet försprång och vinna. Frågan är dock om de med fäste är med ända fram till sluttampen och få nytta av sitt fäste.

Link to comment
Share on other sites

Ang smileys. Jag har tyckt länge att det är magert med smileys kopplade till det här forumet. Det skulle behövas ett antal fler, så att man bättre kunde matcha inläggen.

Ja. Håller med. Tummen upp och bajskorven med ögon är oumbärliga..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...