Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Hemmavasan Live 15 augusti - tabl och hlltider

SVT livesnder frn rullskidstvlingarna i Trollhttan

Lngdlandslaget stannar i Sverige i hst

Nu r Oskar Svensson p rtt spr igen

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Placering vid förvarning ?

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 167 inlägg

Såg att jag tappade 23 placeringar vid förra årets klarälvslopp från förvarning till mål.

Den sträckan varade ju bara bara i 1 min och 40 sekunder och ingen åkte om mig under den tiden vad jag mins, tror tom. att jag åkte om 2 st.

Någon som vet hur det fungerar. Enligt Klarälvsloppet var medelhastigheten 35,7 km/h vilket också är fel

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg

Såg att jag tappade 23 placeringar vid förra årets klarälvslopp från förvarning till mål.

Den sträckan varade ju bara bara i 1 min och 40 sekunder och ingen åkte om mig under den tiden vad jag mins, tror tom. att jag åkte om 2 st.

Någon som vet hur det fungerar. Enligt Klarälvsloppet var medelhastigheten 35,7 km/h vilket också är fel

Forshaga 21.65 93
Edsgatan 22.84 90
Förvarning 24.60 72
Mål 37.04 92

Tror inte jag åkte något extremt långsamt sista minuterna mot mål. Däremot åkte jag lite halvdåligt från Edsgatan till förvarningen (19:31) men hade exakt på sekunden samma tid som Britta Norgren där. Tog enligt resultatlistan 18 placeringar där och det måste vara fel.

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 253 inlägg
Det var flera startgruppen med olika starttid eller hur. Så det är inte bara folk runt dig som kan ha passerat utan det kan ha varit från en annan startgrupp.
Men den enklare förklaringen är säkert att alla inte fick sitt chip registrerat på alla kontroller, därför varierar placeringen lite. Men målet är det enda som stämmer där man säkert har fått gjort manuella kontroller också

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar