Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Grate drmmer om nya pallplatser

Rovaniemi tar ver Pites arrangemang av Skandinaviska cupen

Motionsloppsplattformen Race.se satsar globalt och byter namn

Lager 157 Ski Team r starkare n i fjol

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Skaterullskidor (åker för snabbt?)

• Vänligen logga in för att kunna svara
24 svar till detta ämne

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 294 inlägg

Klart man kan ha olika hjul fram och bak även på skate, är väl jättevanligt. Vet många som har Marwe som har 0:or och 6:or. Blir lagom motstånd då. Eller Swenor/Elpex 2/3 osv
Sen hur man sätter dom fram eller bak, får man väl testa vad som är bäst för just sig själv. Har lite med teknik att göra.
Det har ju redan skogsvakt svarat på.
Jag svarade inte när frågan kom upp första gången för jag tyckte det var så självklart att man kan blanda hjul fram eller bak.

Men frågan var ju från början hjul av olika fabrikat. Och alla fabrikat är inte bra på viss typ av asfalt bara, så är det. Bara testa på. Hjul är ju ändå förbrukningsvara

En av huvudfrågan var ju även om hjulen var för snabba. Jag kör på Marwe 6or och du säger att det är vanligt med 6+0or vilket alltså är snabbare än ”normalhjul”, eller är Marwes standardhjul att betrakta som långsamma?

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 265 inlägg

En av huvudfrågan var ju även om hjulen var för snabba. Jag kör på Marwe 6or och du säger att det är vanligt med 6+0or vilket alltså är snabbare än ”normalhjul”, eller är Marwes standardhjul att betrakta som långsamma?

Marwes standardhjul 6:or är tröga och långsammare än dom flesta andra standardhjulen.
Lagom för vissa för trögt för många andra.
Att åka med för tröga skatehjul gör ofta att man får syra före puls.

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 294 inlägg
Det förklarar endel och då får jag väl korrigera mig då jag tycker att dessa passar mig, snabbare blir för lätt

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 986 inlägg

Marwes standardhjul 6:or är tröga och långsammare än dom flesta andra standardhjulen.
Lagom för vissa för trögt för många andra.
Att åka med för tröga skatehjul gör ofta att man får syra före puls.

Du har slutat sälja Marwe, varför ?

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 265 inlägg

Du har slutat sälja Marwe, varför ?

Vi har minskat sortimentet massor och tagit bort många leverantörer. Håller en mer lagom nivå nu. Med bättre arbetsbelastning, dygnet har bara 24 h

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar