Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Flourförbud, hur tänker handlare och köpare?


Rotebrostakaren

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Gammal tråd, men frågan är fortfarande aktuell. Få handlare säljer numera flourprodukter och de som gör det har produkter baserade på tillåtna C6 sedan C8 förbjudits. Frågan är om FIS hinner få fram en pålitlig testapparat så att förbud mot allt flour kan införas till säsong 2022/2023? Jag tvivlar och gissar att det än en gång skjuts upp.

 

Någon som "hört något" eller rent av vet?

Link to comment
Share on other sites

Gammal tråd, men frågan är fortfarande aktuell. Få handlare säljer numera flourprodukter och de som gör det har produkter baserade på tillåtna C6 sedan C8 förbjudits. Frågan är om FIS hinner få fram en pålitlig testapparat så att förbud mot allt flour kan införas till säsong 2022/2023? Jag tvivlar och gissar att det än en gång skjuts upp.

 

Någon som "hört något" eller rent av vet?

Planen från FIS är ju förbud nästa säsong. Jag har inte hört några indikationer på att en flourtest som fungerar ska finnas ännu. ännu längre bort lär ju vara att hitta något som funkar på vanliga nationella tävlingar. Därtill har man inte hittat någon valla som funkar bättre än den med flour i, och det är väl tveksamt att man gör det. 

 

Så FIS plan går väl inte så bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...