Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vallåsen?


Knappen

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

För min del närmare till Vallåsen och i vintras var det inte mycket bevänt med Tranemo... kort sagt härnere i södern har Vallåsen att argument i att de kan producera snö i plusgrader.

Om det finns konstsnö i Tranemo tar de alla närliggande skidåkare helt klart, även Nybro. Fler konkurrenter finns nog också.

 

Vid natursnö åker jag inte många kilometer utan spårar på egen hand med skoter, tyvärr inget skatespår.

Link to comment
Share on other sites

Någon ställde frågan om vad det blir för spår i kommentarerna till deras nyhet på Facebook och fick det här svaret:

 

1800491_779704332091837_1942407787387351
Vallåsen Hej Anna-Karin! Tack för er fråga, initialt kommer det bli ett spår för klassiks åkning och ett spår för skate/fristil så enkelspårat, men blir det hög efterfrågan kan vi komma att utöka med ett klassiskt spår och då blir det dubbelspårat :) hoppas vi ses, hälsningar Caroline
Hide or report this
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I princip ett spår fram och tillbaka. Jag sprang lite idag på grusvägen de sade skulle bli längdspår om några veckor.

Jag har två timmar dit med bil och gissar på noll turer dit denna säsongen för min del.

Körde du den långa sträckan till Vallåsen bara för att inspektera banan ? Med ett spår fram och tillbaka avses väl två skidspår, ett för vardera hållet ?

Link to comment
Share on other sites

Spårkartan antyder mindre än 2 m bitvis där man kör på gemensam spårbädd (mötande spår vid vändningen).

Jag tror dock att smittrisken finns i omklädningsrum, lokaltrafik och krogmiljö i första hand. Trångt och relativt hög luftfuktighet.

I vallåsens fall är det omklädningsrummet som har störst risk att inträffa kanske :).

 

Så resa med egen bil och att stå ut med svettlukt tills man kommer hem igen?

Men jag hoppas fortfarande att vintern kommer till advent och stannar till april, så att man kan slita på skidorna för två vintrar på en gång... för att komma ikapp...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...