Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Intervju till Vasaloppsbok?

• Vänligen logga in för att kunna svara
25 svar till detta ämne

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 141 inlägg

Jag tänkte säkra ett lopp med 30 km först och sen försöka med 90 km i Hemmavasan. Alternativet om de kan garantera smittsäkra förhållande är Veteranåket den 1 mars, det finns ju möjlighet att byta, om man så önskar. Vet inte om det är rep i Hemmavasan, men de skulle lämna information i januari om vad som gäller.

Januari är ju snart över. Har du Volevodin eller någon annan fått kläm på vad som gäller. Får vi tillgodoräkna oss HemmaVasan, jag tror inte de kan arrangera något tillräckligt smittsäkert för oss gamlingar. Bara bussresan upp till start måste ju vara en omöjlighet att ordna smittsäkert. eller ?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 216 inlägg

Januari är ju snart över. Har du Volevodin eller någon annan fått kläm på vad som gäller. Får vi tillgodoräkna oss HemmaVasan, jag tror inte de kan arrangera något tillräckligt smittsäkert för oss gamlingar. Bara bussresan upp till start måste ju vara en omöjlighet att ordna smittsäkert. eller ?

Ja, det är nog där som de största smittriskerna finns dvs före och efter loppet. Jag tror inte risken är så stor under själva loppet, men åka buss, köa utanför fållan, ta sig till platsen för bagaget är svårt att göra utan närkontakt. Sen är det frågan hur man skall göra med klädbytet, skall man stå utomhus och byta till torrt på överkroppen och sen ta på sig en värmande jacka ? Jag deltog i sex kortare virtuella lopp och det var svårt att komma upp i full kapacitet och tror att det blir samma med Hemmavasan.

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 141 inlägg

Ja, det är nog där som de största smittriskerna finns dvs före och efter loppet. Jag tror inte risken är så stor under själva loppet, men åka buss, köa utanför fållan, ta sig till platsen för bagaget är svårt att göra utan närkontakt. Sen är det frågan hur man skall göra med klädbytet, skall man stå utomhus och byta till torrt på överkroppen och sen ta på sig en värmande jacka ? Jag deltog i sex kortare virtuella lopp och det var svårt att komma upp i full kapacitet och tror att det blir samma med Hemmavasan.

OK Volevodin. Men du svarar inte på huvudfrågan om Hemmavasan får räknas som "medaljår" i Vasaloppsklubbens terminologi

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 563 inlägg

OK Volevodin. Men du svarar inte på huvudfrågan om Hemmavasan får räknas som "medaljår" i Vasaloppsklubbens terminologi

Fast den frågan borde väl riktas till Vasaloppets organisation? De om någon borde ju veta vad som gäller...

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 216 inlägg

Har du kollat på Frågor och svar på VL hemsida, om det står något där, men jag skulle tro att det räknas.

Håll höger!

Håll höger!

Medlem

• Members
  • Pip
  • 56 inlägg

PM till trådskaparen skickat.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar