Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marwe stomme har brustit


Bakåthalt

Recommended Posts

Hej! Har haft ett par Marwe 620xc rullskidor som jag åkt ganska måttligt på i ca. fem år, men nu har stommen på ena skidan brustit. Tycker det är väldigt märkligt hur den kan ha gått sönder på det här sättet, när jag som sagt, inte har använt dom särskilt mycket. Är det här normalt eller har jag bara haft otur? Det är ju dyra skidor så man kan väl förvänta sig att dom ska hålla ett tag? Har varit i kontakt med Pölder där jag köpte dom, men de har inte längre något samarbete med Marwe så det blir väl svårt att få någon garanti för det.

 

Och dessvärre verkar det inte som att det går att få tag på dom här stommarna längre, då Marwe numer har delat in stommarna i Medium och Stiff. Är det någon som har koll på hur stor skillnad det är mellan de "gamla" stommarna och exempelvis den nya medium-stommen? Skulle det funka att byta till en medium-stomme? Eller är det kanske någon som har en "gammal" stomme på lager i något förråd man kan få köpa? :)

 

Kloka råd mottages gärna.

post-18478-0-53355300-1602767809_thumb.png

post-18478-0-89843600-1602767817_thumb.png

post-18478-0-38515500-1602767831_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...