Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sthlm Ågesta


Lakota

Recommended Posts

Entreprenören som spårar skriver ”ingen skidspårning på grund av corona....Smittläget i Stockholm är mycket allvarligt. Staden har därför, efter samråd med Smittskydd Stockholm, beslutat att all verksamhet är inställd på stadens alla idrottsanläggningar, inom- och utomhus...Vi vet att många uppskattar att åka skidor i våra skidspår. Det medför resor till och från spåren och många personer samtidigt på en och samma plats. Det ska vi undvika just nu, för att stoppa smittan...Vi hoppas att snart kunna öppna spårningen, så snart smittläget har förbättrats och vädret tillåter...Tack för din förståelse och samverkan....Ta hand om dig och varandra!..../Petra Sundström, Idrottsförvaltningen, Stockholms stad ”

 

Hur galet får det bli? är det inte att främja folkhälsan att få ut alla utomhus just nu?! hur fullt kommer det inte då bli i ex Lida...?

Link to comment
Share on other sites

Helt otroligt konstigt tänkande. Jag har hört om familjer som åkt till Västerås från S-holm för att barn ska kunna träna skridskor ( vi har en uteplan som är öppen) Risken finns ju även att det blir något liknande när våra konstsnöspår nu öppnar. 

Jag antar att Stockholm stad även planerar att stänga trottoarer, cykelbanor och motionsspår... 

Link to comment
Share on other sites

Ett problem i Stockholm inbillar jag mig är att en större andel än i övriga landet åker kollektivt för att ta sig till skidspår och i så fall finns det väl en viss poäng med att inte "locka" folk till olika idrottsanläggningar. Men det drabbar ju även alla som kan ta sig dit på smittsäkert sätt onödigt hårt.

 

Såg f ö att Johan Esk i DN hade varit ute och testat längdåkning Kungsträdgården och nåt mer ställe i centralare delarna av Stockholm.

Link to comment
Share on other sites

Det som kan tilläggas är att man väljer från Stockholmstad att inte starta snökanonerna varken på Ågesta eller Gärdet trots att det just nu är minusgrader och man kan producera snö. Man väljer att vänta till tidigast den 25/1 att starta snöproduktionen med hänvisning till Smittskydd Stockholms rekommendationer. Så vad jag tänker är varför gör man inte SNÖN nu när det är kallt? Spara den i högar för att va förberedd med snölager så att man sen kan schakta ut den och dra spår när läget förändras. Jag skulle kunna slå vad om att när den 24/1 har passerat är det för varmt eller för osäkert för att starta produktion av snö och då väljer StockholmsStad att inte göra någon snö alls denna vinter. Idioti anser jag.

Link to comment
Share on other sites

Tydligen har politikerna svängt nu men man har missat åtskilliga dygn med minusgrader för konstsnöproduktion, vilket ju inte är så bra om man vill säkra en lång säsong.

Täby IS har kört på för fullt med snöproduktion vid varje möjlighet. Jag har anmält mej till ett arbetspass där imorgon för att flytta kanonerna till "skogen" dvs den kuperade delen. Jag förmodar att det kommer att läggas ut info inom kort på skidspar.se

Link to comment
Share on other sites

Vill man satsa seriöst på sporten bör man flytta

Även längre söderut i landet är ett bättre val än 08.

Ovilja och inkompetens härskar inom Sthlm idrottsförvaltning

Tycker det brukar vara riktigt bra på att hålla spår på Stadion, t ex. Ågesta är det väl inte kommunen själva som sköter spåret på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...