Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skejta på finska?


MatsD

Recommended Posts

Jag har bestämt mig för att köpa finska skejtskidor. De verkar trevliga helt enkelt. Frågan är vilket fabrikat jag skall välja? Yoko och Peltonen är väl de märken som ligger bäst till men Kahru finns ju också.

Jag har ett par norska, Madshus Redline, för kallföre så de finska skall vara åt blöt/universalhållet, jag åker mest i Mälardalen med allt vad det klimatet innebär. Bra att ha ett par som funkar när jag åker på vårkanten.

 

Tacksam för goda råd! (Yoko ligger bäst till just nu)

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag nog mer eller mindre landat i att mina nästa skateskidor ska bli ett par Peltonen. Jag har egentligen inga objektiva kriterier för det valet men jag åkte på Peltonen en del i min ungdom, de verkar vara tillräckligt bra för att vinna Världscuplopp med (Fähndrich) och jag är nyfiken på att prova något annat än Fischer, Rossignol eller Madshus som jag har nu. Atomic har aldrig passat mig riktigt och med det föll Salomon också bort och jag landade på Peltonen. Karhu/Yoko känns rätt osynliga som märken utanför Finland men det har förmodligen mer med marknadsföringsbudget att göra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Det blev ett par Yoko Yxc från Funraise. Jag är nöjd med valet, skidorna har gått bra i den senaste veckans varmare före. Har ett par Madshus Redline för kallföre, vilket de funkar bra för men är lite plankiga. Yoko- skidorna känns lite piggare i det blötare föret.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...