Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2021 i tv-soffan


Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lina Korsgren er veldig god, for all del. Men det skulle bare mangle at hun tar dette, og jeg er redd det sier noe om nivået i dameklassen.

Bjørgen trente veldig lite i to år, og nå har hun trent i 9-10 mnd., men bare halvparten så mange timer i uka som Korsgren.

Nu pratar vi tidernas bästa skidåkare. Jag är mycket imponerad av Björgen.

Link to comment
Share on other sites

Inga inslag med motionärerna bakom? Även att de inte ”tävlar” så är det ju trevligt att höra hur det är längre bak i leden.

Ja nu skulle man gärna få några vanliga röster! Lite blåbärssoppa, "hälsa hem" och "polarna anmälde mig som överraskning". Johan Esk skriver precis om det i DN, att han blir överraskad av att sakna blåbären.

Link to comment
Share on other sites

Spåret är ändå inte exakt samma varje år så jag har inte hört annat än att det kommer räknas som banrekord.

 

I senaste vasapodden tror jag att dom sa att nån hade åkt med gps och konstaterat att distansen verkar stämma (men jag lyssnade inte så noga)

..men vasaloppsappen säger 88,1 km och så är det blobb på rakan mellan målen för VL och VÅ

 

Nån som har koll på hur långt det var egentligen??

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara intressant att veta hur mycket strukturen på skidorna påverkade utgången av loppet, ganska ovanligt att ett lopp avgörs utför i och med att fem åkare kom loss. Var det "finstrukturen" som var ett vinnande koncept i och med att det inte blev så blött i spåret att  "grovstruktur" lönade sig ? <_<

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara intressant att veta hur mycket strukturen på skidorna påverkade utgången av loppet, ganska ovanligt att ett lopp avgörs utför i och med att fem åkare kom loss. Var det "finstrukturen" som var ett vinnande koncept i och med att det inte blev så blött i spåret att  "grovstruktur" lönade sig ? <_<

Eller var det bara en tillfällighet, där några råkade få två sekunder utför där det var som smalast och kurvigast? Och sedan tog det ett tag innan alla insåg vad som hänt för att det skedde just där? Kan man se på film exakt var luckan uppstod?

Link to comment
Share on other sites

Damen (glömt namnet) med olika skidmärken på höger och vänster, någon som hört någon förklaring?

 

Man undrar ju om hon hade skin/valla på ena för att kunna köra stakning med enbens-frånskjut! Har sett den kombon en gång men det känns inte optimalt. Eller fin struktur på ena och grov på andra så får man lägga mer kroppstyngd på den som glider bäst ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...