Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Luleluffen eller bluffen!!!!!


Jouni

Recommended Posts

Jag var och sprang Luleluffen idag men efter ca 3km blev jag feldirigerad till ett helt fel bansträckning!!!! Hur fan kan sånt hända i ett lopp som kostar att anmäla sig i??? Sen när jag kom i mål efter"##¤%% 5km och förklarade vad som hänt så det första komentaren blir att det är inget att göra åt saken. Ett jätte minus från mig till OK Renen som som stod som arrangör.
Link to comment
Share on other sites

Aj aj aj, så himla tråkigt! =( Sånt får ju bara inte hända. Och lyckligtvis händer det i alla fall mycket sällan, men det är ju ingen tröst för dig, förstås. Det hände tätklungan vid varvning i Stadsmaran för något år sedan och ett år när jag sprang Umemaran var det någon längre ned i resultatlistan som hade sprungit fel vid ett dåligt märkt vägskäl sisådär en halvmil från målet.

 

Låg du i täten när det hände?

 

Sen är det ju förstås sant (men ingen tröst för dig) som de sa att det inte går att göra något åt saken. Annat än att se till att det inte kan hända igen, förstås. Också borde du ju rimligtvis få tillbak anmälningsvgiften och varför inte en gratis start nästa år? Tycker jag.

 

Annars är det ju ett himla fint lopp. Ett av mina favoritlopp här uppe. Jag sprang själv 15 km på lite tunga ben idag, men några klubbkamrater låg tätt bakom mig hela loppet så det var bara att bita ihop uppför, försöka hålla jämnt tempo på platten och rulla på ordentligt utför för att trots lite sviktande dagsform komma i mål på några sekunder över timmen. Så den insatsen är jag nöjd med. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jag var och sprang Luleluffen idag men efter ca 3km blev jag feldirigerad till ett helt fel bansträckning!!!! Hur fan kan sånt hända i ett lopp som kostar att anmäla sig i??? Sen när jag kom i mål efter"##¤%% 5km och förklarade vad som hänt så det första komentaren blir att det är inget att göra åt saken. Ett jätte minus från mig till OK Renen som som stod som arrangör.

Jag skäms verkligen. OK Renen är ju min klubb (jag var ordförande tidigare många år).

Jag tycker som Niklas att klubben

a) skall ge dig anmälningsavgiften tillbaka

b) be dig om ursäkt (JAG gör det i varje fall härmed)

c) bjuder dig på nästa start

 

Ring gärna till ansvarig och säg att JAG föreslagit detta.

Välkommen till nästa års arrangemang, då förhoppningsvis utan missöden.

 

Anm: Strax åker jag till Stockholm på föredrag med Sture och får då för första gången träffa en av mina skidforumfavoriter, Dunderklumpen ! Spännande

Och imorgon träffar jag en annan sådan favorit, Stefan Sand, för första gången

Och just dessa skall ju senare duellera om valla/ovalla. Typiskt att JUST DE TVÅ har det rätta modet !!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...