Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Norrortsrullen


Mauritz

Recommended Posts

Tack!

Orkade inte hänga på segraren på varv två i det sega motlutet med motvind. Han hade otroligt effektiva frånskjut som jag inte fattar hur han hann med. Jag stod mest och sprattlade i stavarna kändes det som.

 

Vad Mattias beträffar hade han förstås varit en svår motståndare om utrustningen var i ordning och ingen blir ju gladare än jag om han kan glädja sig åt framgångar på klubbträningarna när jag klappar DM-guldet i fickan.

 

Nu ska jag satsa fullt på rullskidor och åka på barmarksläger till Portugal när snön kommer.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade gärna varit med och hoppas på flera lopp här uppe framöver. Vålarullen kommer även att gå av stapeln nästa år den 6:e juni.

 

Skulle vara roligt om det arrangerades även mindre lopp för rullskidor lite runt om i stockholm, uppland, södermanland, gästrikland och dalarna. Någon som känner till hur det ser ut på den fronten?

Link to comment
Share on other sites

Vilket arrangemang sumpan bjöd på! De ska ha all heder för genomförandet av tävlingen. Läste på sumpans hemsida att en bra skidåkare blir man på sommaren har sumpan slarvat med sommarträningen? Tycker inte jag såg deras namn så högt upp i resultattabellen (elitklassen)…

jaja, men vi tränar ju så hårt nu på sommaren så vi är nedtränade. Du ska få se till vintern vad vi kommer att dominera! =P

Link to comment
Share on other sites

 

Såg att det var skånebesök också...

 

Resultat på http://www.sik.org/skidor/

Jo det stämmer bra! Var i Sthlm hela veckan i jobbet, så då fick man ju passa på att ställa upp i Sveriges 3:e största rullskidtävling! (efter alliansloppet och kommande Rollsborundan) Ni blir större eller hur Johan?;)

 

Gick väl hyfsat för mig, höllt iallafall ett jämt tempo alla 3 varven, dock gick det lie för fort i början så jag kunde inte hänga på någon av klungorna. Och det är ju alltid tuffare att åka själv än att få draghjälp.

Med tanke på att det var första tävlingen på många år i shlm så gick det väl bra, men det var lite konstigt att ingen hade tänkt på att det blev mörkt. Nu gick jag jälv i mål innan det blev för mörkt, men det var ju många ute och åkte i totalt kolsvart mörker. Inte så bra kanske.

Men det är ju alltid kul att tävla på rullskidor, var ju min 4:e tävling i år och ända har inte dom skånska tävlingarna börjat än (startar 14 okt)

Sen är det ju kul att tillhöra den klubb som tävlar flitigast av alla i Sverige. Dom flesta tävlingar har ju någon från Björnstorps IF på startlinjen idag. Ssamtidigt som jag körde i Sthlm kom var nu snabbaste åkare "Garmin" två i gbg.

Rullskidor är roligt eller hur?

Link to comment
Share on other sites

 

Såg att det var skånebesök också...

 

Resultat på http://www.sik.org/skidor/

Jo det stämmer bra! Var i Sthlm hela veckan i jobbet' date=' så då fick man ju passa på att ställa upp i Sveriges 3:e största rullskidtävling! (efter alliansloppet och kommande Rollsborundan) Ni blir större eller hur Johan?;)[/quote']

Kul att det dyker upp nya tävlingar hela tiden men självklart är målsättningen att behålla förstaplatsen!

Det är helt andra tongågnar i år jämfört med tidigare det snackas rullskidor och rullskidstävlingar som aldrig förr, jättekul!

 

Kan även meddela att föranmälan till Rollsborundan är öppen nu http://www.rullskidscupen.se/rollsborundan/

 

Det går även att söka på alla resultat mellan 2000-2006.

 

Jag räknar med att det kommer ett gäng skåningar speciellt nu när Garmin har bra läge att sopa hem hela cupen!

Link to comment
Share on other sites

Hoppas få med mig ett stort gäng till Kungälv i nov. Då vi är många som vill sätta Garmin på plats :P Sen skall vi alla hylla honom som den första segraren i cupen. Se nu till att ta ledigt från jobbet Garmin på dom resterande 2 tävlingarna.

 

Dunderklumpen var du inte med själv och åkte då? Såg en åkare som stakade sig fram på skateskidor utan att använda benen, det var inte du då?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...