Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Läget inför LL


GundeG

Recommended Posts

Skit å pannkaka,

Fick halsont i måndags som inte vill släppa. Ser ut som att det inte blir något LL i år heller. Är extremt sällan sjuk annars men veckan innan LL verkar "magisk"... måste ha nått med hösten att göra...

 

Har ändå känt mig grymt pigg & stark och det spritter i benen när jag knallar till tricken...så tyypiskt. Men men, bara man är frisk till VL.

Link to comment
Share on other sites

Hela familjen varit förkylda med feber, men än så länge har jag klarat mig. Känns lite trist så här dagarna innan loppet att undvika att pussa familjen ;) Har gått och blivit småseriös på (äldre?) dar. Men den som väntar på nåt gott..

 

Mitt mål är att vara bättre än min bästa tid (2:58) och min bästa placering 3300.

Har vart ganska varmt senaste 2 åren men ifjol gick det skapligt att springa.

Link to comment
Share on other sites

tyvärr ingen start för mig i år :( men har sprungit, eller man kanske skulle säga haltat halva loppet två gånger). Målgång på raka ben är inget speakersparet brukar kommentera :) .

Har i år fått mina förberedelser störda pga förkylning, så det har inte blivit några rejäla långpass och det är ju trots allt nyckeln till att ta sig imål i någorlunda skick.

Löpning är inte heller någon av mina starkare grenar trots att jag lägger ned mest tid på det.....vill ju inte förstöra grundträningen för skidsäsongen.

Link to comment
Share on other sites

Har beslutat mig för att springa i år. Senast var runt 1999/2000. Nu är jag dock betydligt bättre tränad än då, dock 7 år äldre. Ska bli spännande att se vilken tid som går att få ur kroppen. Siktar på att slå min kompis tid från 1999 2:54. Apropå detta med att bli sjuk innan lopp, så brukar jag, utan undantag, en vecka innan lopp, seedinglopp, eller dylikt känna mig väldigt sjuk och matt. För träningsdagbok och upptäckte att jag alltid blir sjuk en vecka innan. MEN det bryter aldrig ut riktigt, och sedan efter hand så visar det sig att det inte är någon sjukdom. Jag känner mig bara sjuk, men är det inte! Det som är märkligt är att kroppen uppvisar vissa symptom på sjukdom, såsom, matthet, svettningar, nysningar ibland, anfåddhet, etc. MEN pulsen är samma som alltid, feber har jag inte, inget halsont, och kör jag ett pass så går dethur bra som helt OM jag inte känner efter. Snacka om inbillningssjuk!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...