Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tips på bra seedningslopp


Lekker

Recommended Posts

Får alla som är anmälda till Vasaloppet automatiskt vasalöparen?

Jag är anmäld men har inte sett till någon tidning eller bekräftelse på min anmälan...

De brukar skickas ut i bokstavsordning om jag kommer ihåg rätt. De som har ett efternamn som hamnar långt ner i listan brukar få den ett antal dagar senare än de som har ett "tidigt" efternamn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Går Wadköpingsloppet den 2/3? i så fall grymt osmart val av dag. Det kan ju inte stämma eftersom sista anmälningsdagen är 30/1. Förmodligen går loppet första söndagen i februari.

Jag är 99' date='9% säker på att de kastat om siffrorna, så det bör ju självklart vara 3/2. Står det samma blunder i Vasalöparen?[/quote']

http://karlslundsif.ovation.se/site.asp?id=110

Link to comment
Share on other sites

Vägledning: Gränstider i 2005 års Wadköpingsloppet (förkortat ca 34 km)

Led 0: 1.21

Led 1: 1.27

Led 2: 1.33

Led 3: 1.39

Led 4: 1.45

Led 5: 1.51

Led 6: 1.57

Led 7: 2.07

Led 8: 2.17

Led 9: 2.27

 

Men SHIIIIIT... fan... jag som trodde det bara var att glida igenom ett seedningslopp för att komma upp mig en startgrupp.... fuuuucking wroooong!!!

 

Här måste man ju snitta milen på 44 minuter ............. ????????

 

Ack ack ack...

Link to comment
Share on other sites

Vägledning: Gränstider i 2005 års Wadköpingsloppet (förkortat ca 34 km)

Led 0: 1.21

Led 1: 1.27

Led 2: 1.33

Led 3: 1.39

Led 4: 1.45

Led 5: 1.51

Led 6: 1.57

Led 7: 2.07

Led 8: 2.17

Led 9: 2.27

 

Men SHIIIIIT... fan... jag som trodde det bara var att glida igenom ett seedningslopp för att komma upp mig en startgrupp.... fuuuucking wroooong!!!

 

Här måste man ju snitta milen på 44 minuter ............. ????????

 

Ack ack ack...

Wadköpingsloppet -05 var rätt snabbt (måste ha varit optimistiskt mätta km'ar) för föret var annars minst sagt blött. En del av banan gick ute på en sjö och på tredje varvet hade nästan all snö stöpt ned i isen, så man åkte på någon grå sörja. Med tanke på hur snöläget såg ut i resten av mellansverige då (mer eller mindre barmark) så var det imponerande att de kunde genomföra loppet överhuvudtaget!

Link to comment
Share on other sites

Får alla som är anmälda till Vasaloppet automatiskt vasalöparen?

Jag är anmäld men har inte sett till någon tidning eller bekräftelse på min anmälan...

De brukar skickas ut i bokstavsordning om jag kommer ihåg rätt. De som har ett efternamn som hamnar långt ner i listan brukar få den ett antal dagar senare än de som har ett "tidigt" efternamn.

Okej.. det kanske är så det ligger till för jag är anmäld enligt hemsidan!

FÅr vänta och hoppas den dyker upp!

Tack!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wadköpingsloppet står ju fel datum i både Vasalöparen och Vasaloppets hemsida!

 

Enligt inbjudan på www.karlslundsif.org så är det första februarisöndagen som vanligt. Åkte ifjol när det var helt grönt i hela mellansverige och dalarna. trodde inte det fanns en chans att det var snö i Nora, men då var det ett riktigt bra lopp, 3 x 14 km så jag kommer anmäla mig och köra i år också. Siktar på startled 2, missade knappt i Maserloppet så lika bra att ladda på tills dess

 

hepp

Link to comment
Share on other sites

Bästa länken för seedningslopp är väl ändå är väl http://www.vasaloppet.se/wps/VasaCMS/generated/resources.Loppinfosektion/loppen/se/Vasaloppet/sevasaloppetinforloppet.html

 

Ta inte bort den nu admin!

 

Annars får man leta sig fördärvad genom att leta på "Vasaloppet" under vasaloppets hemsida, "anmälan" och "seedning".

 

Lôcka te.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...