Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klbo verlgsen - Halfvarsson trea

Stina Nilsson sprintvann fre Sadie Bjornsen

Skidorienterarna har hga frhoppningar

Halfvarsson ensam svensk vidare

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Ultimata klistersamlingen

• Vänligen logga in för att kunna svara
164 svar till detta ämne

Stal

Stal

Medlem

• Members
  • Pip
  • 44 inlägg

KN44 är ok men jag förväntade mig bättre resultat, jag har iofs bara åkt på den 2 gånger i vinter men den har inte fungerat lika bra som Rode Multigrade eller Toko röd. Jag måste testa mer innan jag kan säga mer men fästet har varit sämre än andra klister fast glidet har varit bättre. 

Hallvardeb

Hallvardeb

Medlem

• Members
  • Pip
  • 263 inlägg

Är det någon som vet om det är någon skillnad mellan Swix universal K21N och K21S.

Samma tempintervall är det. Kanske bara en ny design på tuben?

Swix K22 VM kan du egentlig kaste, dette er et dårlig klister. At det står +10 er bare tull. Det er for hardt til å virke når det er vann i snøen. Det funkerer bedre når det er mer isete enn vått, men det vil fryse og lugge i alt som er av nyere snø. Generelt er Swix-klistere dårlige. Ville bare brukt de som grunn eller mellomlagsklister. Rode Rossa, Start Wide, Rode Multigrade er mye bedre klistere. Det eneste K22 vil levere er dårlige skiturer.

Tractor

Tractor

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Är det någon som vet om det är någon skillnad mellan Swix universal K21N och K21S.
Samma tempintervall är det. Kanske bara en ny design på tuben?

Jeg tror det bare er nytt design. S-en står vel for sølv/silver. Jeg har i alle fall ikke merket noen praktisk forskjell på de to klistrene.

Tractor

Tractor

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Swix K22 VM kan du egentlig kaste, dette er et dårlig klister. At det står +10 er bare tull. Det er for hardt til å virke når det er vann i snøen. Det funkerer bedre når det er mer isete enn vått, men det vil fryse og lugge i alt som er av nyere snø. Generelt er Swix-klistere dårlige. Ville bare brukt de som grunn eller mellomlagsklister. Rode Rossa, Start Wide, Rode Multigrade er mye bedre klistere. Det eneste K22 vil levere er dårlige skiturer.

K21s sølv universal og K22 VM universal er ikke samme klisteret. Spørsmålet gjaldt det med sølv. Når det er sagt, så er jeg uenig i at K22 er et dårlig klister som bare gir dårlige skiturer. Synes det ofte fungerer godt, enten alene eller blandet med andre klistre. At temperaturangivelsen på +10 bare er vås, kan jeg dog være enig i.

Badmotorfinger

Badmotorfinger

Medlem

• Members
  • Pip
  • 20 inlägg

Ved isete, men ikke særlig våte forhold: Har "alltid" brukt Rode Multigrade, og har vært av den oppfatning at Swix sin K22 universal ikke er like bra. Så for et par måneder siden sto jeg ved siden av Pål Gunnar Mikkelsplass, i en helt "ikke-kommersiell" setting. Han fikk spørsmålet hva han ville anbefale av de to på et føre som nevnt. "Det går for det samme," lød svaret. Kjøpte rett etterpå Swix K22 for første gang på årevis (det var utsolgt for Rode-klisteret) og tror jaggu min erfaring så langt samsvarer med svaret fra Mikkelsplass. Kjøper nok dog Rode Multigrade igjen neste gang, da jeg ikke ser noen grunn til å bytte heller.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar