Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nya Adidas- & Salomonpjäxor kända från TV


larsbern

Recommended Posts

Kollade både på skidor och skidskytte i helgen och lade märke till att tuffingarna i världseliten har nya pjäxmodeller som jag inte sett i affärerna än. Salomon verkar finnas dels i en uppdaterad variant av silvermodellerna med svart bakkappa och dels i nya helsvarta modeller. Adidas skatepjäxa har också fått en putsning med en grå manschett över det tidigare svarta.

Försökte hitta bilder och dräggla över på nätet men gick bet. Är det nån som har, har prövat eller har sett dem med egna ögon? Bilder? :P
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply
JAg har provat salomons. lite bredare, man kan värmaupp den så den formas runt foten som ross haft å även madsus har i sina skor.
dom har flyttat infästningarna 1cm längre bak för bättre känsla. men man kan använda "gamla" bindningarna med nya skon.
styvare i sidled men mjuare frammåt. en kolfiberplatta underfoten som går upp över hälkappan ist för den gamla med två överlappande kolfiberplattor i sulan. den kommer tidigast i butik till nästa vinter och blir helsvart som setts på tv.

Att dom är silver med svart energyzer är bara för att ska vara maskerade och delvis prototyp. för vissa delar är bara övermålade typ bakkappan i kolfiber som är svart i slututförandet har dom målat med silverfärg så den ska se mer ut som gamla.

Det kommer en ny klassisk bindning typ pilot där man kan justera flexet.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=finn2]JAg har provat salomons. lite bredare, man kan värmaupp den så den formas runt foten som ross haft å även madsus har i sina skor.
dom har flyttat infästningarna 1cm längre bak för bättre känsla. men man kan använda "gamla" bindningarna med nya skon.
styvare i sidled men mjuare frammåt. en kolfiberplatta underfoten som går upp över hälkappan ist för den gamla med två överlappande kolfiberplattor i sulan. den kommer tidigast i butik till nästa vinter och blir helsvart som setts på tv.[/quote]
Gäller detta alltå skateskorna eller? (Jag som just köpt nya skateskor...)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Dunderklumpen][quote=finn2]JAg har provat salomons. lite bredare, man kan värmaupp den så den formas runt foten som ross haft å även madsus har i sina skor.
dom har flyttat infästningarna 1cm längre bak för bättre känsla. men man kan använda "gamla" bindningarna med nya skon.
styvare i sidled men mjuare frammåt. en kolfiberplatta underfoten som går upp över hälkappan ist för den gamla med två överlappande kolfiberplattor i sulan. den kommer tidigast i butik till nästa vinter och blir helsvart som setts på tv.[/quote]
Gäller detta alltå skateskorna eller? (Jag som just köpt nya skateskor...)[/quote]
jag har bara testat skate, men dom gör om klassiska också med två pinnar under
de hade dom redan tagit fram till nagono alltså en pilot bindning för klassiskt men blev ingen hit så den som kommer nu är en vidareutveckling..
Link to comment
Share on other sites

Jätteintressant info. Inga bilder? Tycker det är alldeles för lite "Cross-Country Insider" på nätet. Salomon m.fl. skulle vinna massor på att läcka lite om kommande produkter, speciellt inför ett OS.

Innebär det att främre fästpinnen är flyttad 1 cm bakåt och att det även blir ny typ av skate-bindning? :/
Link to comment
Share on other sites

[quote name=larsbern]Jätteintressant info. Inga bilder? Tycker det är alldeles för lite "Cross-Country Insider" på nätet. Salomon m.fl. skulle vinna massor på att läcka lite om kommande produkter, speciellt inför ett OS.

Innebär det att främre fästpinnen är flyttad 1 cm bakåt och att det även blir ny typ av skate-bindning? :/[/quote]
Har ej sett den nya bindningen, men de ska bli nått nytt. men den nya pjäxan fungerar på den gamla pilot bindningen iaf.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Jag märkte det va oxå inne o kollade...
Jaja...det kommer väl snart info...
Adidas blir nog ännu svårare att få tag info om...[/quote]
Precis, det är väl knappt några butiker som ens säljer Adidas-pjäxor i Sverige. Har sett gamla Skatelite-modellen på Team Sportia i Nordstan här i Göteborg. Fast de ska ha 2200(!) för en fyra-fem år gammal modell. Jag brukar fördedra Adidas framför Salomon då de har något bredare läst på sina modeller.
Link to comment
Share on other sites

Mmm...tror inte dom marknadsför sina pjäxor i något land... Utan om man hittar ett par så får man passa på att köpa...
Just nu så skilljer det inget på pjäxorna... Det är snarare så att Salomon Carbon är lite bredare än Adidas Svart...

Finns det inte en sportbutik på Backaplan?? Där har dom haft Adidas pjäxor...
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Mmm...tror inte dom marknadsför sina pjäxor i något land... Utan om man hittar ett par så får man passa på att köpa...
Just nu så skilljer det inget på pjäxorna... Det är snarare så att Salomon Carbon är lite bredare än Adidas Svart...

Finns det inte en sportbutik på Backaplan?? Där har dom haft Adidas pjäxor...[/quote]
Adidas xc. marknadsfördes inte i sverige för när de va samma argentur som hade adidas och salomon. ville dom inte betala pool avgift till landslaget för två märken från samma företag.

Ska bli spännade och se vad som händer framöver nu när inte adidas äger salomon längre.
Link to comment
Share on other sites

Oki...det va så det låg till... Kul att det är någo som har koll...
Men oavsett så har det varit svårt att få tag i Adidas... Jag hade tur att hitta 2 par på Blocket förra året... Sprillans nya=)
Så...nu sitter man här som värsta prylbögen med dubbel uppsättning på pjäxor...=)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Oki...det va så det låg till... Kul att det är någo som har koll...
Men oavsett så har det varit svårt att få tag i Adidas... Jag hade tur att hitta 2 par på Blocket förra året... Sprillans nya=)
Så...nu sitter man här som värsta prylbögen med dubbel uppsättning på pjäxor...=)[/quote]
ja dom går ju att få tag på. skidskyttelandslaget har ju adidas, oscar svärd har haft men bytte iår till salomon. sen har man kunnat beställa lite inofficiellt från vissa sportbutuker med utländska kontakter.
Link to comment
Share on other sites

Jo...det har man ju sett... Men jag har fått en känsla av att Adidas är större inom skidskytte än vad Salomon är...
Får se om det blir någon ändring till nästa år...kanske blir lättare nu när det inte är samma agent för Adidas och Salomon...

Men det är ju inte pjäxan som avgör farten...det är ju den som sätter pjäxorna på fötterna som är avgör hur fort det går...;)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Jo...det har man ju sett... Men jag har fått en känsla av att Adidas är större inom skidskytte än vad Salomon är...
Får se om det blir någon ändring till nästa år...kanske blir lättare nu när det inte är samma agent för Adidas och Salomon...

Men det är ju inte pjäxan som avgör farten...det är ju den som sätter pjäxorna på fötterna som är avgör hur fort det går...;)[/quote]
grejjen är väl att adidas är jättestor innomskidskytte me kläder å allt då får dom totalavtal med kläder, handskar, pjäxor

ska bli kul att se ifall adidas gör någon ny pjäxa efter den som kommer till os.
nu när dom inte har något med salomon att göra.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Dunderklumpen]Jag fick tips om att Adidasaffären i Hammarbyhamnen har rea på ett parti adidaspjäxor. De klassiska är identiska med salomon carbon, och jag är rätt säker på att skateskorna är identiska med salomons skate-carbon. De klassiska skorna går på 700 kr och skateskorna 750 kr.[/quote]
Dom är identiska...det är bara färgen som skiljer dom åt... Du kan tom hitta Salomon logon på vissa detaljer på adidas pjäxan...;)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=kayaker][quote=Dunderklumpen]Jag fick tips om att Adidasaffären i Hammarbyhamnen har rea på ett parti adidaspjäxor.[/quote]
Så bra att man bor i Mölndal... Not! :([/quote]
Eller Hisingen... dubbelnot :(
Har Adidas-affären i Hammarbyhamnen nån hemsida?
Har de förresten Duahlon-modellen? (Adidas variant av Salomon Skiathlon)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=larsbern][quote=kayaker][quote=Dunderklumpen]Jag fick tips om att Adidasaffären i Hammarbyhamnen har rea på ett parti adidaspjäxor.[/quote]
Så bra att man bor i Mölndal... Not! :([/quote]
Eller Hisingen... dubbelnot :(
Har Adidas-affären i Hammarbyhamnen nån hemsida?
Har de förresten Duahlon-modellen? (Adidas variant av Salomon Skiathlon)[/quote]
Fick ett tips för nått år sedan om en sport butik på Backaplan som hade Adidas pjäxor...
Tror det va Backaplan kanske det är bäst att säga... ;)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Fick ett tips för nått år sedan om en sport butik på Backaplan som hade Adidas pjäxor...
Tror det va Backaplan kanske det är bäst att säga... ;)[/quote]
Biskopsgårdens Sport har en del Adidaspjäxor men absolut inte till de nämnda "vrakpriserna"!
Finns det inte någon Adidasbutik på Freeport i Kungsbacka som skulle kunna ha?
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Osquar]Adidas skorna som finns i Hammarbyhamnen är mycket smala i lästen. Enligt butiksförsäljaren så var det till och med ovanlig att folk som provade dem, överhuvud taget fick på sig dem på foten. Därav rean...[/quote]
Som jag skrev tidigare så är de identiska med salomons carbon. Jag fick snarare förklaringen till rean att de fått en felleverans. Affären har inte en skidpryl för övrigt och personalen verkar inte kunna ett dugg om pjäxorna. En visste inte att de var olika modeller (klassiskt och skate). Sen är det väl klart att "vanligt folk" har svårt att få på foten genom neoprengördeln. Har de sen även glömt att spänna upp hälbandets kardborrefäste så blir det inte lätt att få ner foten. Skillnaden mellan mina klassiska carbon och dessa "adidas classic pro II" upplever jag som miniminimala. Köpte även "adidas skating pro II", men här kan jag inte jämföra mot salomon. Skatingpjäxan är däremot något bredare mot tårna än den klassiska. (De gånger jag provat salomons skatecarbon i affärer så har jag upplevt dessa sämre på min fot än dessa adidas skateskor, men det kan vara inbillning.)

[quote name=larsbern]Har Adidas-affären i Hammarbyhamnen nån hemsida?[/quote]
Ingen aning, men telefonnr på kvittot är 08-55693380

[quote name=larsbern]Har de förresten Duahlon-modellen? (Adidas variant av Salomon Skiathlon)[/quote]
Nej, som sagt inte en skidpryl förutom dessa två skomodeller.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...