Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2008


Perre

Recommended Posts

Trodde inte de skulle bli porblem men redan i led 1 fastande folk vid vägövergången. Ja stod ganska långt fram i led2 - tvärtdstopp. Ligger ju hur mycket träningstimmar som helst bakom och därför är det surt när det blir såhär...

Fastnade på liknande sätt förra året från led 1 när jag åkte till vänster. Helt otroligt alla i led ett verkar bara köra ner huvudet och köra efter eliten till vänster. Ligger man inte ute på höger kanten så måste man ju följa med i strömmen.

 

I år ställde jag mig i tredje spåret från höger och la mig i yttersta spåret ganska direkt efter starten. Vid vägövergången ser jag att det blir samma visa i år, tar stopp till vänster innan någon ens har åkt höger. Jag tillsammans med tre andra var först att gå höger. Märklig känsla

att ha hela högersidan för sig själv i starten. Efter dungen var man ju uppe och nosade eliten i bakhasorna. Tyvärr så var inte tillräckligt mjölksyra tålig efter dåligt med träning februari. Så man fick lida en hel del upp i backen med underfrysningar. Placeringen i Smågan var dock den bästa jag haft.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...