Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Tomas Bredberg vinnare av Stora Skidsprspriset 2020

Stomprogram rullskidor 2020

Slutresultat i Skandinaviska cupen

Mattias Nilsson och Fredrik Uusitalo slutar som landslagstrnare

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Formtest i Concept2

• Vänligen logga in för att kunna svara
416 svar till detta ämne

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Lite glest mellan testresultaten här.. vad hände med Pers 13-hundring ??
Betänk att om ett test nu på våren visar lite klent resutat så är ju potentialen att förbättra desto större. Så oavsett nuvarande nivå finns det ingen anledning att smyga..

Aktuell lista:

MC Hammer - 1197m
kallep - 1129m
Pomp - 1100m

deas

deas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 083 inlägg

Lite glest mellan testresultaten här.. vad hände med Pers 13-hundring ??
Betänk att om ett test nu på våren visar lite klent resutat så är ju potentialen att förbättra desto större. Så oavsett nuvarande nivå finns det ingen anledning att smyga..

Aktuell lista:

MC Hammer - 1197m
kallep - 1129m
Pomp - 1100m

Inte kan man hålla på med roddmaskinen när man fortfarande kan åka skidor!! 19 km skate idag, solen gassade och sirap under skidorna, men rackarns härligt!!!

per252

per252

Medlem

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg
Nja....1300m blev det inte men lyckades med 1283m. Jag är bättre på lite längre sträckor. 5000m har jag 16.39 och 10000m har jag 34.36. Halvmaran 21097m har jag 1h15min 33s.
Bara att kämpa vidare....nu med en värkande rygg......

//Per

mibo

mibo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 459 inlägg
Jag har bara testat 1000m och det drog jag på 3:30
//
m

almski

almski

Medlem

• Members
  • Pip
  • 23 inlägg
Testade idag 1114,gick ut hårt tappade på slutet.Åkte inte vl pga problem med ryggen. Men
börjar komma igång nu igen. Ska bli kul att se vad man kan ha ihöst, efter en sommar med
träning.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Okej jag uppskattar att mibo:s resultat motsvarar 1135m och så får det stå inom parentes tillsvidare. Det ger följande lista:

per252 - 1283m
MC Hammer - 1197m
(mibo - 1135m)
kallep - 1129m
almski - 1114m
Pomp - 1100m

Man blir ju lite sugen på att ta ett nytt test snart.. Jäkligt sporrande att ha träningspers i olika grenar som man kan stämma av formen med. Igår på lunchen blev det pers på löpning 4km-spåret på Karlberg (solna). 16:08. Ska bli härligt att kunna klocka under 4 min/km snart.

garmin

garmin

Medlem

• Members
  • Pip
  • 236 inlägg
Har märkt att var sekund/500m i snitt är väldigt jobbig att pressa nu. Att tex sänka snitt tiden/500m från tex 1:39 på 5000m till 1:38 är enormt mycket. Fast det egentligen "bara" skulle ge en bättre tid med 10s. Samma sak med 4min max. Steget från 1283m till tex 1300m är ett marathon. Fast det bara är 17m. Beror helt klart på hur mycket man kört
på rodden men i mitt fall så är det ett häst jobb. Kämpa på alla och kör mycket A3+ å A3
intervaller så kommer ni att nå utveckling.

Mvh

Per/Per252

mibo

mibo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 459 inlägg
Måste iväg till gymet i helgen för att få bort parentesen. ;)

Pomp

Pomp

Medlem

• Members
  • Pip
  • 96 inlägg
Varför inte kompletera listan med startled på VL, så får man dessutom ännu en sporre! Och varför finns inte Lassi Karonen med? Han är ju typisk elitledsåkare, och rodde som sagt var 1400 meter i snitt per 4 min under sin rekordrodd. (2000 m på 5.20 min) nyligen. Själv var jag runt 600 på mitt senaste VL, d vs led 2. Känns bra att ligga sist på roddlistan...

kallep

kallep

Medlem

• Members
  • Pip
  • 243 inlägg

Varför inte kompletera listan med startled på VL...

VL led 5.

Kunde vara kul att ha med löpning också. 4000 m kan väl vara lämplig eftersom MC-Hammer redan kör den. Jag har ändå tänkt börja köra ungefär den distansen som snabbdistansträning.

Har bara tid på 5000 m bana (18:52 som bäst). Det var några år sedan, men 15:30 på 4000m kanske är rimligt om man skall sätta någon tid innom parentes.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Lassi Karonen får gärna vara med, om han loggar in här på forumet och meddelar resultat.

ANgående VL-led så antar jag att man ska ange det bästa av A: det man startade i senast, eller B: det man redan har säkrat inför VL'09 genom årets resultat.
I sådant fall är det led 4 för mej.

garmin

garmin

Medlem

• Members
  • Pip
  • 236 inlägg
Har ej kört vl men ett ös då 4.58. Springer ej längre pga dåliga knä men har gjort 9.45 på copperstest 3000m för några år sedan. Milen låg runt 36. Är INTE den typiske långdistansaren med 92 pannor att asa runt. Syreupptaget är nog hyfsat men min
fettföbränning är nog inte optimerad, det känns då jag får gama nacke på de få pass
som varit runt 3h fast intensiteten varit låg, kring 75%. Är nog inte skapt för långa
utmaningar som tex VL, för mycket muskelmassa tror jag(fel muskel fiber)

//Per252

almski

almski

Medlem

• Members
  • Pip
  • 23 inlägg
Stod i led 5 sist, men bröt pga vurpa i första backen. Är gammal alpin åkare, har bara åkt
längd i fem år, men tänker satsa ett par år framåt, tycker det är så jäkla kul. Har åkt
ÖS på 6,00.

mibo

mibo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 459 inlägg
Nu blir den stora frågan kan man leva på gamla meriter? ;)
Vi borde kanske sätta ett bäst före datum. på resultaten.
Max 12månader lr?
Brukar stå i led3 men fick starta i 4:an i år pga av missat lopp 2007, men körde ner mig till 3:an i år. Målet är 2:an

Redigerat av mibo, 25 april 2008 - 10:15 .

EvertBerg

EvertBerg

Medlem

• Members
  • Pip
  • 151 inlägg
Kul!! Måste gå och maxa snart. Jag hoppas att jag kan ge Pomp en match iallafall (vi kanske t.o.m kan köra en match head-to-head man-to-man.. ;-) )

Pomp

Pomp

Medlem

• Members
  • Pip
  • 96 inlägg
Självklart Evertberg! Och så hoppas att komma lite längre om jag växlar ner motståndet till hälften.

per252

per252

Medlem

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg
Ingen ny test än på 4min men nytt PB på 2000m.......6.20 dvs 1:35/500m i snitt. Nu börjar det bli bra faktiskt....kul.

//Per

Concept

Concept

Medlem

• Members
  • Pip
  • 23 inlägg
Det har varit lugnt ett tag på den här tråden men idag körde jag min första 4 min. Resultatet blev 1120 m.

ekan

ekan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 22 inlägg
Testade idag . Jag klarade 1201m. Kul initiativ och en sporre för träningen.
Just nu är det mest cykel som gäller inför Vätternrundan. Så man för väl se om man kan öka antalet meter under sommaren.

IndianKillen

IndianKillen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg
Ok, nu har jag testat oxå. 1123 m. Väldigt jobbigt....
Startade i led 4 i år. Samma nästa år.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar