Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Har svårt med motivationen i år, kommer inte iväg på rullisarna.

 

Finns det någon som vill planera in någon tid och plats i närheten av Viby där jag bor, så att man blir tvungen att åka iväg!? Det är ju inte omöjligt att det är lite trevligt med sällskap heller, samt att det är lättare att ta i lite när man inte är själv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Jobbar inte på Skanska, jobbar på Strålsäkerhetsmyndigheten (tidigare kärnkraftsinspektionen).

 

Vad säger du mibo, ska vi ta ett pass på söndag eller måndag? Anl, gärna ett pass med dig också, men då krävs det längre pass om man ska få ihop det med Edsviken, det är ju en bit bort.

 

Jag bor på Tungels väg 20, telenr 070-673 80 89

Link to comment
Share on other sites

Jobbar inte på Skanska, jobbar på Strålsäkerhetsmyndigheten (tidigare kärnkraftsinspektionen).

 

Vad säger du mibo, ska vi ta ett pass på söndag eller måndag? Anl, gärna ett pass med dig också, men då krävs det längre pass om man ska få ihop det med Edsviken, det är ju en bit bort.

 

Jag bor på Tungels väg 20, telenr 070-673 80 89

Söndag? Och varför kommer du inte och får nummerlapp och chip??? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jobbar inte på Skanska' date=' jobbar på Strålsäkerhetsmyndigheten (tidigare kärnkraftsinspektionen).

 

Vad säger du mibo, ska vi ta ett pass på söndag eller måndag? Anl, gärna ett pass med dig också, men då krävs det längre pass om man ska få ihop det med Edsviken, det är ju en bit bort.

 

Jag bor på Tungels väg 20, telenr 070-673 80 89[/quote']

Söndag? Och varför kommer du inte och får nummerlapp och chip??? ;)

Nummerlapp otränad med osmorda och nedslitna rullisar, nja, sedan är det fel sida av stan, man har ju två småbarn och begränsat med träningstid, osv..., måste dock erkänna att det är lockande, för jag inbillar mig att jag är bättre på rullisar än skidor, eftersom det är det jag tränat mest och är ganska tung. Åker alltid bäst i klisterföre på stakbanor.

 

Hur som helst, en lysande ide med en rullskidcup, nästa säsong ska jag träna och inhandla nya superlättrullade klassiska rullskidor. Trevligt med en försäsongsmorot. Måste bryta min trend. VL-placering 2005 var 811 på tiden 4.58. I år så åkte jag på 7.45.43 och blev 5279...

 

(Kan bero på att jag steloperade nacken i september 07, lyftbegränsning 1 kg under 3 månader efter nackoperation, ländryggen i december 07 samt tuggade morfin därimellan och tyckte synd om mig själv, det blev 0 snömil och 3 veckors rullisar, verkar finnas något samband mellan träningsmängd och resultat)

Link to comment
Share on other sites

PÅ söndag kan ni alla åka med i min bil till Ingarö och Sthlms rullskidcup. Alla kan deltaga oavsett kapacitet eller form. Finns ju motionsklass för vanliga hjul.

Jag bor på Scandic Infra City så jag åker söderut till Ingarö på söndagsmorgonen, och tillbaka efter loppet.

Bara hänga med så får ni motivation så det räcker till i samband med tävlingen.

Link to comment
Share on other sites

Jobbar inte på Skanska' date=' jobbar på Strålsäkerhetsmyndigheten (tidigare kärnkraftsinspektionen).

 

Vad säger du mibo, ska vi ta ett pass på söndag eller måndag? Anl, gärna ett pass med dig också, men då krävs det längre pass om man ska få ihop det med Edsviken, det är ju en bit bort.

 

Jag bor på Tungels väg 20, telenr 070-673 80 89[/quote']

Söndag? Och varför kommer du inte och får nummerlapp och chip??? ;)

Nummerlapp otränad med osmorda och nedslitna rullisar, nja, sedan är det fel sida av stan, man har ju två småbarn och begränsat med träningstid, osv..., måste dock erkänna att det är lockande, för jag inbillar mig att jag är bättre på rullisar än skidor, eftersom det är det jag tränat mest och är ganska tung. Åker alltid bäst i klisterföre på stakbanor.

 

Hur som helst, en lysande ide med en rullskidcup, nästa säsong ska jag träna och inhandla nya superlättrullade klassiska rullskidor. Trevligt med en försäsongsmorot. Måste bryta min trend. VL-placering 2005 var 811 på tiden 4.58. I år så åkte jag på 7.45.43 och blev 5279...

 

(Kan bero på att jag steloperade nacken i september 07, lyftbegränsning 1 kg under 3 månader efter nackoperation, ländryggen i december 07 samt tuggade morfin därimellan och tyckte synd om mig själv, det blev 0 snömil och 3 veckors rullisar, verkar finnas något samband mellan träningsmängd och resultat)

Även jag vill som andra bidra med lite mer tändvätska till dig nämligen följande:

 

* Det var JÄTTETREVLIGT att jag fick träffa dig live på fest igår. Det var ju en glad överraskning för mig (tänk att det kan slumpa sig så !!!).

Fråga: Visste DU redan tidigare att vi hade SÅ NÄRA ANKNYTNING via våra fruar ?

 

* Du gjorde det jättebra när du ifjol tog dig igenom Vasaloppet på plats 5279 med tanke på allt du varit med om. Jag tycker det kanske till och med var en bättre prestation än den du gjorde året innan på plats 811. Att i detta utsatta läge bita ihop och genomföra loppet är superstrongt och i min smak.

 

* Jag åker gärna med dig någon eller några gånger i höst, det går nog att fixa via de kontakter vi har i familjen. Eftersom du just nu inte är på topp så kanske jag kan vara en lämplig sparringpartner.

 

* Med tanke på dina imponerande överarmar så är jag övertygad om att du igen snart åker skjortan av de flesta av oss på skidforum.

 

* Slutligen, du har ju bara två minuter att ta in på min bästa tid (4.56).

Du får samma erbjudande som Niklas fått: När du slå den bjuder jag på middag !!!!

 

Jag hoppas detta kan bidraga till att muntra upp dig (det kan väl behövas idag ?)

Link to comment
Share on other sites

Det var många rullskidåkare ute på Färingsö på förmiddagen idag, och jag morsade på alla jag mötte såklart. Någon från forumet??

Jag hade svart t-shirt, svarta shorts, blå hjälm, röda pjäxor.

Gjorde min längsta rullskidtur hittills i det vackra vädret. 81,7km, 4:50h, 16,9 km/h med 2-or.

Konstigt nog gick jag inte in i väggen trots att jag bara hade vatten i bältet. Senaste ultralångpasset 73km dyngväggade jag sista milen. Var nu beredd att stanna på ICA och köpa någon nödproviant på hemvägen, men det behövdes inte. Fettmotorn är i bra trim tydligen..

Link to comment
Share on other sites

Har svårt med motivationen i år, kommer inte iväg på rullisarna.

 

Finns det någon som vill planera in någon tid och plats i närheten av Viby där jag bor, så att man blir tvungen att åka iväg!? Det är ju inte omöjligt att det är lite trevligt med sällskap heller, samt att det är lättare att ta i lite när man inte är själv.

Din bästa motivation har ju alltid varit att inte få stryk av mig. Det lyckas oftast men inte alltid ;) . Nästa söndag skall vi ju ut och åka! Skall vi ta ett långpass i Huddinge? Och slipa på sicklingtekniken? Vi håller tummarna för finväder.

 

/Ciao

Link to comment
Share on other sites

Har svårt med motivationen i år' date=' kommer inte iväg på rullisarna.

 

Finns det någon som vill planera in någon tid och plats i närheten av Viby där jag bor, så att man blir tvungen att åka iväg!? Det är ju inte omöjligt att det är lite trevligt med sällskap heller, samt att det är lättare att ta i lite när man inte är själv.[/quote']

Din bästa motivation har ju alltid varit att inte få stryk av mig. Det lyckas oftast men inte alltid ;) . Nästa söndag skall vi ju ut och åka! Skall vi ta ett långpass i Huddinge? Och slipa på sicklingtekniken? Vi håller tummarna för finväder.

 

/Ciao

Jättebra Mario. Jag förstod av den intressanta diskussionen med "Rotebrostakaren" att detta tävlingsmoment med just dig och hans relation med dig är mycket viktig för hans motivation.

Vi kanske kan åka ihop alla tre någon gång, vi verkar ju ha en hel del gemensamt (inklusive det här med att stålsickling är ett vasst alternativ, speciell som vi numera kommit underfund med hur den teknik kan ytterligare optimeras)

Link to comment
Share on other sites

PÅ söndag kan ni alla åka med i min bil till Ingarö och Sthlms rullskidcup. Alla kan deltaga oavsett kapacitet eller form. Finns ju motionsklass för vanliga hjul.

Jag bor på Scandic Infra City så jag åker söderut till Ingarö på söndagsmorgonen, och tillbaka efter loppet.

Bara hänga med så får ni motivation så det räcker till i samband med tävlingen.

Jag håller helt med Skåning! Alla kan deltaga efter egen förmåga! Skulle jag inte själv vara nå´n form av halvansvarig person (skönt att kunna skylla på huvudansvarige Erik om något går åt skogen...) så skulle jag självklart åka. Tog jag mig runt Alliansloppet halvsjuk, så tycker jag ovan nämnda småkrämpor låter lite gnälligt. Vadå fel sida stan, här åks det från skåne mm. Men du kan ju alltid komma igen på backsprinten den 10/9 eller distanspasset 46 km den 21/9. Den sista hoppas jag själv kunna lalla mig runt, trots svepskäl som otränad överviktig klump. ;)

Link to comment
Share on other sites

Har svårt med motivationen i år' date=' kommer inte iväg på rullisarna.

 

Finns det någon som vill planera in någon tid och plats i närheten av Viby där jag bor, så att man blir tvungen att åka iväg!? Det är ju inte omöjligt att det är lite trevligt med sällskap heller, samt att det är lättare att ta i lite när man inte är själv.[/quote']

Din bästa motivation har ju alltid varit att inte få stryk av mig. Det lyckas oftast men inte alltid ;) . Nästa söndag skall vi ju ut och åka! Skall vi ta ett långpass i Huddinge? Och slipa på sicklingtekniken? Vi håller tummarna för finväder.

 

/Ciao

Jättebra Mario. Jag förstod av den intressanta diskussionen med "Rotebrostakaren" att detta tävlingsmoment med just dig och hans relation med dig är mycket viktig för hans motivation.

Vi kanske kan åka ihop alla tre någon gång, vi verkar ju ha en hel del gemensamt (inklusive det här med att stålsickling är ett vasst alternativ, speciell som vi numera kommit underfund med hur den teknik kan ytterligare optimeras)

Mycket trevligt att träffa dig Lars-Erik, känns som om jag fortfarande har vätskebrist sedan i fredags och kommer inte i detalj ihåg vad vi pratade om..., sedan så får man väll ta tag i utmaningen att slå din bästa tid på 4:56, man får hoppas få isföre och medvind! Jag visste faktiskt att våra fruar jobbade på SGU båda två.

 

På söndag nu så kommer Marion till Viby, då ska vi ut på långpass, du är naturligvis välkommen att hänga på, inte så långt från Uppsala. Det vore trevligt.

Link to comment
Share on other sites

Söndag kan funka för mig, dock icke måndag som det ser ut just nu ... . Smidig som jag är kan jag ju cykla norrut till er. Som f d lärare på Runan hittar jag till Viby:-)

Måste träna inför långpasset på söndag med Mario, vad sägs om rullisar på tisdag, onsdag eller torsdag, efter 7, vi kan ju mötas på vägen eller du cyklar eller något. Som sagt, det är bara att slå en signal på 070-673 80 89 så kan vi fixa till något.

Link to comment
Share on other sites

Din bästa motivation har ju alltid varit att inte få stryk av mig. Det lyckas oftast men inte alltid ;) . Nästa söndag skall vi ju ut och åka! Skall vi ta ett långpass i Huddinge? Och slipa på sicklingtekniken? Vi håller tummarna för finväder.

 

/Ciao

Jättebra Mario. Jag förstod av den intressanta diskussionen med "Rotebrostakaren" att detta tävlingsmoment med just dig och hans relation med dig är mycket viktig för hans motivation.

Vi kanske kan åka ihop alla tre någon gång' date=' vi verkar ju ha en hel del gemensamt (inklusive det här med att stålsickling är ett vasst alternativ, speciell som vi numera kommit underfund med hur den teknik kan ytterligare optimeras)[/quote']

Mycket trevligt att träffa dig Lars-Erik, känns som om jag fortfarande har vätskebrist sedan i fredags och kommer inte i detalj ihåg vad vi pratade om..., sedan så får man väll ta tag i utmaningen att slå din bästa tid på 4:56, man får hoppas få isföre och medvind! Jag visste faktiskt att våra fruar jobbade på SGU båda två.

 

På söndag nu så kommer Marion till Viby, då ska vi ut på långpass, du är naturligvis välkommen att hänga på, inte så långt från Uppsala. Det vore trevligt.

Min spontana tanke är att jag absolut inte vill missa detta tillfälle. Ikväll skall jag förhandla med "regeringen", som jag dessutom hoppas henkar.

Tänk att få åka med både dig och Mario, det känns som att få två vinstlotter samtidigt (jag vill inte säga "slå två flugor i en smäll", det låter inte bra).

 

Enda problemet kan väl vara att jag inte längre är lika bra åkare som ni och dessutom har jag ju bara vanliga trögrullande tvåor.

Vilka rullisar åker ni på ?

Dessutom: Vad menar du med långpass ? 3, 4 eller 5 mil ?

Vilken tid startar ni passet ?

Link to comment
Share on other sites

Jättebra Mario. Jag förstod av den intressanta diskussionen med "Rotebrostakaren" att detta tävlingsmoment med just dig och hans relation med dig är mycket viktig för hans motivation.

Vi kanske kan åka ihop alla tre någon gång' date=' vi verkar ju ha en hel del gemensamt (inklusive det här med att stålsickling är ett vasst alternativ, speciell som vi numera kommit underfund med hur den teknik kan ytterligare optimeras)[/quote']

Mycket trevligt att träffa dig Lars-Erik, känns som om jag fortfarande har vätskebrist sedan i fredags och kommer inte i detalj ihåg vad vi pratade om..., sedan så får man väll ta tag i utmaningen att slå din bästa tid på 4:56, man får hoppas få isföre och medvind! Jag visste faktiskt att våra fruar jobbade på SGU båda två.

 

På söndag nu så kommer Marion till Viby, då ska vi ut på långpass, du är naturligvis välkommen att hänga på, inte så långt från Uppsala. Det vore trevligt.

Min spontana tanke är att jag absolut inte vill missa detta tillfälle. Ikväll skall jag förhandla med "regeringen", som jag dessutom hoppas henkar.

Tänk att få åka med både dig och Mario, det känns som att få två vinstlotter samtidigt (jag vill inte säga "slå två flugor i en smäll", det låter inte bra).

 

Enda problemet kan väl vara att jag inte längre är lika bra åkare som ni och dessutom har jag ju bara vanliga trögrullande tvåor.

Vilka rullisar åker ni på ?

Dessutom: Vad menar du med långpass ? 3, 4 eller 5 mil ?

Vilken tid startar ni passet ?

Trevligt, trevligt, Mario har Elpex Vasa och jag har Elpex 600, samt så har jag ett par otroligt tungrullade Everest, inget för långpass om man inte är extremt vältränad. Mario har någon ide om pluss 3 timmar, har aldrig åkt ett sådant pass förut, eventuellt en gång tidigare med Mario för 3-4 år sedan. Nä, nu är det dax för dagishämtning.

Link to comment
Share on other sites

Enda problemet kan väl vara att jag inte längre är lika bra åkare som ni och dessutom har jag ju bara vanliga trögrullande tvåor.

Vilka rullisar åker ni på ?

Dessutom: Vad menar du med långpass ? 3, 4 eller 5 mil ?

Vilken tid startar ni passet ?

Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag är definitivt inte i toppform och dessutom kör jag lite Maffetone-stuk, dvs bara A1/A2 tills jag har lyckat komma upp i volym igen. Runt 3 tim siktar jag på, nu när jag har fått "familje-permis".

 

Mina hjul är definitvt 2:or. Gamla Elpex Vasa som spruckit och svetsats ihop igen.

 

Vore förträffligt att dessutom jämföra sicklingsteknik och applicera de senaste poleringsrönen.

Link to comment
Share on other sites

Enda problemet kan väl vara att jag inte längre är lika bra åkare som ni och dessutom har jag ju bara vanliga trögrullande tvåor.

Vilka rullisar åker ni på ?

Dessutom: Vad menar du med långpass ? 3' date=' 4 eller 5 mil ?

Vilken tid startar ni passet ?[/quote']

Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag är definitivt inte i toppform och dessutom kör jag lite Maffetone-stuk, dvs bara A1/A2 tills jag har lyckat komma upp i volym igen. Runt 3 tim siktar jag på, nu när jag har fått "familje-permis".

 

Mina hjul är definitvt 2:or. Gamla Elpex Vasa som spruckit och svetsats ihop igen.

 

Vore förträffligt att dessutom jämföra sicklingsteknik och applicera de senaste poleringsrönen.

Det låter bra, så ni inte kör livet ur en gammal gubbe. Runt tre timmar (även om det blir på plussidan) skall däremot inte vara något problem bara det inte går allt för fort och att banan inte innehåller allt för stora utförsbackar.

 

Har ni bestämt när vi startar ?

Dessutom behöver jag en enkel vägbeskrivning hur jag hittar till er från Uppsala.

Link to comment
Share on other sites

Enklast att få en detaljerad vägbeskrivning är nog att gå in på www.eniro.se; sedan kartor; sedan vägbeskrivning och skriva in Tungels väg 20, 19274 SOLLENTUNA.

 

Annars är det såhär: Kör mot Stockholm, sväng av i Rotebro och följ skyltarna mot Norrviken, sedan står det Norrviken centrum och Viby, kör mot Viby en bra bit tills du kommer till en skylt där det står Viby herrgård, andra vänster efter Viby herrgård är Tungels väg, parkera någonstans. Väl mött. Ring mig på 070-673 80 89, alternativt 08-28 57 09 (lite dålig mobiltäckning hemma).

 

Måste börja studera lite trevlig sträckning på rullskidsrundan, har ingen 3 timmars runda i bakfickan.

Link to comment
Share on other sites

Enda problemet kan väl vara att jag inte längre är lika bra åkare som ni och dessutom har jag ju bara vanliga trögrullande tvåor.

Vilka rullisar åker ni på ?

Dessutom: Vad menar du med långpass ? 3' date=' 4 eller 5 mil ?

Vilken tid startar ni passet ?[/quote']

Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag är definitivt inte i toppform och dessutom kör jag lite Maffetone-stuk, dvs bara A1/A2 tills jag har lyckat komma upp i volym igen. Runt 3 tim siktar jag på, nu när jag har fått "familje-permis".

 

Mina hjul är definitvt 2:or. Gamla Elpex Vasa som spruckit och svetsats ihop igen.

 

Vore förträffligt att dessutom jämföra sicklingsteknik och applicera de senaste poleringsrönen.

Det låter bra, så ni inte kör livet ur en gammal gubbe. Runt tre timmar (även om det blir på plussidan) skall däremot inte vara något problem bara det inte går allt för fort och att banan inte innehåller allt för stora utförsbackar.

 

Har ni bestämt när vi startar ?

Dessutom behöver jag en enkel vägbeskrivning hur jag hittar till er från Uppsala.

Starttid, jag föreslår 1000 på söndag. Men passar det bättre för er andra med någon annan tid så är det bara ändra, passar när som helst för mig på söndag. Sedan Lars-Erik, är det OK med lite grus för dig? Kan vara bra att veta inför kartstudierna och planeringen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...