Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hornbergsloppet


Boljohan

Recommended Posts

Jag har åkt när loppet har gått i Årsunda vid två tillfällen. Banan innehåller mycket stakåkning, ett par knixpartier och några slakmotor. Loppet är inte lika lättåkt som loppen uppe i Orsa med tillhör absolut de lättåkta.
Link to comment
Share on other sites

Har också kört när det gått i Årsunda, var då 2x21km och precis som Joo säger lättåkt med mycket stakning, väldigt trångt och grinigt i starten där 20 spår blev 4 efter 300m och efter ett par km 2 och till sist enkelspårat på en del partier.

Kul lopp annars.
Link to comment
Share on other sites

På Årsundas hemsida står följande "Det finns gott om snö längs hela Hornbergsloppets bansträckning. Med plats för flera spår är förutsättningen goda för en bra tävling kommande helg" så dom verkar ha jobbat på banan.
Kommer själv att åka loppet för första gången på söndag :)
Ser dock ut att kunna bli lite trixit att hitta rätt fästvalla i helgen +1
Link to comment
Share on other sites

Vi får hoppas på att det blir så i år också så även jag fixar vallningen.
Det är tyvärr väldigt dåligt med vallor för plusgrader i min valla box. Det som finns är Skigo gul special, Toko röd carbon och Swix KR50 klister.
Link to comment
Share on other sites

Klent med fästet andra halvan, så det var tur att banan var så lätt (95% stakåkning). Värst var det med stavfästet eftersom spåret var så mjukt långa partier och stavarna sjönk ned en dm. Kostade en del energi.

Sen gjorde jag misstaget att starta i motionsklassen - vilket innebar en massa trängsel, köande och spårbyten första milen.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Boljohan]Värst var det med stavfästet eftersom spåret var så mjukt långa partier och stavarna sjönk ned en dm. Kostade en del energi.[/quote]
Höll själv på att göra en kullebytta framåt när jag skulle ta ett rejält staktag och stavarna försvann ner i snön.
Såg nog ganska komiskt ut :)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=JohanH]Någon som har koll på seedningen till Vasan ännu? Kan inte hitta det någonstans...[/quote]
[url]http://www.vasaloppet.se/wps/VasaCMS/FardigformatteradeFiler/se/seedning_tabell_1.htm[/url]

Hornbergsloppet kommer att uppdateras nu på onsdag. (Allt enligt [url=http://www.vasaloppet.se]www.vasaloppet.se[/url])
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...