Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Spår i Uppsala


Björn M

Recommended Posts

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Var ute och åkte i Storvreta ikväll. Det blev 8 varv. Man har gjort en insats idag och skottat snö samt packat och jämnat till med skoter på vissa ställen. Man är så himla tacksam att det finns folk som ställer upp och fixar. I Lördags träffade jag en kille vid spåret som hade kört upp ända från Nacka för att åka skidor i Storvreta.

 

Fick göra några känguruhopp på några ställen då man skulle passera några bäckar. =)

Link to comment
Share on other sites

Även mitt spår i bostadsområdet i Nybyn fungerade utmärkt så sent som igår kväll även om jag fått korta det till 150 m. numera. Jag har dock kunnat åka varje dag och glidet var överraskande bra igår. Tyvärr regnade det ymnigt imorse så ikväll kanske det är "finito grande" och det blir till att ge sig ut till Storvreta (om man nu inte skall sitta klistrad vid TV:n för att se (förhoppningsvis) Luleå spöa Frölunda).
Link to comment
Share on other sites

Även mitt spår i bostadsområdet i Nybyn fungerade utmärkt så sent som igår kväll även om jag fått korta det till 150 m. numera. Jag har dock kunnat åka varje dag och glidet var överraskande bra igår. Tyvärr regnade det ymnigt imorse så ikväll kanske det är "finito grande" och det blir till att ge sig ut till Storvreta (om man nu inte skall sitta klistrad vid TV:n för att se (förhoppningsvis) Luleå spöa Frölunda).

Det gick faktiskt att åka i mitt 150 m. spår även igår så det blev ytterligare 15 km. "specialåkning" i benen. Är min "snöflöck" enda stället det går att åka i Uppsala just nu ?

OCH, härligt, Luleå spöade faktiiskt Frölunda så det var en stor kväll för mig.

 

På söndag åker jag till Luleå igen och då blir det nog inget problem att åka i normala spår igen (t.ex. av längd minst 5 km. ?) Eller hur är det Niklas och andra från Luleå ?

Link to comment
Share on other sites

På söndag åker jag till Luleå igen och då blir det nog inget problem att åka i normala spår igen (t.ex. av längd minst 5 km. ?) Eller hur är det Niklas och andra från Luleå ?

Här skulle vi ha en tillfällig värmebölja på någon plusgrad och regn onsdag-torsdag, men än så länge har prognosen slagit fel några grader och vi har -2 grader och ihållande snöfall istället. Plus väl kyld snö och tjäle under och kallt igen framöver enligt prognos, så himmelriket är nära, Lars-Erik. =)

 

 

...och visst går det bra för Luleå Hockey nu. Trea i serien, det trodde man inte en 5-10 matcher in på säsongen. :)

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr verkade som om Lars-Eriks spår är det enda som är åkbart i uppland för tillfället. Spåren i Gimo och Storvreta har regnat sönder dom senaste dagarna. Tråkigt att så mycket snö kan försvinna så snabbt.

Jaja det är väll bara att ta fram rullskidorna igen.

Link to comment
Share on other sites

Det går fortfarande att åka i Storvreta om man inte är så kräsen och accepterar att det inte går att köra varvet runt och noll spår. Jag promenerade upp till korsningen bilvägen. Därifrån åkte jag skidor ca 750 m. Vid bortre u-svängen var man tvungen att göra ett hopp över ett surhål/bäck och därefter skidåkning hela rakan fram till en stor bäck. Där vände jag och tillbaka ca 1.5km. Bra stakträning. Det blev ett tiotal vändor.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Finns det något spår i närheten av Uppsala nu? Någon som vet om det finns spår i Tierp? Eller är Högbo det närmaste spåret just nu?

Var nyss en sväng till tierp. Dom har skottat igen det som fattas på femman så hela är åkbar. Isigt och några stenar framme så ta inte bästa skidorna. Men förhållandemässigt riktigt bra spår i uppland.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...