Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vallatips Hornbergsloppet


COP

Recommended Posts

Någon som vet hur spåren ser ut i Årsunda, blir det burk, klister, eller klister täkt med burkvalla.
SMHI prognos säger 0 till +3 grader. Vore skönt att lägga på klistret hemma istället för på plats om det nu blir klisterföre.
Just nu så funderar jag på att lägga på Swix KR50 klister hemma och toppa med burkvalla på plats om det behövs.
Link to comment
Share on other sites

SMHI har väl prognos för Sandviken? Jag tror inte det blir riktigt så varmt ute i skogen vid Årsunda.

Sen kan jag säga, efter att ha testat banan, att fäste inte lär bli så kritiskt. Vore jag bara litet starkare i armarna skulle jag faktiskt överväga att köra utan fästvalla. Det finns knappt en stigning värd att kallas backe och de få som finns skulle man nog kunna "hugga sig", alternativt saxspringa, uppför. Men, jag har också lagt på litet KR50 och kompletterar eventuellt på plats i morgon!
Link to comment
Share on other sites

Så här blev det!
Jag ändrade mig sent på lördags kvällen och la på rött KR60 över violett KR50. Vid provåkningen på morgonen så var det nog lite för mjukt då det högg lite grann. Så jag toppade lite med en röd Toko burk och problemet var som bortblåst. För en tre timmars åkare som mig så var skidorna perfekta med kanon fäste hela tiden och glidet var helt ok, gled ifrån dom flesta. Alltid skönt när man ligger i klunga på slutet och kan byta spår i uppförsbackarna för att diagonala förbi alla.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...