Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tips på nya pjäxor?


Vasaa

Recommended Posts

Angående Fischer RCS Carbonlite...

Mycket skoskav och annat ont i början men nu sitter de perfekt (eller ja, inte nu längre, läs nedan). Ett plus är att man kan justera passformen med en rem runt hälen. Den sjävlåsande snörningen är oxå bra.

 

Tyvärr har även jag haft problem med dragkedjan på ytterskon som öppnats hela tiden och droppen var, nu under Vasan framme i Oxberg, när jag skulle dra igen dragkedjan som hade gått upp helt, då gick låset sönder helt! Vilket resulterade i en snöfylld pjäxa med isinpackad blöt fot sista 3 milen! Kändes tillräckligt jobbigt att alla gled ifrån mig utför, så även om det gick att fortsätta med glappande fot så blev det mentalt piss. Lägger man ut 2000 spänn för några 100 gram plast så borde man väl åtminstone kunna förvänta sig att 20 cm dragkedja ska hålla.

Har nyss reklamerat skorna. Återkommer med resultat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply
Angående Fischer RCS Carbonlite...

Mycket skoskav och annat ont i början men nu sitter de perfekt (eller ja, inte nu längre, läs nedan). Ett plus är att man kan justera passformen med en rem runt hälen. Den sjävlåsande snörningen är oxå bra.

 

Tyvärr har även jag haft problem med dragkedjan på ytterskon som öppnats hela tiden och droppen var, nu under Vasan framme i Oxberg, när jag skulle dra igen dragkedjan som hade gått upp helt, då gick låset sönder helt! Vilket resulterade i en snöfylld pjäxa med isinpackad blöt fot sista 3 milen! Kändes tillräckligt jobbigt att alla gled ifrån mig utför, så även om det gick att fortsätta med glappande fot så blev det mentalt piss. Lägger man ut 2000 spänn för några 100 gram plast så borde man väl åtminstone kunna förvänta sig att 20 cm dragkedja ska hålla.

Har nyss reklamerat skorna. Återkommer med resultat.

Du är inte den förste som haft problem...

Har en bekant som reklamerat 2 par denna säsongen... 1 par Ross och 1 par Fischer...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Kör med alpina racepjäxor nu. Men sugen på att testa fischers race klassiska. Någon som har årets modell som kan ge några omdömen?

Jag kör med Fischer carbonlite (svarta) och gillar den skarpt, betydligt smalare passform än alpina så du får inte ha för breda fötter.

Link to comment
Share on other sites

Kör med alpina racepjäxor nu. Men sugen på att testa fischers race klassiska. Någon som har årets modell som kan ge några omdömen?

Jag kör med Fischer carbonlite (svarta) och gillar den skarpt' date=' betydligt smalare passform än alpina så du får inte ha för breda fötter.[/quote']

Ok då går det inte.. kan till exempel inte ha salomon för att det är för smala. Men madshus och alpina sitter fint.

Link to comment
Share on other sites

.. kan till exempel inte ha salomon för att det är för smala. Men madshus och alpina sitter fint.

Värre ankfötter än vad jag har får man nog leta efter. Någon tyckte jag skulle prova Alpinas pjäxor för ett antal år sedan. De fungerade inte alls. Har därför alltid kört med Salomon. Det gäller nog att testa sig fram.

Link to comment
Share on other sites

Kör med alpina racepjäxor nu. Men sugen på att testa fischers race klassiska. Någon som har årets modell som kan ge några omdömen?

Jag kör med Fischer carbonlite (svarta) och gillar den skarpt' date=' betydligt smalare passform än alpina så du får inte ha för breda fötter.[/quote']

Ok då går det inte.. kan till exempel inte ha salomon för att det är för smala. Men madshus och alpina sitter fint.

Salomon S-Lab är klart bredare än Fischer Carbonlite i alla fall så är de tajta så är inte Fischer nåt för dig. Möjligt att andraskon RC7 är lite bredare. Men funkar alpina bra finns det väl ingen anledning att byta, men du var kanske inte helt nöjd med dem?

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Fischer carbonlite (svarta) och gillar den skarpt' date=' betydligt smalare passform än alpina så du får inte ha för breda fötter.[/quote']

Ok då går det inte.. kan till exempel inte ha salomon för att det är för smala. Men madshus och alpina sitter fint.

Salomon S-Lab är klart bredare än Fischer Carbonlite i alla fall så är de tajta så är inte Fischer nåt för dig. Möjligt att andraskon RC7 är lite bredare. Men funkar alpina bra finns det väl ingen anledning att byta, men du var kanske inte helt nöjd med dem?

Alpina är bra, men jag tyckte nästan att madshus jag hade förut var skönare. Men de gick sönder för mkt så jag bytte till alpina.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker Rossignol X-ium är sköna. Tror de är normalbreda. Enda problemet jag haft med dem är att dragkedjan går upp då man diagonalar mycket.

 

Hade tidigare MAdshus Nano CLC och de var supersköna. Problemet var att de gick sönder för fort, även par nummer 2 jag fick på reklamation.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...