Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Seedning Vasaloppet


ski_er_gøy

Recommended Posts

Är det någon mer än jag som tycker att seedningsgränserna från Skinnarloppet blev löjligt hårda. Visst, det gick fort i täten men då handlade det ändå om Tynell, Bryntesson etc. Jag tyckte att jag gjorde ett bra lopp jämfört med andra seedningslopp jag åkt, både rent tidsmässigt och avsåndsmässigt till täten och var ganska säker på att seeda upp mig. Nu när listorna kommit har jag tappat sugen litet..
Link to comment
Share on other sites

Ett annat lopp som blev hårt bedömt var njurunda runt. Jag klarade led 2 i Harsa men i Njurunda var jag i nedre regionen för led 3. Det intressanta var att segraren var densamma och segrartiden likaså. Det var dessutom kärvare spår i Njurunda och jag fick några minuter sämre tid. Helt ok att jag inte klarade led 2 nu men lite underliga gränser blev det. Det tyckte även killen jag slog som redan står i led två från vasaloppet förra året...

Man kanske inte ska lägga ner så mkt tid och energi på detta egentligen.

Link to comment
Share on other sites

JA! Kom inte och klaga på skinnarloppet, då blir jag förbannad! Kolla på .Malmtråket och Kölsjörännet. Jag själv åkte Kölsjörännet och där klarade inte ens 2:an 1´:a led! Såg att han var runt 80 i fjol på vasan! Och malmstråket där bland annat Johan Sanberg(16:e på vasan) var 2 min efter i kärvt före, drog dom 1:a led 5min efter segraren! Trots att Segraren åkte jämt med toppåkarna i Åsarnas långlopp. Vilket jävla skämt!
Link to comment
Share on other sites

Det som jag tror gjorde farten i skinnarloppet høg var nog att dom lagt in flera spurtpriser samt att startfæltet var riktigt bra. Tynell sa ju sjælv att han førsøkt pumpa på allt før att rycka på andra varvet men det slutade ju med spurtstrid med 7 man i klunga.

 

Att t ex Dan Moberg blev frånåkt med 4 minuter sæger ju en del om farten på segraren...

 

Før oss lite længre bak kan jag instæmma i att jag sjæv tyckte jag gjorde ett bra lopp men klarade inte mitt eget vasaloppsled.

Link to comment
Share on other sites

JA! Kom inte och klaga på skinnarloppet, då blir jag förbannad! Kolla på .Malmtråket och Kölsjörännet. Jag själv åkte Kölsjörännet och där klarade inte ens 2:an 1´:a led! Såg att han var runt 80 i fjol på vasan! Och malmstråket där bland annat Johan Sanberg(16:e på vasan) var 2 min efter i kärvt före, drog dom 1:a led 5min efter segraren! Trots att Segraren åkte jämt med toppåkarna i Åsarnas långlopp. Vilket jävla skämt!

Det är för djävligt, vi hugger ner er skog, tar er vattenkraft och seedar ner er riktiga skidåkare :lol:

Link to comment
Share on other sites

JA! Kom inte och klaga på skinnarloppet' date=' då blir jag förbannad! Kolla på .Malmtråket och Kölsjörännet. Jag själv åkte Kölsjörännet och där klarade inte ens 2:an 1´:a led! Såg att han var runt 80 i fjol på vasan! Och malmstråket där bland annat Johan Sanberg(16:e på vasan) var 2 min efter i kärvt före, drog dom 1:a led 5min efter segraren! Trots att Segraren åkte jämt med toppåkarna i Åsarnas långlopp. Vilket jävla skämt![/quote']

Det är för djävligt, vi hugger ner er skog, tar er vattenkraft och seedar ner er riktiga skidåkare :lol:

Men vi åker ifrån "er" på vasaloppet istället...

Link to comment
Share on other sites

JA! Kom inte och klaga på skinnarloppet' date=' då blir jag förbannad! Kolla på .Malmtråket och Kölsjörännet. Jag själv åkte Kölsjörännet och där klarade inte ens 2:an 1´:a led! Såg att han var runt 80 i fjol på vasan! Och malmstråket där bland annat Johan Sanberg(16:e på vasan) var 2 min efter i kärvt före, drog dom 1:a led 5min efter segraren! Trots att Segraren åkte jämt med toppåkarna i Åsarnas långlopp. Vilket jävla skämt![/quote']

Det är för djävligt, vi hugger ner er skog, tar er vattenkraft och seedar ner er riktiga skidåkare :lol:

Men vi åker ifrån "er" på vasaloppet istället...

I alla fall mig :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är lite tråkigt att Gränskururloppet som ED skidklubb ordnade inte räknas som seedningslopp alls, jag vet att det bara va 87 deltagare men samtidigt så får man väl vara lite rädd om skidåkningen söderut, nästa år så vågar man nog inte chansa trots att själva loppet va i klass med mattila.
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är lite tråkigt att Gränskururloppet som ED skidklubb ordnade inte räknas som seedningslopp alls, jag vet att det bara va 87 deltagare men samtidigt så får man väl vara lite rädd om skidåkningen söderut, nästa år så vågar man nog inte chansa trots att själva loppet va i klass med mattila.

Varför räknas det inte då? Har Vasaloppet officiellt sagt nej till det eller?

Vet att det brukar gå att få lopp med mindre än 100 deltagare som seedningsgrundade, dom finns bara inte med på hemsidan. T.ex. brukar Skånens 5-mils Dm vara seedningsgrundande, men bara finnas i tabeller på själva seedningskontoret. Men då måste ju arrangören jobba på det och skicka in det till Vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...