Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 6


ChristerMattsson

Recommended Posts

Ja... Denna vecka har vädret inte tillåtit mycket skidor.

 

Måndag: Styrketräning i 130 min. (Biceps, triceps, ben, lår, mage, bröst m.m.)

Tisdag: Vila (- 22 grader...)

Onsdag: Skolidrott (skridskor) 75 min, Längdåkning 50 min, Styrketräning biceps 30 min.

Torsdag: Styrketräning 100 min(Biceps, triceps, och axel)

Fredag: Styrketräning 30 min handgreppsstyrka

Lördag: Styrketräning 80 min (triceps, biceps, axel, bröst och handstyrka)

Söndag Skottning 70 min, Promenad 50 min

 

Denna vecka har det kanske kommit ned 70 till 85 cm snö och det har varit svinkallt uppepå det. Men nästa veckas väder får iaf ta och lugna ned sig... Hoppas jag.

Link to comment
Share on other sites

bara att haka på...

 

Ca 5tim...

- - - - - - -

mån: vila

tis: 30min styrka

ons: känning av förkylning ? vilar...

tors: ingen känning kvar... 60min skate och klassiskt A2

fre: vila

lör: 2tim skidor i mycket kuperad terräng - A3 mycket bra kvalitetspass

sön: 1tim fys med fotbollslaget - Löpning korta intervaller A2 - löpteknik - uth.styrka mm

30min rodd C2 stakning 15min 45/15 intervaller motst.10 + 15min jämn stakn motst.0

 

Skön vecka med lite mindre tim än planerat...men va faan gör det när man får uppleva 2st fantastiska skidtillfällen =

Link to comment
Share on other sites

Ja... Denna vecka har vädret inte tillåtit mycket skidor.

 

Måndag: Styrketräning i 130 min. (Biceps, triceps, ben, lår, mage, bröst m.m.)

Tisdag: Vila (- 22 grader...)

Onsdag: Skolidrott (skridskor) 75 min, Längdåkning 50 min, Styrketräning biceps 30 min.

Torsdag: Styrketräning 100 min(Biceps, triceps, och axel)

Fredag: Styrketräning 30 min handgreppsstyrka

Lördag: Styrketräning 80 min (triceps, biceps, axel, bröst och handstyrka)

Söndag Skottning 70 min, Promenad 50 min

 

Denna vecka har det kanske kommit ned 70 till 85 cm snö och det har varit svinkallt uppepå det. Men nästa veckas väder får iaf ta och lugna ned sig... Hoppas jag.

Varför tränar du biceps 4ggr ??

Link to comment
Share on other sites

Ja... Denna vecka har vädret inte tillåtit mycket skidor.

 

Måndag: Styrketräning i 130 min. (Biceps' date=' triceps, ben, lår, mage, bröst m.m.)

[b']Tisdag:[/b] Vila (- 22 grader...)

Onsdag: Skolidrott (skridskor) 75 min, Längdåkning 50 min, Styrketräning biceps 30 min.

Torsdag: Styrketräning 100 min(Biceps, triceps, och axel)

Fredag: Styrketräning 30 min handgreppsstyrka

Lördag: Styrketräning 80 min (triceps, biceps, axel, bröst och handstyrka)

Söndag Skottning 70 min, Promenad 50 min

 

Denna vecka har det kanske kommit ned 70 till 85 cm snö och det har varit svinkallt uppepå det. Men nästa veckas väder får iaf ta och lugna ned sig... Hoppas jag.

Varför tränar du biceps 4ggr ??

Badsäsongen närmar sig? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Mån: Längdskidor-58 min. Klassiska intervaller uppför zinksundsbacken, dubbelstakning när det planade ut. Total intervalltid ca 18 min. Skönt pass!.

 

 

 

Tis: Roddmaskin 20 min + 10 min löpning. Styrkeräning 40 min. Lätt styrka med instruktör

 

Ons: Vila

 

Tor: Längdskidor - 49 min.

Klassiska dubbelstaksintervaller i -14 grader och snöstorm. Ca 15 min effektiv tid.

 

Fre: Vila:

 

Lör: Bodenloppet inställt.

Längdskidor -28 min. Nysnö, -18 grader. Körde rätt hårt för att få värme i fötterna men det hjälpte inte. Brrrr...

 

Sön: Längdskidor - 130 min

Klassiska skidor på ormberget med Buff. -13 grader, snö och blåst. Hade snö till fotknölarna första timmen sen lugnade blåsten sig. Buff drog första 45 min sen ledsnade han... Fick draglinan miljoner gånger under skidan med trassel som följd. Kände mig riktigt pigg hela passet. Skönt pass ändå.

Link to comment
Share on other sites

Tot: 5 h 54 min

Mån:

Tis: Skidåkning K 108 min A1/A2 (med delar A3)

Ons: Cykling 20 minuter A2

Tors:Skidåkning K 46 min A2/A3 (Spårar upp ett kort spår i massor av nysnö)

Fre: Styrketräning överkropp 30 min

Lör:

Sön: Skidåkning K 150 min A1/A2 (Årets långsammaste långpass i nysnö)

 

Här har jag klagat på lite snö de senaste vintrarna med ofta töväder. Då kommer det häftigaste snöfallet för denna vinter i torsdags med 40 cm snö samtidigt med temperatur -17! Ännu mer fre-sön ca 2 dm. Har varit ute och tränat och samtidigt spårat då spåret snöar igen trots att det var preparerat nyligen. Tung långsam träning.

Har kollat statistik för de senaste 8 åren och vi har då lokalt inte haft så här mycket snö på dom åren. Förmodligen inte på många år. Nu har vi drygt 90 cm!! :O Det är väl nästan bara Lapplandsfjällen som brukar ha dessa snömängder?

Det som var spännande denna vecka var att jag höll på att köra fast bilen till och från träningen i torsdags då plogbbilar och traktorer inte hann med att ploga. Gatukontorets rutiner är att vänta ut snöfallet innan man skickar ut plogbilarna.

Link to comment
Share on other sites

Ja... Denna vecka har vädret inte tillåtit mycket skidor.

 

Måndag: Styrketräning i 130 min. (Biceps' date=' triceps, ben, lår, mage, bröst m.m.)

[b']Tisdag:[/b] Vila (- 22 grader...)

Onsdag: Skolidrott (skridskor) 75 min, Längdåkning 50 min, Styrketräning biceps 30 min.

Torsdag: Styrketräning 100 min(Biceps, triceps, och axel)

Fredag: Styrketräning 30 min handgreppsstyrka

Lördag: Styrketräning 80 min (triceps, biceps, axel, bröst och handstyrka)

Söndag Skottning 70 min, Promenad 50 min

 

Denna vecka har det kanske kommit ned 70 till 85 cm snö och det har varit svinkallt uppepå det. Men nästa veckas väder får iaf ta och lugna ned sig... Hoppas jag.

Varför tränar du biceps 4ggr ??

Badsäsongen närmar sig? ;-)

Självklart... Eller bara för att slå farsan i armbrytning. ;)

Link to comment
Share on other sites

Badsäsongen närmar sig? ;-)

Självklart... Eller bara för att slå farsan i armbrytning. ;)

Bra' date=' samma för mig, fast jag vill slå frugan =)[/quote']

Ja... mamma vill inte bryta arm. "Manlig fåfänga.."

 

Men misstänker att hon är seg. Jävligt seg...

 

Lycka till och hoppas att du inte blir alltför ledsen när hon bryter ner dig. ;)

Link to comment
Share on other sites

bara att haka på...

 

Ca 5tim...

- - - - - - -

mån: vila

tis: 30min styrka

ons: känning av förkylning ? vilar...

tors: ingen känning kvar... 60min skate och klassiskt A2

fre: vila

lör: 2tim skidor i mycket kuperad terräng - A3 mycket bra kvalitetspass

sön: 1tim fys med fotbollslaget - Löpning korta intervaller A2 - löpteknik - uth.styrka mm

30min rodd C2 stakning 15min 45/15 intervaller motst.10 + 15min jämn stakn motst.0

 

Skön vecka med lite mindre tim än planerat...men va faan gör det när man får uppleva 2st fantastiska skidtillfällen =

Kul att det kommer snö på för dig/er i Svealand så ni inte behöver köra styrketräning under vintern. ;) Hur mycket snö finns det att åka på? Är det skidåkning på golfbanor som gäller eller finns det skogsspår igång?

Link to comment
Share on other sites

bara att haka på...

 

Ca 5tim...

- - - - - - -

mån: vila

tis: 30min styrka

ons: känning av förkylning ? vilar...

tors: ingen känning kvar... 60min skate och klassiskt A2

fre: vila

lör: 2tim skidor i mycket kuperad terräng - A3 mycket bra kvalitetspass

sön: 1tim fys med fotbollslaget - Löpning korta intervaller A2 - löpteknik - uth.styrka mm

30min rodd C2 stakning 15min 45/15 intervaller motst.10 + 15min jämn stakn motst.0

 

Skön vecka med lite mindre tim än planerat...men va faan gör det när man får uppleva 2st fantastiska skidtillfällen =

Kul att det kommer snö på för dig/er i Svealand så ni inte behöver köra styrketräning under vintern. ;) Hur mycket snö finns det att åka på? Är det skidåkning på golfbanor som gäller eller finns det skogsspår igång?

I torsdags åkte jag nere på ängarna i Bromma där jag bor, ca 10cm snö, platt, men helt fantastiskt ändå. I helgen inte ett skit i Sthlm (allt töade bort)... fick ta bilen upp till Järbo norr om Sandviken, men där var det kanon, 30-40cm snö, nyspårat och riktigt många och fina långa åkbackar 200-400m =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...