Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2010


Tallen

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply
Tallen; hur går det med träningen, förresten har du några "kottar" att ägna din tid åt förutom träningen...;)

Träningen går bra, siktar närmast mot maran i Stockholm, men försöker variera mellan rullskidor, löpning och lite cykel. Visst har man en liten "tallkotte" här hemma:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jag kommer garanterat att stå på startlinjen med dig och skall givetvis spana efter dig, att få kungligt sällskap är ju stort... Jag själv står långt fram till vänster i Veteranfållan så du kan väl visa upp dig och vi får byta några ord före start. Lycka till, självaste Vasa .
Link to comment
Share on other sites

För min del blir det nog ÖS söndag pga att jag befinner mig i Falun för MWC veckan innan. Annars hade jag hellre åkt på måndagen, då det är lugnare i spåret och som sagt kanske fått kungligt sällskap....

Jag åker även söndag med dig. Och det vore kul om du före start kontaktade mig i Veteranfållan längst fram till vänster. Vi verkar ju ha en del gemensamt och kanske ses i spåret, och dessutom är du ju numera "nästan Veteran"

Link to comment
Share on other sites

Nu är man äntligen anmäld till sitt första Vasalopp!:D

Även jag är anmäld även till Vasaloppet så jag kanske får sällskap även med dig. Men det är absolut inte mitt första Vasalopp, jag finns på en annan ända i "karriären" än du som Vasaloppslöpare. I utförsbacken skulle väl en del säga, men själv tycker jag det är lika spännande och nymodigt varje gång. Det sista riktigt stora och väl organiserade äventyret i vår tid. Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Nu är man äntligen anmäld till sitt första Vasalopp!:D

Även jag är anmäld även till Vasaloppet så jag kanske får sällskap även med dig. Men det är absolut inte mitt första Vasalopp' date=' jag finns på en annan ända i "karriären" än du som Vasaloppslöpare. I utförsbacken skulle väl en del säga, men själv tycker jag det är lika spännande och nymodigt varje gång. Det sista riktigt stora och väl organiserade äventyret i vår tid. Lycka till.[/quote']

Vi får väll se om vi ses där ute i spåret!:P Av vad jag har läst om dig så värkar du vara en riktig "veteran" när de gäller Vasaloppet, jag måste säja att jag är grymmt imponerad av alla dessa vasalopp som du har genofört. Hur många vasalopp är du uppe i nu?

 

Vill även önska dig Lycka till!:D Och hoppas att du får va fri från skador osv i framtiden!;)

Link to comment
Share on other sites

Nu är man äntligen anmäld till sitt första Vasalopp!:D

Även jag är anmäld även till Vasaloppet så jag kanske får sällskap även med dig. Men det är absolut inte mitt första Vasalopp' date=' jag finns på en annan ända i "karriären" än du som Vasaloppslöpare. I utförsbacken skulle väl en del säga, men själv tycker jag det är lika spännande och nymodigt varje gång. Det sista riktigt stora och väl organiserade äventyret i vår tid. Lycka till.[/quote']

Vi får väll se om vi ses där ute i spåret!:P Av vad jag har läst om dig så värkar du vara en riktig "veteran" när de gäller Vasaloppet, jag måste säja att jag är grymmt imponerad av alla dessa vasalopp som du har genofört. Hur många vasalopp är du uppe i nu?

 

Vill även önska dig Lycka till!:D Och hoppas att du får va fri från skador osv i framtiden!;)

Jag har åkt 36 Vasalopp (och 11 öppna spår). MEN, fortfarande, mitt första lopp är det absolut mest fantastiska. Trots att det är så länge sedan är det det lopp jag kommer ihåg överlägset bäst. Och den lyckokänsla som strömmade genom min kropp när jag trots att det såg omöjligt ut faktiskt lyckades ta mig i mål på mina SixJe träskidor. Den känslan kan ingen ta ifrån mig och den har varit en inspirationskälla hela livet.

Men, sebb, se till att vara lite bättre tränad än jag var då. Det är mitt huvudråd.

Jag hoppas att detta inlägg skall ge dig lite extra inspiration och tändvätska inför ditt första lopp.

Link to comment
Share on other sites

Även jag är anmäld även till Vasaloppet så jag kanske får sällskap även med dig. Men det är absolut inte mitt första Vasalopp' date=' jag finns på en annan ända i "karriären" än du som Vasaloppslöpare. I utförsbacken skulle väl en del säga, men själv tycker jag det är lika spännande och nymodigt varje gång. Det sista riktigt stora och väl organiserade äventyret i vår tid. Lycka till.[/quote']

Vi får väll se om vi ses där ute i spåret!:P Av vad jag har läst om dig så värkar du vara en riktig "veteran" när de gäller Vasaloppet, jag måste säja att jag är grymmt imponerad av alla dessa vasalopp som du har genofört. Hur många vasalopp är du uppe i nu?

 

Vill även önska dig Lycka till!:D Och hoppas att du får va fri från skador osv i framtiden!;)

Jag har åkt 36 Vasalopp (och 11 öppna spår). MEN, fortfarande, mitt första lopp är det absolut mest fantastiska. Trots att det är så länge sedan är det det lopp jag kommer ihåg överlägset bäst. Och den lyckokänsla som strömmade genom min kropp när jag trots att det såg omöjligt ut faktiskt lyckades ta mig i mål på mina SixJe träskidor. Den känslan kan ingen ta ifrån mig och den har varit en inspirationskälla hela livet.

Men, sebb, se till att vara lite bättre tränad än jag var då. Det är mitt huvudråd.

Jag hoppas att detta inlägg skall ge dig lite extra inspiration och tändvätska inför ditt första lopp.

Ojojoj.......de va inte dåligt. De låter riktigt härligt de där! Angående träningen så har jag fått mycket bra hjälp av en erfaren och duktig Vasalopps åkare. Så i mål hoppas och tror jag att jag kommer i alla fall;)

Link to comment
Share on other sites

Vi får väll se om vi ses där ute i spåret!:P Av vad jag har läst om dig så värkar du vara en riktig "veteran" när de gäller Vasaloppet' date=' jag måste säja att jag är grymmt imponerad av alla dessa vasalopp som du har genofört. Hur många vasalopp är du uppe i nu?

 

Vill även önska dig Lycka till!:D Och hoppas att du får va fri från skador osv i framtiden!;)[/quote']

Jag har åkt 36 Vasalopp (och 11 öppna spår). MEN, fortfarande, mitt första lopp är det absolut mest fantastiska. Trots att det är så länge sedan är det det lopp jag kommer ihåg överlägset bäst. Och den lyckokänsla som strömmade genom min kropp när jag trots att det såg omöjligt ut faktiskt lyckades ta mig i mål på mina SixJe träskidor. Den känslan kan ingen ta ifrån mig och den har varit en inspirationskälla hela livet.

Men, sebb, se till att vara lite bättre tränad än jag var då. Det är mitt huvudråd.

Jag hoppas att detta inlägg skall ge dig lite extra inspiration och tändvätska inför ditt första lopp.

Ojojoj.......de va inte dåligt. De låter riktigt härligt de där! Angående träningen så har jag fått mycket bra hjälp av en erfaren och duktig Vasalopps åkare. Så i mål hoppas och tror jag att jag kommer i alla fall;)

Ni kanske träffas den 24e på Vålarullen, säkra käller påstår att Sebb ska dit, Lars-Erik har också haft funderingar på det :).

Link to comment
Share on other sites

Nu är man äntligen anmäld till sitt första Vasalopp!:D

Härligt!

Vi väntar spänt på din anmälan Joo:)

Jasså, vi får väl se hur det blir med den saken. Förstår att du är sugen på att slå mig ;).

Link to comment
Share on other sites

Jag har åkt 36 Vasalopp (och 11 öppna spår). MEN' date=' fortfarande, mitt första lopp är det absolut mest fantastiska. Trots att det är så länge sedan är det det lopp jag kommer ihåg överlägset bäst. Och den lyckokänsla som strömmade genom min kropp när jag trots att det såg omöjligt ut faktiskt lyckades ta mig i mål på mina SixJe träskidor. Den känslan kan ingen ta ifrån mig och den har varit en inspirationskälla hela livet.

Men, sebb, se till att vara lite bättre tränad än jag var då. Det är mitt huvudråd.

Jag hoppas att detta inlägg skall ge dig lite extra inspiration och tändvätska inför ditt första lopp.[/quote']

Ojojoj.......de va inte dåligt. De låter riktigt härligt de där! Angående träningen så har jag fått mycket bra hjälp av en erfaren och duktig Vasalopps åkare. Så i mål hoppas och tror jag att jag kommer i alla fall;)

Ni kanske träffas den 24e på Vålarullen, säkra käller påstår att Sebb ska dit, Lars-Erik har också haft funderingar på det :).

Jag ska dit, men har inte bestämt om jag ska köra på 2:ans eller 1:ans hjul ännu? men de blir troligtvis 2:ans hjul eftersom jag inte har hunnit införskaffa mig 1:ans hjul ännu. Men de ska bli spännande att köra sitt första rullskidlopp !:D Hoppas du också kommer till Vålarullen Lars-Åke!;)

Link to comment
Share on other sites

Härligt!

Vi väntar spänt på din anmälan Joo:)

Jasså' date=' vi får väl se hur det blir med den saken. Förstår att du är sugen på att slå mig ;).[/quote']

Jo visst är det så att det skulle smaka med en seger över dig... Jag har närmat mig stadigt så jag förstår om du darrar inför att anmäla dig till 2010 års lopp :)

Link to comment
Share on other sites

Nu är man äntligen anmäld till sitt första Vasalopp!:D

Även jag är anmäld även till Vasaloppet så jag kanske får sällskap även med dig. Men det är absolut inte mitt första Vasalopp' date=' jag finns på en annan ända i "karriären" än du som Vasaloppslöpare. I utförsbacken skulle väl en del säga, men själv tycker jag det är lika spännande och nymodigt varje gång. Det sista riktigt stora och väl organiserade äventyret i vår tid. Lycka till.[/quote']

Det finns fler äventyr att ge sig på :) Fjällmarathon till exempel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...