Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 19


Dorpat2008

Recommended Posts

må -

ti gym

ons rullskidor 10 km

to -

fre rullskidor 10 km + brännvin

lö baksmälla

sö mors dag i Finland (icke lämplig träningsdag)

 

Det blev mindre träning än beräknat den här veckan. Ett skidpass och ett gympass till hade varit bra, men nu blev det så här.

Link to comment
Share on other sites

Må: Nedkortat styrketräningspass 30m

Ti: Rullskidor intervaller 4x4min tot 1t 15m

On: Vila, börjar bli risig i halsen

To: Vila

Fr: Vila

Lö: MTB A1/A2 2t

Sö: Rullskidor A1/A2 2t

 

Mycket vila men förkylningen gav med sig. Lönar sig att lyssna på kroppen ibland.

Link to comment
Share on other sites

Min träning vecka 9 blev kort och intensiv, jobb och studier lade initialt krokben för mig:

 

Mån, Tis och Ons: Vila. Som sagt, jobb och studier. Ibland tvingas man prioritera.

 

Tor: Styrketräning 30 min. Dips, Chins, Situps, Biceps, Armhävningar. Hemma på

morgonen före jobbet.

Löpning 50 min. A2.

 

Fre: Inlines stakning 2 timmar 53 min. A2.

 

Lör: Cykling 1 timme 45 min. A1-A2. Dålig på cykling, svårt få upp pulsen. Får jobba på

det framöver.

Styrketräning 35 min hemma. Dips, Chins, Armhävningar, Situps, Biceps.

Löpning 35 min. A2.

 

Sön: Löpning intervaller 35 min. A3.

Styrketräning på gymmet, 1 timme 20 min. Ben, Axlar.

 

Totalt: 9 timmar, 3 min.

 

Blev i vart fall en någorlunda bra vecka sett till förutsättningarna.

Link to comment
Share on other sites

Får väl slänga in en blänkare... (eller "stänkare" som Dorpat2008 säger =) )

 

mån: cykel t&r jobbet (50 + 30min) A1 - kväll: styrka mage

tis: Elghufs hem från jobbet 1tim A2hög

ons: rullskidor stakning t&r jobbet (40 + 50min) A1-A2låg + några backdrag

tors: terränglöpning 45min A2låg

fre: vila

lör: Elghufs terräng 60min A2hög

sön: rullskidor stakning 1.45tim A2låg + några backdrag

 

mycket bra träningsvecka.

 

Har nästan helt lagt ner styrketräning med vikter. Kör endast maghjul + lite andra MAQ stabilitets- och koordiantionsövningar + C2 roddstakningsintervaller ibland. Tycker Rullisar+Elghufs+& kajakpaddling ger tillräcklig styrketräning. Blir för sliten annars...

Link to comment
Share on other sites

V 16-20 inget fys över huvud taget för mig. kass rygg(diskbråck med ischias värk :(

 

Ja du GundeG: båda föredrar vi gärna långfärds skridsko vintertid som variation, men sedan en långtur på 5 timmar en helg i slutet av januari har inte ryggen varit sig lik....

Inte blir det någon stänkare heller pga värktabletterna, sjukskriven sedan 3v åsså.

Så ser nog närmaste tiden ut med. tyvärr..

Link to comment
Share on other sites

V 16-20 inget fys över huvud taget för mig. kass rygg(diskbråck med ischias värk :(

 

Ja du GundeG: båda föredrar vi gärna långfärds skridsko vintertid som variation, men sedan en långtur på 5 timmar en helg i slutet av januari har inte ryggen varit sig lik....

Inte blir det någon stänkare heller pga värktabletterna, sjukskriven sedan 3v åsså.

Så ser nog närmaste tiden ut med. tyvärr..

Faan va trist...

vad kan få dig på bättre humör då?

om du tycker om att läsa, varför inte slänga sig över "låt den rätta komma in" ...nej nej...du behöver inte vara orolig, inget snuskigt alls.... =) dock en annorlunda och mycket läsvärd bok av John Ajvide-Lindqvist (http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Ajvide_Lindqvist). Du verkar ha humor så läs den... annars har vi ju Babben på TV imorrn ikväll....

Link to comment
Share on other sites

Tackar för tipset, ja humor har ja så det räcker o blir över. Det sämsta med värken nu är att det går knappt skratta heller,, gör för ont då, som tur är, är snön borta så det blir inget "pulkarace" heller. Ha det.
Link to comment
Share on other sites

Tackar för tipset, ja humor har ja så det räcker o blir över. Det sämsta med värken nu är att det går knappt skratta heller,, gör för ont då, som tur är, är snön borta så det blir inget "pulkarace" heller. Ha det.

Vi saknade dig på 12h, hoppas verkligen att din rygg blir bättre!

Link to comment
Share on other sites

Jag såg fram mot 12h ska ni veta, och ca tre veckor innan kände jag att en start i tävlingen var kunde gå, men visste inte hur länge jag skulle orka, eller hur kropp/rygg skulle kännas, men på bara någon dag vart tvärstopp istället.... skapligt frustrerad nu. Våren är inte rätt tid till ryggbesvär. Ingen träning, ingen gräsklippning, ingen vedkapning, inget arbete, inget trädgårdspyssel, inte ens en promenad........................................sambon får ta allt..

 

Men jag kommer att ligga rygg på dig Everest så fort jag bara kan, räkna med det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...