Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Din bästa Vasaloppsplacering ?


Lars-Erik

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Tyvärr har Entombed INTE hört av sig till mig ännu så jag kan skicka presenten.

* Vet NÅGON av er på skidforum vem det är kan ni kontakta mig diskret t.ex. via email: larserik@sm.luth.se eller mobil 070 3742482

 

Gott Nytt År på er alla mina skidforumvänner, både formella via facebook och övriga.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr har Entombed INTE hört av sig till mig ännu så jag kan skicka presenten.

* Vet NÅGON av er på skidforum vem det är kan ni kontakta mig diskret t.ex. via email: larserik@sm.luth.se eller mobil 070 3742482

 

Gott Nytt År på er alla mina skidforumvänner, både formella via facebook och övriga.

Gott Nytt År på Dig också!

 

Här är ett sökresultat på placering 76 år 2009:

 

http://www.vasaloppet.se:9080/vasa/resultlist?year=2009&raceClassId=200911&club=&startPos=76&endPos=76&formSubmit=S%F6k

Link to comment
Share on other sites

Deadline har nu passerats. Jag konstaterar att Entombed har bästa placering (76) av oss på skidforum på Vasaloppet. Jag ber därför Entombed kontakta mig på email och ge mig adressen så skickar jag den superhemliga presenten- Det utlottade priset priset tillföll Rotebrostakaren så jag ber även Thomas tala om för mig hur han skall få sin present.

Priserna är i 500 kronersklassen, så jag har slagit på stiort men så gillar jag ju skidforum också. Och kul att denna tråd visar att vi har så många riktigt bra åkare med oss också.

God Jul på er alla, och hoppas att ni får till det verkliga superglidet kommande år .

Nu åker jag strax upp till Ormberget för att göra ett hyfsatpass för att få plats för julmaten.

JA JAG VANN! Jag hoppas verkligen att det är en stålsickel så att jag slipper springa runt och låna Marios i tid och otid! Överlämningen borde kunna ske i Uppsala, min fru till din fru, eller så skulle vi kunna ta ett träningspass i t ex Knivsta och träffas personligen. Eller så kan du komma hit på middag och så kan vi eventuellt kombinera det med ett träningspass Svartlinge Bisslinge.

Link to comment
Share on other sites

Deadline har nu passerats. Jag konstaterar att Entombed har bästa placering (76) av oss på skidforum på Vasaloppet. Jag ber därför Entombed kontakta mig på email och ge mig adressen så skickar jag den superhemliga presenten- Det utlottade priset priset tillföll Rotebrostakaren så jag ber även Thomas tala om för mig hur han skall få sin present.

Priserna är i 500 kronersklassen' date=' så jag har slagit på stiort men så gillar jag ju skidforum också. Och kul att denna tråd visar att vi har så många riktigt bra åkare med oss också.

God Jul på er alla, och hoppas att ni får till det verkliga superglidet kommande år .

Nu åker jag strax upp till Ormberget för att göra ett hyfsatpass för att få plats för julmaten.[/quote']

JA JAG VANN! Jag hoppas verkligen att det är en stålsickel så att jag slipper springa runt och låna Marios i tid och otid! Överlämningen borde kunna ske i Uppsala, min fru till din fru, eller så skulle vi kunna ta ett träningspass i t ex Knivsta och träffas personligen. Eller så kan du komma hit på middag och så kan vi eventuellt kombinera det med ett träningspass Svartlinge Bisslinge.

OK. Priset delas ut i högtidliga former på något av de sätt du föreslår. Men vad som finns i paketet från "tomten" i Luleå avslöjar jag inte. Du kommer att bli positivt överraskad .

Jag VET det.

Link to comment
Share on other sites

Deadline har nu passerats. Jag konstaterar att Entombed har bästa placering (76) av oss på skidforum på Vasaloppet. Jag ber därför Entombed kontakta mig på e-mail och ge mig adressen så skickar jag den superhemliga presenten- Det utlottade priset priset tillföll Rotebrostakaren så jag ber även Thomas tala om för mig hur han skall få sin present.

Priserna är i 500 kronersklassen' date=' så jag har slagit på stiort men så gillar jag ju skidforum också. Och kul att denna tråd visar att vi har så många riktigt bra åkare med oss också.

God Jul på er alla, och hoppas att ni får till det verkliga superglidet kommande år .

Nu åker jag strax upp till Ormberget för att göra ett hyfsatpass för att få plats för julmaten.[/quote']

JA JAG VANN! Jag hoppas verkligen att det är en stålsickel så att jag slipper springa runt och låna Marios i tid och otid! Överlämningen borde kunna ske i Uppsala, min fru till din fru, eller så skulle vi kunna ta ett träningspass i t ex Knivsta och träffas personligen. Eller så kan du komma hit på middag och så kan vi eventuellt kombinera det med ett träningspass Svartlinge Bisslinge.

OK. Priset delas ut i högtidliga former på något av de sätt du föreslår. Men vad som finns i paketet från "tomten" i Luleå avslöjar jag inte. Du kommer att bli positivt överraskad .

Jag VET det.

Ser fram emot prisutdelningen! När kommer du till Uppsala nästa gång? Då kan vi försöka få till en träff och ett skidpass. Tror du skulle uppskatta att åka skidor 50 meter från mitt hem ut över en åker sedan vidare på 3 golfbanor som är spårade. Sedan bjuder jag gärna på mat.

Link to comment
Share on other sites

JA JAG VANN! Jag hoppas verkligen att det är en stålsickel så att jag slipper springa runt och låna Marios i tid och otid! Överlämningen borde kunna ske i Uppsala' date=' min fru till din fru, eller så skulle vi kunna ta ett träningspass i t ex Knivsta och träffas personligen. Eller så kan du komma hit på middag och så kan vi eventuellt kombinera det med ett träningspass Svartlinge Bisslinge.[/quote']

OK. Priset delas ut i högtidliga former på något av de sätt du föreslår. Men vad som finns i paketet från "tomten" i Luleå avslöjar jag inte. Du kommer att bli positivt överraskad .

Jag VET det.

Ser fram emot prisutdelningen! När kommer du till Uppsala nästa gång? Då kan vi försöka få till en träff och ett skidpass. Tror du skulle uppskatta att åka skidor 50 meter från mitt hem ut över en åker sedan vidare på 3 golfbanor som är spårade. Sedan bjuder jag gärna på mat.

Tack för bra erbjudande. Problemet är nog att det blir svårt för dig att åka i den lusfart jag numera håller. Jag skall ändå diskutera med "regeringen" och se om det går att realisera.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det var ju synd att jag missade detta. Har blivit 12:a som bäst, fast tävlingen gällde kanske bara killar. :)

Faktiskt en jättemiss av mig, jag har ju till och med speciellt rykte om att uppmuntra kvinnor speciellt och tom. fått speciellt pris för detta men i jobbet. Men som kompensation utlyser jag en NY TÄVLING med slutdatum 15 Februari där alla tjejer får anmäla sin bästa Vasaloppsplacering i damklassen.

Jag har noterat att du MMG placerat dig som nummer 12. Även om du mot förmodan inte blir vinnare så lyfter jag på Veterankepsen och bugar ända till golvet, stum av beundran för din fina placering. Grattis. Prisutdelningen kan kanske bli i samband med årets Vasalopp.

 

Jag uppmanar även Entombed att ge sig till känna så jag kan dela ut vinnarpriset i hessklassen

Link to comment
Share on other sites

Det var nära att jag gjorde bort mig, då jag tänkte skoja lite med Entombed och säga: "Om du lägger priset i sängen behöver du inte ha en tom bädd längre":D Men då sa min son att det kan du inte skriva för Entombed är namnet på ett popband :o och sen redogjorde han för vilken typ av musik de spelar (men det har jag glömt)

 

Men som sagt pristagaren har ju inte gett sig till känna och där står Stålmannen i Luleå och viftar med priset i luften med sicklande rörelser. Skall han komma fram och stiga upp på pallen ?

Link to comment
Share on other sites

När jag sprang Sthlm marathon på 3.11 (placering 470) körde jag Vasan på 7.48 (5190). Fast skidträningen var mycket sämre jämförelsevis, nästan ingen snö i Stockholm det året. Men en god löpare kan ju ha dålig skidteknik, och då tappar man några timmar. Eller ha haft dåligt vallat. I mitt fall ganska bra teknik, men uselt vallat. Vallade om två gånger utan förbättring.

 

Men det är väl så att det finns en mycket större mängd goda skidåkare som åker på 5-6 timmar, än vad det finns löpare som springer på lite under tre timmar.

 

Och i Vasaloppet har vi alla dessa norskar.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill inte vara språkpolis, men jag vill gärna få den här meningen förklarad för mig.

Tack på förhand

 

Även om du mot förmodan inte blir vinnare

Ursäkta om mitt språkbruk stör dig, det var inte meningen. Men det har väl med min optimistiska natur att göra, har jag chansen att lyckas så förutsätter eller just förmodar jag att jag gör det. Men att försöka överföra detta kanske (över)optimistiska synsätt på omgivningen

kan leda till missförstånd. Ursäkta, Fischerman.

Link to comment
Share on other sites

Nej nej Lars-Erik, ditt språkbruk stör mig inte alls. Tvärtom tycker jag om ett fritt användande och svängande med orden, men efter en månads förkylningar, köld och utebliven träning så kunde inte min hjärna i den relativt sena timmen få till betydelsen i den där meningen, den innehåller ju på nåt sätt dubbla negationer. Idag däremot var betydelsen solklar när jag läste meningen.
Link to comment
Share on other sites

Följande återstår:

a) att Entombed hör av sig till mig så att jag kan dela ut vinnarpriset

b) till alla damer från rutinerad gentleman i Luleå: Jag har lyst ut ett pris att tillfalla bästa kvinna i damklassen på Vasaloppet. Så jag uppmanar alla damer att rapportera sitt bästa resultat. Rapporteringstiden går ut 15 Februari.

Tack igen till MMG som gjorde mig uppmärksam på detta.

Link to comment
Share on other sites

Tanken var inte alls att klaga på tävlingen. Det är betydligt tuffare konkurrens i herrklassen, men kul att du utlyste en damtävling!

Jag tänkte INTE att du klagade, tvärtom det var JÄTTEBRA att du försiktigt påpekade något

jag borde kommit på själv. OCH det blir kul att veta att det är så duktiga Vasaloppstjejer som är med oss på skidforum. Jag, och säkert många andra med mig, tycker det är myccket intressant att veta vilken tjej som är med oss som har bästa Vasaloppsplacering. Det är definitivt värt ett pris.

Och tänk att vi redan nu vet att vi har nummer 12, det är förunderligt bra MMG.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Tidsfristen för damtävlingen har nu gått ut. Det betyder att MMG har den bästa redovisade Vasaloppsplaceringen i damklassen på skidforum. Jag är stum av beundran att vi har med oss en så kanonduktig tjej som faktiskt placerat sig som nummer 12. Jag framför mina varmaste gratulationer å hela skidforums vägnar. Ta kontakt med mig så får vi diskutera lämpligt pris och hur jag skall dela ut det. Jag gör det gärna pers(s)onligen i samband med årets Vasalopp. Du kan maila eller ringa mig på 070 3742482.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Tidsfristen för damtävlingen har nu gått ut. Det betyder att MMG har den bästa redovisade Vasaloppsplaceringen i damklassen på skidforum. Jag är stum av beundran att vi har med oss en så kanonduktig tjej som faktiskt placerat sig som nummer 12. Jag framför mina varmaste gratulationer å hela skidforums vägnar. Ta kontakt med mig så får vi diskutera lämpligt pris och hur jag skall dela ut det. Jag gör det gärna pers(s)onligen i samband med årets Vasalopp. Du kan maila eller ringa mig på 070 3742482.

Grattis MMG till igen kanonplacering i Vasaloppet och kul att jug numera får vara din vän på facebok. En stor ära för mig att bl.a. få ha dig, Oskar Svärd och Elin Ek som vänner.

Tyvärr kunde vi ju inte träffas på Vasaloppet för prisutdelning men jag ordnar så att du får priset i Kalstad på lämpligt sätt (t.ex. som vi diskuterade tidigare).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...