Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 22


GundeG

Recommended Posts

Vi "coola killar" som har Garmin pulsklockor kan väl lägga upp träningspassen så här:

t.ex:

 

Lör: http://connect.garmin.com/activity/6285051

 

Kolla under "knappen" "spelare". Cool funktion där man "spelar upp" aktiviteten och ser på kartan var man befinner sig inkl aktuell puls + fart...

 

är man en nörd eller... =)

Helsike vad det måste blåst, du har ju höjdksillnader från -12 till +24 fot. Det gränsar nog till "monstervågor" och av din puls att dömma var du helt "cool lugn". Respect ;)

 

PS. hade aldrig blivt så fel med en Polar....... :D

Link to comment
Share on other sites

Må: Rullskidor A1/A2 2t 3m

Ti: Styrketräning 45m

On: MTB A1 1t + 2 st 10 min intervaller A3 tot 1t 30m

To: Vila

Fr: MTB A1/A2 3t 33m

Lö: Rullskidor backintervaller 2x15m A3 tot 1t 30m

Sö: MTB A2 1t 34m

 

En bra vecka med både mängd och kvalitet. Backintervallerna i Tossebergsklätten var grymma. 2km med drygt 200m stigning.

Link to comment
Share on other sites

Vi "coola killar" som har Garmin pulsklockor kan väl lägga upp träningspassen så här:

t.ex:

 

Lör: http://connect.garmin.com/activity/6285051

 

Kolla under "knappen" "spelare". Cool funktion där man "spelar upp" aktiviteten och ser på kartan var man befinner sig inkl aktuell puls + fart...

 

är man en nörd eller... =)

Helsike vad det måste blåst' date=' du har ju höjdksillnader från -12 till +24 fot. Det gränsar nog till "monstervågor" och av din puls att dömma var du helt "cool lugn". Respect ;)

 

PS. hade aldrig blivt så fel med en Polar....... :D[/quote']

Jo jag såg det också...höjdmätaren via Garmin GPS är ju inte den bästa....men det var ju grymma vågor iofs, nästan 2mm höga =)

 

Johodu...på mina Polarklockor sög också höjdmätaren efter ett tag, fick lämna in och byta under garantitiden minst 4ggr (720i och 625x)... men de kanske blivit bättre på de nyare modellerna...

Link to comment
Share on other sites

Jo jag såg det också...höjdmätaren via Garmin GPS är ju inte den bästa....men det var ju grymma vågor iofs, nästan 2mm höga =)

 

Johodu...på mina Polarklockor sög också höjdmätaren efter ett tag, fick lämna in och byta under garantitiden minst 4ggr (720i och 625x)... men de kanske blivit bättre på de nyare modellerna...

Heheheh, 2mm var inte riktigt lika manligt som 36 fot :)

 

Har en Polar RX800 sedan 3år och tycker nog att höjdmätaren funkar bra. Men jag har iofs inte testat den på vattnet där det garanterat ska vara platt för att sedan se kurvan från pulsmätaren. Men ingen höjdmätare har väl någon exakt precision och det är väl egentligen inte så jädra viktig info heller. Man som nörd vill man ju brilljera och då är det onekligen lite nesligt när det skiter sig ;)

 

Brukar du inte jogga förbi utmed Huvudstad strand? Jobbar ju i Huvudstad gård så kanske man kan fresta med en kopp kaffe en solig dag?

Link to comment
Share on other sites

Mån löpning A2 57min

tisd löpning A2 57min

onsd vila

torsd rullskidor premiär A2 58min

fred löpning A2 56min

lörd löpning A2 54min skogspromenad 2h

 

en lugn och skön vecka känns bra att komma igång efter 2månaders semester:)

Link to comment
Share on other sites

Brukar du inte jogga förbi utmed Huvudstad strand? Jobbar ju i Huvudstad gård så kanske man kan fresta med en kopp kaffe en solig dag?

Jo för faan där glider jag förbi flera dar i veckan. Imorse på cykel t&r. Imorrn runt 8.15 kommer jag i 50 blås farandes nedför backen som leder ner bredvid hästhagen på rullskidor och i övermorrn troligen Elghufsandes på grusvägen längs med vattnet.

 

En kompis driver tandteknikerfirman som finns i huset nere vid vattnet mellan simbadet och "slottet". Brorsan satt också där tidigare.

 

Kommer jättegärna förbi, svettig & grann.... Var sitter du? kanske ons morgon skulle funka? en snabbfika tackar man inte nej till =)

Link to comment
Share on other sites

Jo för faan där glider jag förbi flera dar i veckan. Imorse på cykel t&r. Imorrn runt 8.15 kommer jag i 50 blås farandes nedför backen som leder ner bredvid hästhagen på rullskidor och i övermorrn troligen Elghufsandes på grusvägen längs med vattnet.

 

En kompis driver tandteknikerfirman som finns i huset nere vid vattnet mellan simbadet och "slottet". Brorsan satt också där tidigare.

 

Kommer jättegärna förbi, svettig & grann.... Var sitter du? kanske ons morgon skulle funka? en snabbfika tackar man inte nej till =)

Där ser man :)

Sitteri det som kallas Wagnshuset med fin utsikt mot nedförsbacken vid Hästhagen. Men i morrse var jag inte på plats 8:15. Är på plast normalt vid 9 men har du lust att kika förbi i morgon så kan jag vara här tidigare :)

Link to comment
Share on other sites

Jo för faan där glider jag förbi flera dar i veckan. Imorse på cykel t&r. Imorrn runt 8.15 kommer jag i 50 blås farandes nedför backen som leder ner bredvid hästhagen på rullskidor och i övermorrn troligen Elghufsandes på grusvägen längs med vattnet.

 

En kompis driver tandteknikerfirman som finns i huset nere vid vattnet mellan simbadet och "slottet". Brorsan satt också där tidigare.

 

Kommer jättegärna förbi' date=' svettig & grann.... Var sitter du? kanske ons morgon skulle funka? en snabbfika tackar man inte nej till =)[/quote']

Där ser man :)

Sitteri det som kallas Wagnshuset med fin utsikt mot nedförsbacken vid Hästhagen. Men i morrse var jag inte på plats 8:15. Är på plast normalt vid 9 men har du lust att kika förbi i morgon så kan jag vara här tidigare :)

Jasså, då har du Tandl Anders Eriksson där som rumskamrat kanske...

jag glider förbi imorrn ons vid 8.15-8.30... du kan väl mejla mig via forumet ditt mobilnr.. så messar jag dig när jag börjar närma mig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...