Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

v 36


jake1

Recommended Posts

Mån: elghufs i backe 77min A3, Styrka 75min

Tis: rullskidor 110 min A2 , Styrka 75min

Ons: rullskidor intervaller 85min A3, simning bröst/fri 40min A2

Tor: Styrka 85min , terräng löp 95min A2

Fre: Löp intervaller A2-A3 60min

Lör: Rullskidor A2 90min

Sön: Rullskdor A2 180 min

 

En bra vecka,lite mkt styrka i början men man får anpassa sig till dagsformen helt enkelt, missade tyvär 2pass,helg jobb och 200% i lön kan man inte säga nej till,inte jag iaf.

nu blir det spännande att se hur maffetestet går på tisdag,spännande varje månad:)

Link to comment
Share on other sites

Mån: Vila (Friidrottsträning med ungdommar på kvällen där körde löpskolning + lätt styrka)

Tis: 70min rullskidor A2+

Ons: 50min Hockey Bockey (Lite av korta intervaller och jäkligt kul) + friidrott enligt mån

Tors: 4x4min intervaller löpning. Totalt 60min med uppvärmning och nedjogg

Fre: Vila

Lör: 75min rullskidor A2+

Sön:90min löpning A2

 

Skönt att ha kommit igång med träning igen, 3:e veckan med ungefär samma upplägg :)

Link to comment
Share on other sites

Må: Intervaller (kajak) 5 x 4min tot 1t 20m

Ti: Rullskidor A1/A2 2t 10m

On: Rullskidor intervall 5x3 min tot 1t 15m

To: Kajak snabbdist (A2) 50min

Fr: Vila

Lö: Rullskidor A2/A3 1t 10m

Sö: MTB tävling A3 2t

 

Bra vecka med en hel del relativt intensiva pass. Nästa vecka blir något lugnare med mer distansträning. Ska försöka köra varannan vecka hård/lugn. Dessutom måste jag komma igång med styrketräningen.

Link to comment
Share on other sites

Hörni gubbar o gummor, det vore intressant att se vad ni har för tidsambition i VL kopplat till de träningskalendrar ni visar upp. Då vet man ju vilka man ska jämföra sig med eller få tips av. Vissa här verkar ju vara halvtidsproffs av träningsdosen att döma.

 

Själv är jag en blivande 1a-gångsåkare med en varierad träning - löpning, friskis&svettis, spinning, simning - i dagsläget på 5-7 tim/vecka fördelat på 5 dagars träning och två vilodagar. Vilket troligen inte lär öka förrän det blir vacker vinter i Mälardalen.

 

Förhoppning i VL med nuvarande sista startled: 9 timmar.

Link to comment
Share on other sites

Det här med hur mycket man tränar och i vilken mån det ger resultat i form av tid på VL är väldigt individuellt. Det är nog väldigt svårt att jämföra sig med andra. Själv är jag 3:e led åkare.

En sanning är ju att man blir bra på det man tränar så vill du förbättra tiden på VL så träna mycket rullskidor och se till att få så många skidmil som möjligt innan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...