Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

montera SNS Pilot NIS


khanke

Recommended Posts

Har nagon erfarenheter hur det verkar med Salomon SNS pilot bindningen pa sik som har NIS plattan? N"astan alla ski produceras nu med integrerat NIS plattan, jag tror at den enda ski som produceras utan NIS plattan "ar Salomon.

Det funkar bra med Salomon pilot borrad genom NIS-plattan. Jag har kört så med åtminstone skatebidningen innan jag bytte till NIS och rottefella.

Link to comment
Share on other sites

Två detaljer som man ska ta hänsyn till om man monterar Salomon SNS Pilot Equipe Classic på klassiska skidor med NIS-platta.

Skidan blir något styvare än den vikt den är anpassad för.

Justeringen av bindning förutsätter motering av en platta som Salomon lanserat, tydligen i största hemlighet eftersom få handlare verkar känna till den. Om inte den plattan monteras så fastnar skenan för justering av bakre fästet.

Mycket dåligt av Salomon att inte leverera plattan med bindningar då den knappast kan påverka priset påd en redan dyra bindningen. Ett gott råd, se till att din handlare beställer den i god tid då den ligger i lager i Österrike och verkar ha lång leveranstid.

Skärpning Salomon om ni vill ha åkare med era produkter.

Har nagon erfarenheter hur det verkar med Salomon SNS pilot bindningen pa sik som har NIS plattan? N"astan alla ski produceras nu med integrerat NIS plattan, jag tror at den enda ski som produceras utan NIS plattan "ar Salomon.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

att salomon ej levererar den "hemliga plattan" beror ju på att de ägs av Amer och att Amer äger atomic o salomon längdskidor som inte har NNN givetvis...

alla seriösa handlare som har koll på läget har givetvis denna plattan och sätter på den på alla salomonmonterade skidor med NISplatta på.

Jag tror inte på det ni säger att skidan blir styvare med skruvad bindning kontra dittryckt NIS R4

Link to comment
Share on other sites

Varför tar inga seriösa handlare in några Fischerskidor utan NISplatta?

Ja dom finns ju uppenbarligen, jag specialbeställde ett par carbonlite på skiddagen i nov eftersom inga carbonlite fanns i butik. till min glädje var dessa utan Nisplatta när de kom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...