Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vallatejp på Öppet spår?


icarus

Recommended Posts

Jag vet personer som kört under 5 timmar på vallatejp(dock kanske dom kört snabbare med valla, men dom trodde inte det). Swixtejp, borde inte vara nån skillnad. Se dock till att du fäster tejpen 1-2 dagar innan så att den inte lossnar, då får du problem
Link to comment
Share on other sites

Tejp funkar bra på vasaloppet, tror dock inte att nån åkt på tejp från swix (har ingen vad jag vet) däremot var det säkert Rex Easy grip. Har åkt mycket själv på denna tejp. Fick mina skidor vallade på Intersport i Mora för ett par år sen och hade kanonskidor. Har använt Rex sen dess med gott resultat.
Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfarenhet av Starttejpen men har hört att den ska gå lite trögt framförallt i fin/nysnö. Rex funkar helt ok även i nysnö. Är dessutom tunnare så man kan jobba lite med andra vallor som täckning om det skulle behövas. Kolla gärna på rex hemsida för lite vallatips och på deras tävlingsrapporter, lite jobbigt med finskan men det finns en hel del på svenska oxå. Notera att Rex har två olika varianter av tejp. Den som jag provat är Easy Grip i alla tre färgerna!
[url=http://www.rexskiwax.com]www.rexskiwax.com[/url]
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...