Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Problem med Salomon Classic Carbon Pro (2007)


Thorrez

Recommended Posts

Jag har råkat ut för att tyget på insidan vid hälen har släppt och gått sönder. Själva neoprenöverdraget (eller vad det nu är för material) är alltså helt men precis under det så har tyget spruckit så att stoppningen har kommit fram. Jag köpte skorna feb 2007 (kan alltså vara en äldre model) men åkte inte på de förrän säsongen efter och de har väl gått i runda slängar 90 mil på väg och 40 på snö.

 

Vad göra. Gilla läget, slänga och köpa nytt?

Går det att fixa själv?

Finns det någon garanti från Salomon?

(Jag letade igenom hemsidan men hittade ingenting som ens andades support på den, missar jag? Jag köpte de i Skinnskatteberg och bor i Skåne så det är meckigt att gå till butiken och fråga...).

 

I värsta fall (eller faktiskt ganska vältajmat) kommer Pölder och besöker klubben på onsdag. Allt kanske är en konspiration :).

 

Tills vidare för jag hålla till godo med farsans gamla Addidas classic från 94 vilket visserligen ger bra balansträning men är nog ingneting jag vill åka på snö i :)

Link to comment
Share on other sites

Testat att använda skohorn när du tar på pjäxorna?

 

Då kan man få på sig pjäxan utan att det lösa tyget hamnar på något obekvämt sätt åtminstone, men det ökar väll bara livslängden lite på pjäxan eftersom att du kommer nöta sönder den varje gång du tar av dig pjäxan ändå.

Link to comment
Share on other sites

Jag har råkat ut för att tyget på insidan vid hälen har släppt och gått sönder. Själva neoprenöverdraget (eller vad det nu är för material) är alltså helt men precis under det så har tyget spruckit så att stoppningen har kommit fram. Jag köpte skorna feb 2007 (kan alltså vara en äldre model) men åkte inte på de förrän säsongen efter och de har väl gått i runda slängar 90 mil på väg och 40 på snö.

 

Vad göra. Gilla läget, slänga och köpa nytt?

Går det att fixa själv?

Finns det någon garanti från Salomon?

(Jag letade igenom hemsidan men hittade ingenting som ens andades support på den, missar jag? Jag köpte de i Skinnskatteberg och bor i Skåne så det är meckigt att gå till butiken och fråga...).

 

I värsta fall (eller faktiskt ganska vältajmat) kommer Pölder och besöker klubben på onsdag. Allt kanske är en konspiration :).

 

Tills vidare för jag hålla till godo med farsans gamla Addidas classic från 94 vilket visserligen ger bra balansträning men är nog ingneting jag vill åka på snö i :)

Båda mina par som jag använder till rullskidåkning har slitits på detta sätt, (enda felet). Jag har dock inte funderat på reklamation då de är ganska välanvända och har gjort sina timmar i slasket. för det är väl "silverskorna" du syftar på.

Link to comment
Share on other sites

Jag har råkat ut för att tyget på insidan vid hälen har släppt och gått sönder. Själva neoprenöverdraget (eller vad det nu är för material) är alltså helt men precis under det så har tyget spruckit så att stoppningen har kommit fram. Jag köpte skorna feb 2007 (kan alltså vara en äldre model) men åkte inte på de förrän säsongen efter och de har väl gått i runda slängar 90 mil på väg och 40 på snö.

 

Vad göra. Gilla läget' date=' slänga och köpa nytt?

Går det att fixa själv?

Finns det någon garanti från Salomon?

(Jag letade igenom hemsidan men hittade ingenting som ens andades support på den, missar jag? Jag köpte de i Skinnskatteberg och bor i Skåne så det är meckigt att gå till butiken och fråga...).

 

I värsta fall (eller faktiskt ganska vältajmat) kommer Pölder och besöker klubben på onsdag. Allt kanske är en konspiration :).

 

Tills vidare för jag hålla till godo med farsans gamla Addidas classic från 94 vilket visserligen ger bra balansträning men är nog ingneting jag vill åka på snö i :)[/quote']

Båda mina par som jag använder till rullskidåkning har slitits på detta sätt, (enda felet). Jag har dock inte funderat på reklamation då de är ganska välanvända och har gjort sina timmar i slasket. för det är väl "silverskorna" du syftar på.

Stämmer, det är silvervarianten. Verkar som att de får degraderas till andraskor efter förmåga och så får det bli ett par nya på onsdag.

 

Tack för alla svar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...