Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mattias Fredriksson


lappkast

Recommended Posts

Robert Gustafsson har en till karaktär på temat "Jag är inte bitter"

 

"Jag kan bara konstatera att jag är förvånad. Och någonstans tycker jag väl att jag kunde ha fått den här chansen som tack för lång och trogen tjänst."

 

http://www.langd.se/mathias-fick-ett-sms-petad-fraan-os-i-kanada.4684314-86106.html

Vi vet inte hela storien, men personligen tycker jag att SMS:a jobbiga meddelanden är klent.

Link to comment
Share on other sites

Jens Eriksson 22 år från dalafloda... han verkar gå jävligt fort framåt!

 

13.e man på vasaloppet är ju inte heller fy skam.

Han verkade både pigg långt fram i loppet och verkade ha väldigt bra skidor i förra vasan. Tror att med mer rutin hade han placerat sig ännu bättre, han drog alldeles för mycket och körde alldeles för mycket solo i spåret bredvid ledet. Sånt straffar sig då rycken kommer.

Link to comment
Share on other sites

Detta liknar vel till viss del hur han blev petad innan falun förra året? Då fick han vel också informationen på ett dårlig sett?

 

Det är vel inte så konstigt att han inte kommer till OS men han har vel endå varit så pass bra i vinter att han borde haft en chans i sista tävlingen tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Detta liknar vel till viss del hur han blev petad innan falun förra året? Då fick han vel också informationen på ett dårlig sett?

 

Det är vel inte så konstigt att han inte kommer till OS men han har vel endå varit så pass bra i vinter att han borde haft en chans i sista tävlingen tycker jag.

Håller med! Han borde verkligen fått chansen i helgen. Hade åkte ju bra innan jul, 2 st 20-platser är inte dåligt efter sjukdom. Sen tränade han tydligen på bra under jul och körde dom första loppen i TDs som uppvärmning inför dom två klassiska loppen. Det var då han skulle ösa på. MEn blev ju tyvärr sjuk och fick aldrig chansen. Sen var ju sjukdomen bara kortvarig så han kunde träna direkt när han kom hem igen.

Hade vart kul att sett honom i helgen, tror han hade gjort bra ifrån sig. Tycker dom skött det hela konstigt.

Visst jätte bra med nya och yngra åkare, men varför låta en junior prova VC just nu? märkligt märkligt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...