Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

köp/sälj vasaloppet?


johnorjan68

Recommended Posts

Jag har mailat till VL om att de skall återinföra den, då det känns tryggare att köpa och sälja där. Dessutom tycker man att 200 kr är lättförtjänta pengar för omregistreringen, förstår ej orsaken till varför de tagit bort den.

 

Mitt förslag är att fler mailar till VL och uppmanar dem att återinföra köp & sälj, blir det tillräckligt många kanske de ändrar sig.

Link to comment
Share on other sites

Verkligen konstigt om dom tar bort den, detta måste ju ha varit en ganska stor inkomstkälla för vasaloppet. Marknaden finns ju. Jag hade kallt räknat med att köpa en biljett via köp/sälj. Nu blir jag lite stressad...det finns ingen på t ex blocket.

Jo då har sett flera startplatser på blocket tidigare i höst, samt på en del andra forum. Går alltid att hitta om man vill.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har åxå mailat VL kansliet.

Kom igen allihop , skicka mail eller ring !

Hon heter:

Johanna Larsson

 

tävlingsfrågor/kundtjänst

 

------------------------------------------

 

Vasaloppets Hus

 

SE-792 32 Mora, Sweden

 

mailto: johanna.larsson@vasaloppet.se

 

Phone: +46 250 392 19 (392 00) Fax: +46 250 39251

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte passa på att slänga in en köp/sälj-fråga här:

 

Jag kom nyss överens med en kille om att köpa hans plats, och jag har fyllt i bytes-blanketten och skickat in, samt betalat in administrationsavgiften för bytet. Nu, 2 veckor senare har ingenting hänt och jag står fortfarande inte som anmäld till loppet. Är det något jag har missat, och hur lång tid borde det ta innan jag dyker upp som anmäld?

Link to comment
Share on other sites

Tillgång och efterfrågan.

 

Just nu - alla är hoppfulla och tränar och har lång tid att bli friska - männskor med gott om pengar alt lägre IQ köper på tradera.

 

Sista veckan - ett antal har kommit till insikt om att VL blir en otrevlig upplevelse eller ligget och snörvlar - nu är det prutläge om man är kall

 

Lyckade skomma över en ÖS plats för 400 SEK i tältet kvällen innan 2008.

 

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset, Skåningen, märkligt att inte Vasaloppet länkar till denna site. Nu står det bara att man inte har sin köp&sälj öppen och hänvisar till klubbars hemsidor och andra köp o sälj-sidor.

 

Pondusvikt: Vet du om det är samma pris för ÖS 1080 vid anmälan i tältet dagen före loppet eller är det höjt ? När man köper direkt av en person, går det till så att man tillsammans går till disken för omregistrering och lämnar uppgifterna och sen pengarna direkt i handen på säljaren. Eller kan man göra upp affären med köparen innan, (riskfullt) och ha med sig uppgifterna för omregistreringen.

Fördelen med att vänta till dagen innan är att man helt enkelt kan skippa att åka, ifall det skulle vara extremt kallt eller om man blir sjuk. (mina luftrör pallar ej för extrem kyla). Det är svårt att avstå att ställa upp, om man är anmäld. (gjorde det 05, men inte pga egen sjukdom utan annat skäl).

Link to comment
Share on other sites

Till Volevodin:

 

Frågan är ytterst relevant. Är man kall är det självklart säkrast att släpa med sig personen ifråga fram till disken (vad ÖS kostar sista dagen kommer jag inte ihåg) och få allt klart innan man betalar.

 

Annars får man kontrollera om personen är registrerad och under vilken ort, söka på orten för att få tag på personens telefonnummer och sedan ringa upp på detta telefonnuimmer. Känns det bra så går man vidare, känns det inte bra så söker man sig vidare. Man kan också använda sig av betalningstjänsterna på blocket för att säkerställa att min inte blir blåst. Som vanligt finns det en påtaglig relation mellan risk och förtjänst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...