Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grotfallsrundan 2010


Henrik_73

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Förra året var det ett lite kortare förstavarv på 3-4 km och sen 3x12 eller något i den stilen (banan var troligtvis kortare än det var sagt). Stor del av banan gick då nere på golfbanan dvs platt. Sen en halvseg stigning på kanske en km upp mot stadion på varje varv.

 

Ingen aning om det blir samma i år.

Link to comment
Share on other sites

Någon som känner till något hur banan kommer att vara i år, snötillgången borde ju vara god nästa helg.

Funderar på att åka upp från Stockholm (Sollentuna) någon mer som planerar att göra det och som vill göra sällskap och samåka upp? Sista anmälningsdag om man inte vill betala 300 kr extra i efteranmälan är i morgon tisdag.

Link to comment
Share on other sites

Kollade precis på långtidsvädret inför grotfallsrundan ! Verkar bli runt nollan! Är de bara klister som gäller då eller fins de någon magiskt burkvalla :D?

Var kollar du vädret? Litar inte så mycket på prognoser 6 dagar bort men yr.no gissar på några minusgrader i Grängesberg på Söndag.

 

Förra året var det runt nollan och snöfall på den här tävlingen. Rena mörkret då det var en lång seg backe upp mot stadion som jag inte ens var nära att orka dubbelstaka i 4 varv. Dessutom gjorde snön att alla körde i samma spår.

Link to comment
Share on other sites

När elitåkarna varvar dig lär du få höra att de förväntar sig fri passage. Övriga omkörningar, dvs när man kör om någon som ligger på samma varv, brukar det vara upp till den som vill köra om att lösa det. Men finns det bara 2 spår som går relativt jämnt så kommer det nog inte vara så mycket folk till helgen att det blir några problem.
Link to comment
Share on other sites

Åh fan ja då kanske man får räkna med att bli varvad då... Fast vetefan om de är så mycket eliter med på grotfallsrundan i byn gränges... Fast de kanske e stort inom skidvärlden =), Men de visar sig!

Kollat startlistan, du kommer bli varvad, ;)

Så nu behöver du inte grubbla mer på det.

 

Men önskar dig stort lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Åh fan ja då kanske man får räkna med att bli varvad då... Fast vetefan om de är så mycket eliter med på grotfallsrundan i byn gränges... Fast de kanske e stort inom skidvärlden =)' date=' Men de visar sig![/quote']

Kollat startlistan, du kommer bli varvad, ;)

Så nu behöver du inte grubbla mer på det.

 

Men önskar dig stort lycka till!

haha vafan =) Bara för att ska jag göra allt för att inte bli :D kommer väl köra slut på mig första 5 kilometrarna ! Har ju faktiskt aldrig åkt 4 mil förut !

 

Vart hittade du startlistan ?

Link to comment
Share on other sites

Åh fan ja då kanske man får räkna med att bli varvad då... Fast vetefan om de är så mycket eliter med på grotfallsrundan i byn gränges... Fast de kanske e stort inom skidvärlden =)' date=' Men de visar sig![/quote']

Kollat startlistan, du kommer bli varvad, ;)

Så nu behöver du inte grubbla mer på det.

 

Men önskar dig stort lycka till!

haha vafan =) Bara för att ska jag göra allt för att inte bli :D kommer väl köra slut på mig första 5 kilometrarna ! Har ju faktiskt aldrig åkt 4 mil förut !

 

Vart hittade du startlistan ?

Startlista var väll fel ord att använda men kollade anmälningarna på förbundets online-anmälningssystem.

Link to comment
Share on other sites

Låter fint...

 

 

Har kollat både klart.se och Yr.no och de visar ungefär Temp mellan 0 till minus -2 på söndag och kanske snöfall...

 

Nån som har något tips vad ja ska slänga på under skidorna till fästet???!!! Säg inte klister bara för de har jag aldrig använt =)

Link to comment
Share on other sites

Låter fint...

 

 

Har kollat både klart.se och Yr.no och de visar ungefär Temp mellan 0 till minus -2 på söndag och kanske snöfall...

 

Nån som har något tips vad ja ska slänga på under skidorna till fästet???!!! Säg inte klister bara för de har jag aldrig använt =)

Låter som förra året, bara att köra ovallat! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan inte Swix V45 Violet Special fungera ?

Kanske om det är -2, antagligen inte om det är 0. Är det 0 och nysnö blir det ruskigt svårt att valla. Ska du ha bra skidor då är det antingen att köra ruggat eller ovallat, dvs staka. Fäste är överskattat på golfbanor! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...