Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grotfallsrundan 2010


Henrik_73

Recommended Posts

Stavarna har gått 30 mil cirka... Så gamla vetefan.. Så nu har man inte mycket kärlek till skigo stavar... Får bli ett par Diamond storm när bankkontot tillåter!

 

Hehe jodå stakade absolut max för att hänga med, kostade dock mycket kraft =) men kul va de ! Han är fan ett monster den killen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply
Stavarna har gått 30 mil cirka... Så gamla vetefan.. Så nu har man inte mycket kärlek till skigo stavar... Får bli ett par Diamond storm när bankkontot tillåter!

 

Hehe jodå stakade absolut max för att hänga med, kostade dock mycket kraft =) men kul va de ! Han är fan ett monster den killen!

Om kontrollremmen går av efter 30 mil skulle jag gå tillbaka till butiken och försöka reklamera, måste ju vara något fel, och kan ju inte var normalt slitage efter så kort tid. Jag har haft mina Swixstavar i flera år och säkert kört 100 mil och kontrollremmarna ser ut som nya fortfarande.

Link to comment
Share on other sites

Bröt efter cirka 3 mils åking ! Förjävligt! Kontrollremmen på staven gick av så jag tappade humöret hehe... Gick fan inte att åka utan!!! SKigoo stavar är fan helt talanglösa =)

Bedrövligt där med kontrollremmarna, vi får hoppas att det var en engångsföreteelse. :(

 

Inte lätt att vara för stark. ;)

 

 

Peja, inte dåligt med 2:34 ändå. Det är ju så fort en annan önskar att man kunde åka. :)

Link to comment
Share on other sites

Japp riktigt tråkigt faktiskt ! Men har beställt nya i alla fall... ! Så de får bli lite gym eller jogging idag hehe...

 

Vänta du bara VASA! vi köper oss ett par rullskidor till våren och stakar hela sommarn då ligger vi på den tiden också ;) Fast i och för sej så tror jag du har svårt att släppa dina dundermaskiner !

Link to comment
Share on other sites

Måste bara skriva att jag tycker det är otroligt svagt av arrangörerna att inte kunna prestera bättre förutsättningar en sådan här vinter. Att få till lite stavfäste kan inte vara svårt:det finns på alla andra ställen jag åkt på i år. Det konstiga är att det var den ordinarie bansträckningen så de har haft rejält med med tid att platta till... kan INTE rekommendera detta lopp till ngn!
Link to comment
Share on other sites

Måste bara skriva att jag tycker det är otroligt svagt av arrangörerna att inte kunna prestera bättre förutsättningar en sådan här vinter. Att få till lite stavfäste kan inte vara svårt:det finns på alla andra ställen jag åkt på i år. Det konstiga är att det var den ordinarie bansträckningen så de har haft rejält med med tid att platta till... kan INTE rekommendera detta lopp till ngn!

Det var samma sak förra året med riktigt dåligt stavfäste. Men då hade det dock snöat flera dm på natten/morgonen så då var det inte så konstigt.

Link to comment
Share on other sites

Måste bara skriva att jag tycker det är otroligt svagt av arrangörerna att inte kunna prestera bättre förutsättningar en sådan här vinter. Att få till lite stavfäste kan inte vara svårt:det finns på alla andra ställen jag åkt på i år. Det konstiga är att det var den ordinarie bansträckningen så de har haft rejält med med tid att platta till... kan INTE rekommendera detta lopp till ngn!

Måste tyvärr hålla med. För det första, att ha en masstart med en nerförsbacke direkt som ganska skarpt svänger till höger. För mig slutade det i katastrof. En krasch 2 meter framför mig i nedförsbacken, helt omöjligt att undvika och påkörd av minst 10 st bakifrån. Hamnade i skogen med en bruten stav. Väntade förbi hela fältet och hasade tillbaka uppför backen, sprang till bilen och hämtade reservstavarna. Tänkte åtminstone köra igenom loppet när man ändå var där men efter ett varv i hemska spår och utan stavfäste klev jag av. Ett lopp mindre att åka nästa år.....

Link to comment
Share on other sites

Måste bara skriva att jag tycker det är otroligt svagt av arrangörerna att inte kunna prestera bättre förutsättningar en sådan här vinter. Att få till lite stavfäste kan inte vara svårt:det finns på alla andra ställen jag åkt på i år. Det konstiga är att det var den ordinarie bansträckningen så de har haft rejält med med tid att platta till... kan INTE rekommendera detta lopp till ngn!

Håller med, samma sak på deras 10km tävling nyligen

Link to comment
Share on other sites

Måste bara skriva att jag tycker det är otroligt svagt av arrangörerna att inte kunna prestera bättre förutsättningar en sådan här vinter. Att få till lite stavfäste kan inte vara svårt:det finns på alla andra ställen jag åkt på i år. Det konstiga är att det var den ordinarie bansträckningen så de har haft rejält med med tid att platta till... kan INTE rekommendera detta lopp till ngn!

Håller med' date=' samma sak på deras 10km tävling nyligen[/quote']

Har aldrig åkt loppet tidigare så jag visste inte hur kassa dom var att preppa banan, men det var ju löjligt dåligt. lika för alla dock. Hade feta trugor med mig och var nära att byta när jag kände att det var lite löst på stadion, gjorde det inte vilket jag ångrar. annars var banprofilen rätt trevlig tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Kan det bero på att de envisas med att dra nya spår tidigt samma morgon som loppet går. Allt i någon form av "nervositetsiver" att få till bra spår?

 

Åkte Orsa-Grönklitt för något år sedan. Var där dagen innan och det var stenhårt och lila klister. Väl uppe i Grönklitt på morgonen innan start ser jag att de gett sig ut för att spåra. Resultat = socker och skitföre!

Link to comment
Share on other sites

Håller med om dåligt stavfäste och rätt kassa spår! Men i övrigt så var banan jävligt rolig tycker jag! Fast backen till stadion va lite väl saftig hehe...

 

Var det inte EKIS som skulle staka upp där? hur gick det =) ?

Nja, i helgen var det DM hemma i Stockholm. Däremot stakade jag upp där 4 ggr förra året, om det var samma backe dvs och det gick bra. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...