Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Men snälla SKIDGURUN


MR FYS

Recommended Posts

Hur kan du säga att man ska dricka sprit för att rena kroppen mot sjukdommar när det finns bra saker att köpa i hälskokostbutikena.

Skulle allt tänka så skulle det bara finnas alkoholister på löparsligorna eller skidspåren!!!!

Skärpning!!!!!!

Det är snarare du som borde trappa ner på "hälsokosten" så att du lyckas skriva inlägg som inte framstår som förvirrade.

Link to comment
Share on other sites

Skidgurun svarade på ett inlägg om "Tränar ni när ni är hängiga?" att man skulle dricka strohrom för att bota förkylningen, jag som är nykterist tycker att hälsokost är den bästa medicinen mot sjukdommar och dyl.

Ni som dricker alkohol och tränar kan inte vara riktigt friska!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Alkohol o fysisk prestation hör ju inte ihop, det vet alla som fått ragg kl 02.00. Men nu har jag dragits med en efterhängsen såndär j-a irriterande halvt-om-halvt-förkylning i två veckor och kommer definitivt att ta ett varmt bad + whisky ikväll istället för te och 2 panodil som de senaste kvällarna.
Link to comment
Share on other sites

Ni som dricker alkohol och tränar kan inte vara riktigt friska!!!!!

Nä det var väl just där alkoholen kom in i bilden :lol:

Skämt åsido. Om man är ute efter att gurgla bort bakterier/virus så funkar äppelcidervinäger kanon och kan med fördel sväljas då det också är bra för matsmältningen. Ett dyrare och kanske än effektivare alternativ är Molkosan, men det smakar tyvärr .....

Link to comment
Share on other sites

Skidgurun svarade på ett inlägg om "Tränar ni när ni är hängiga?" att man skulle dricka strohrom för att bota förkylningen, jag som är nykterist tycker att hälsokost är den bästa medicinen mot sjukdommar och dyl.

Ni som dricker alkohol och tränar kan inte vara riktigt friska!!!!!

Sådana där påståenden får mina tankar att gå tillbaka till den helt humorlöse Bosse Ringholm!

 

Alkohol i måttlig till liten omfattning är inte på något sätt skadlig, :o

Link to comment
Share on other sites

Kom nyligen hem med 1.5 liter whiskey i påsen :D ska bli gött !

Och sån där häxkonst som finns i hälsobutikerna kan de behålla för sig själva enligt mig! Mitt tips för mot sjukdom är 1 KG Frukt om dagen och en j***la massa vatten och en liten wirre innan sängen ;)

Link to comment
Share on other sites

Hur kan du säga att man ska dricka sprit för att rena kroppen mot sjukdommar när det finns bra saker att köpa i hälskokostbutikena.

Skulle allt tänka så skulle det bara finnas alkoholister på löparsligorna eller skidspåren!!!!

Skärpning!!!!!!

Jag tror att dom flesta i Svenska landslaget dricker.

Men att gurgla bort bakterier/virus i halsen med lite Stroh-rom.

Blir inte jag alkoholist av.

Link to comment
Share on other sites

Jag anklagar inte någon för att vara alkoholist jag bara tycker att man inte ska blanda alkohol med idrott varken före, under eller efter ett träning/tävling.

Vad folk gör med sin fritid och hälsa är deras problem!!!

Jag gör inte det iallafall

Link to comment
Share on other sites

Vad folk gör med sin fritid och hälsa är deras problem!!!

Jag är 16år och har aldrig druckit(som är ganska "normalt" nu bland tonåringar. och det du just skrev är att du inte bryr dig om dem dricker på fritiden innan träning, varför gör du en sån stor sak av det då? :P Mvh// Philip

Link to comment
Share on other sites

Nej jag skrev att man inte ska blanda alkohol MED idrott och menar med före träning/tävling samma dag som det sker, det är inte bra jag lovar.

Och att alkohol ska hämma virus i kroppen är bara "bull" det dämpar bara det för en liten stund sen kommer det tillbaka igen!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag anklagar inte någon för att vara alkoholist jag bara tycker att man inte ska blanda alkohol med idrott varken före, under eller efter ett träning/tävling.

Vad folk gör med sin fritid och hälsa är deras problem!!!

Jag gör inte det iallafall

Det jag tycker är så trist att alltid se är dels detta pekfinger med tillrättavisande som tenderar att komma från människor som inte tar alkohol, jag är själv otroligt sparsam med mitt konsumerande. Det jag dock störde mig på mest var att du helt utan anledning kallar folk för idioter för att dom kanske tar ett glas vin, eller en kall öl. Jag skulle alla drig få för mig att kalla en absolutist för idiot, det är ju helt enkelt bara val man gör i sitt liv.

 

Jag brukar själv gurgla mig med gammeldansk då jag känner mig risig i halsen, hjälper varje gång! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...