
Bästa webshopen?
#1
Postad 21 januari 2010 - 17:53

Vilken webshop tycker ni är bäst och varför?
#2
Postad 21 januari 2010 - 18:12

#3
Postad 21 januari 2010 - 18:46

jo där ska man inte handla, den där pölder verkar tycka att han är kingarnas king, men vete fan om det stämmer, känns som de är lite för mycket snack där för att de ska kännas seriöst.Jag kan skriva vilken jag INTE tycker om... Polder.se och varför ? Joo för det finns ju aldrig något i lager verkar det som...
Har handlat på både xcontryskiers och skistart,
xcontryskiers inga problem alls och bra erbjudande ibland
skistart, hade problem en gång, som var pga att jag hade stressat lite för mycket när jag beställde, men det löste vi genom ett mejl som jag snabbt fick svar på. (bra service

Så kan rekommendera båda dessa, och håller med globe86 om pölder, känns inte riktigt som kunderna är i fokus där.
#4
Postad 21 januari 2010 - 18:46

Billigt, bra service, stort sortiment och fri frakt när du handlar över 500.-
Beställde bindningar av dem och de ringde direkt och kollade så att jag var säker på att det var rätt modell till mina skidor.
Självklart tycker jag att man ska göra största delen av sina inköp hos sin lokala handlare men ibland gör det inte ont att tjäna några hundralappar eller en tusenlapp på nätet.
Några andra att kolla in:
http://www.skistart.com/
http://xcountryskier...se/default.aspx
http://www.gironsport.com/giron/
VL 2013 - 6:18 plac. 3454 // VL 2014 - 5:23 plac. 1193 // VL 2015 - sub 5 h plac. sub 1000. Led 2 klart!
#5
Postad 21 januari 2010 - 18:57

#6
Postad 21 januari 2010 - 19:52

#7
Postad 21 januari 2010 - 19:53

Även www.skistart.com och http://xcountryskier...se/default.aspx har svarat snabbt
när man behövde få tag på dem, och det har haft snabba leveranser.
#8
Postad 21 januari 2010 - 21:22

#9
Postad 21 januari 2010 - 21:32

#10
Postad 21 januari 2010 - 21:33

Har du alla poffa på tallriken???Jag kan skriva vilken jag INTE tycker om... Polder.se och varför ? Joo för det finns ju aldrig något i lager verkar det som...
#11
Postad 21 januari 2010 - 22:00

Redigerat av Jim N, 21 januari 2010 - 22:01 .
#12
Postad 21 januari 2010 - 22:21

Till skillnad från Intersport i Idre, köpte Atomic World Cup på påskrean, ville ha långt spann typ varmburkskida, de mätte upp på någon pointer, sedan mätte jag om på spannmätare och spannet visade sig vara för kort. Pratade med dem innan och de sa det skulle lösa sig om jag tog upp skidorna till jul. Jag fick inte reklamera dem med argumenten:
1) Spannet är rätt för dig...
2) Vill man ha exakt rätt spann ska man inte köpa på rea... (stod på spannmätarbräda i affären och han insåg väll att spannet var lite kort)..
3) Det är alltid bra med extra skidor...
4) Väldigt bra skidor för 1800...
Som tur är har jag kompisar som väger mindre så jag kunde sälja vidare för 1500.
#13
Postad 26 januari 2010 - 12:08

Är något fel eller om du fått fel skidor så är de omöjliga att prata med. Svarar inte i telefon eller på mail. Skulle behöva läras sig vad service mind är.
#14
Postad 26 januari 2010 - 12:17

Men visst har dom vart lite svåra under denna vinter pågrund av att dom är totalt överbelastade. Men enligt mig NR 1 på nätet
#15
Postad 26 januari 2010 - 12:27

#16
Postad 26 januari 2010 - 12:28

Det där känner jag inte alls igen. Fick ett par dåliga skidor en gång, men det reddes ut på ett väldigt trevligt och bra sätt. Nu var detta iofs inte denna säsong. Sedan jul denna säsong verkar de ha haft tokmycket att göra, läs lite i Pölders blogg.UNDVIK PÖLDER. Visst du får leveranser (i bästa fall)
Är något fel eller om du fått fel skidor så är de omöjliga att prata med. Svarar inte i telefon eller på mail. Skulle behöva läras sig vad service mind är.
#17
Postad 26 januari 2010 - 12:33

#18
Postad 26 januari 2010 - 12:52

Känner inte igen det du säger överhuvudtaget. Och nog sjutton är dom proffsiga.De har säkert mycket att göra men det har andra firmor också och där är servicen inte så låg som hos POLDER. Jobbar man med kunder (jag gör det också) så måste man hantera ny beställningar, kundreklammationer etc på proffesionellt sätt. Det är service mind. Det gör INTE POLDER. Jag och mina bekanta och skidklubben, där är mer än 95% missnöjda med POLDER. SÅ UNDVIK POLDER.
#19
Postad 26 januari 2010 - 19:07

PS. Rolig är han också

#20
Postad 26 januari 2010 - 20:05

Skippade slipningen hoppas jag...?Jag har precis beställt skidor av T pölder och allt går väldigt bra och smidigt. Min farsa har också beställt där tidigare och pölder verkar alltid få spannet på skidan rätt varenda gång av vad jag har hört. Så jag tycker att Herr Pölder bara borde ha creds.
PS. Rolig är han också
Fick höra av en klubbkompis i helgen som hade varit hos Mr P och sett hur han slipade...
Det gick väl inte till som på andra ställen...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar