Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klbo verlgsen - Halfvarsson trea

Stina Nilsson sprintvann fre Sadie Bjornsen

Skidorienterarna har hga frhoppningar

Halfvarsson ensam svensk vidare

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Bästa webshopen?


  • Vänligen logga in för att kunna svara
66 svar till detta ämne

#21
Joo

Joo

    Erfaren medlem

  • Members
  • PipPip
  • 606 inlägg

Pölder är den bästa av dom alla enligt mig. Alltid lätta att ha att göra med, alltid flexibla om det är något problem.
Men visst har dom vart lite svåra under denna vinter pågrund av att dom är totalt överbelastade. Men enligt mig NR 1 på nätet

Jag instämmer, bara goda erfarenheter av Pölder. Han är nog kingarnas king minsann.

Redigerat av Joo, 26 januari 2010 - 22:09 .


#22
Stefan Sand

Stefan Sand

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 080 inlägg
Visa mig den butik eller försäljare som har 100% nöjda kunder!

All försäljning är personlig i och med att vi alla är människor, båda säljaren och kunden. Det betyder att det emellanåt inte "klickar" rent personligt och som kund tycker man då att man blivit illa behandlad. Visst, det går åt pipsvängen, det finns oseriösa säljare och det finns en del med attitydsproblem. Men det gör det på kundsidan också. Kunder som ställer orimliga krav, kunder som förväntar sig mailsvar inom 10min och kunder som ska "kompenseras" för mentalt lidande när något tagit lite längre tid än väntat. Så fungerar vi och när det inte "klickar" går det åt helvete.
Läste om skilsmässostatistiken idag, under 2009 skiljde sig 20191 par. 40382 människor som alla kan intyga att just den andra parten är en idiot.

Jag har handlat av Pölder med goda resultat. En gång tog det evigheter innan ett par handskar dök upp men det redde vi ut via mail. Jag har också köpt en gång av skistart med en snabb och bra leverans.

Av de uppräknade hittills är alla seriösa butiker som vill sina kunder väl. Ibland skiter det sig men övervägande gånger går det riktigt bra. Vi kan alltid som enskilld konsument själva välja var vi vill handla och inte och givetvis ta intryck av vad andra berättar. Men tänk på att det är den ena partens inlaga du tar del av, inte bådas :)

#23
Frazzi

Frazzi

    Erfaren medlem

  • Members
  • PipPip
  • 947 inlägg
Jag fick väldigt bra service vid www.activex.se Bra mejlkontakt, snabb leverans och ganska konkurrenskraftiga priser.
Gillar Rossignol och tyckte de hade ett bra utbud Ross-prylar. En sak som exempelvis inte Pölder har.

Har nån för övrigt testat den nya skidhållaren? http://www.activex.s...863&iPageID=142 Kanske skulle man investera i en sån till klisterskidorna? Ganska dyr för en plastbit dock, men en del av pengarna lär ju hamna hos Charlotte Kalla... Har för mig att det är hon som ska marknadsföra produkten.

Redigerat av Frazzi, 27 januari 2010 - 16:45 .


#24
Jim N

Jim N

    Medlem

  • Members
  • Pip
  • 269 inlägg

De har säkert mycket att göra men det har andra firmor också och där är servicen inte så låg som hos POLDER. Jobbar man med kunder (jag gör det också) så måste man hantera ny beställningar, kundreklammationer etc på proffesionellt sätt. Det är service mind. Det gör INTE POLDER. Jag och mina bekanta och skidklubben, där är mer än 95% missnöjda med POLDER. SÅ UNDVIK POLDER.

Känner inte igen det du säger överhuvudtaget. Och nog sjutton är dom proffsiga.

Är det bara jag som tycker att det tar emot att beställa av någon som inte kan uttrycka sig i skrift, som skickar ut en katalog full av smileys och har meningsbyggnad som en 10-åring?

#25
Anl

Anl

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 376 inlägg

De har säkert mycket att göra men det har andra firmor också och där är servicen inte så låg som hos POLDER. Jobbar man med kunder (jag gör det också) så måste man hantera ny beställningar, kundreklammationer etc på proffesionellt sätt. Det är service mind. Det gör INTE POLDER. Jag och mina bekanta och skidklubben, där är mer än 95% missnöjda med POLDER. SÅ UNDVIK POLDER.

Känner inte igen det du säger överhuvudtaget. Och nog sjutton är dom proffsiga.

Är det bara jag som tycker att det tar emot att beställa av någon som inte kan uttrycka sig i skrift, som skickar ut en katalog full av smileys och har meningsbyggnad som en 10-åring?

Med tanke på språket i det inlägg du citerar är jag inte riktigt säker på vems språkbehandling du menar, Polders eller h*n som stavar professionellt på ett väldigt oprofessionellt sätt?

#26
Jim N

Jim N

    Medlem

  • Members
  • Pip
  • 269 inlägg

Känner inte igen det du säger överhuvudtaget. Och nog sjutton är dom proffsiga.

Är det bara jag som tycker att det tar emot att beställa av någon som inte kan uttrycka sig i skrift, som skickar ut en katalog full av smileys och har meningsbyggnad som en 10-åring?

Med tanke på språket i det inlägg du citerar är jag inte riktigt säker på vems språkbehandling du menar, Polders eller h*n som stavar professionellt på ett väldigt oprofessionellt sätt?

Syftar på Pölder. Förvisso plumpt uttryckt av mig, men jag anser att vuxna bör kunna uttrycka sig som vuxna. Ser man dessutom till Pölders inlägg här på forumet, i synnerhet då han ska polemisera mot någon eller något, har han en typisk översittarstil och lutar sig mot sådana argument som brukar karakteriseras som "käfta inte mot mig, jag har varit med längst, så det är ingen idé att du ifrågasätter mig"....ackompanjerat av att han skriver "fniss" och liknande som respons på andras funderingar och frågor. Inte riktigt min typ helt enkelt.

#27
Skåningen

Skåningen

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 117 inlägg


Är det bara jag som tycker att det tar emot att beställa av någon som inte kan uttrycka sig i skrift, som skickar ut en katalog full av smileys och har meningsbyggnad som en 10-åring?

Med tanke på språket i det inlägg du citerar är jag inte riktigt säker på vems språkbehandling du menar, Polders eller h*n som stavar professionellt på ett väldigt oprofessionellt sätt?

Syftar på Pölder. Förvisso plumpt uttryckt av mig, men jag anser att vuxna bör kunna uttrycka sig som vuxna. Ser man dessutom till Pölders inlägg här på forumet, i synnerhet då han ska polemisera mot någon eller något, har han en typisk översittarstil och lutar sig mot sådana argument som brukar karakteriseras som "käfta inte mot mig, jag har varit med längst, så det är ingen idé att du ifrågasätter mig"....ackompanjerat av att han skriver "fniss" och liknande som respons på andras funderingar och frågor. Inte riktigt min typ helt enkelt.

Nu är ju bara Pölder en av ägarna och en av personerna i affären, han bestämmer ju inte allt och gör inte allt. Finns andra bra där också.

MEn som flera andra har sagt finns det flera bra webshopar som jag också handlat av när dom varit billiga, men misstag verkar dom flesta göra

#28
Volevodin

Volevodin

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 713 inlägg
Vid besök i affären i Nässjö är det trevligt bemötande från personalen inkl Pölder själv - stilen från katalogen känner man inte igen. Jag tillhör den kategorin, som gärna vill prova och känna på varan innan köp och då är ett personligt besök i butiken att föredra framför webb-köp. Sen kan det givetvis ändå bli felköp och i det fallet finns det väl både bättre och sämre butiker att klara ut detta med.

Annars tycker jag att nordsport är den mest intressanta av de nya webb-butikerna pga att de har ett utbud som saknas i de flesta skidbutiker tex Rossignol, Kahru, Vauhti rullskidor m m. Om jag skulle handla via nätet så blir det nog därifrån i så fall.

Redigerat av Volevodin, 27 januari 2010 - 23:31 .


#29
Hammerhead

Hammerhead

    Ny medlem

  • Members
  • 1 inlägg
Angående Pölder så är min erfarenhet att det fungerar bra att handla både i butik och på nätet. När det däremot gäller reklamationer/byten fungerar det typ väldigt dåligt (långa väntetider och en tjafsighet/attityd man inte förväntar sig från en seriös handlare). Jag har valt bort Pölder för framtida inköp, helt enkelt för att jag inte litar på servicen. Andra verkar ha annorlunda erfarenheter, så jag antar att det kan bero på vem man kommer i kontakt med. Viss varning utfärdas dock.

#30
johan_zhe

johan_zhe

    Medlem

  • Members
  • Pip
  • 33 inlägg

Angående Pölder så är min erfarenhet att det fungerar bra att handla både i butik och på nätet. När det däremot gäller reklamationer/byten fungerar det typ väldigt dåligt (långa väntetider och en tjafsighet/attityd man inte förväntar sig från en seriös handlare). Jag har valt bort Pölder för framtida inköp, helt enkelt för att jag inte litar på servicen. Andra verkar ha annorlunda erfarenheter, så jag antar att det kan bero på vem man kommer i kontakt med. Viss varning utfärdas dock.

Ja, det är väldigt olika bilder av Pölder man får i den här tråden. Jag har själv handlat från Pölder vid ett flertal tillfällen, både på nätet och i butik (och telefon) och det har alltid fungerat bra, även vid reklamationer. :-)
-----------------
"And in the end it's not the years in your life that count, it's the life in your years." - A. Lincoln

#31
tjokoko

tjokoko

    Ny medlem

  • Members
  • 1 inlägg
Eftersom ett viktigt kriterium för den bästa butiken är att de kan leverera det man vill ha så vill jag tipsa om haijaa.fi. Jag ville ha ett par Atomic World Cup Classic och de kunde leverera. Jag fick precis det jag ville ha och spannet verkar (efter ett träningspass) vara bra utplockat.
Tyvärr kan jag ingen finska men Google translator översatte sidan åt mig :) och vi kunde maila varandra på lagom knackig svensk-finsk engelska.
Priset blev dessutom riktigt bra tycker jag. Skidorna skickades med bussgods på tre dagar för 37 EUR.

#32
Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 951 inlägg
De butiker jag varit i kontakt med och varit bra, dvs löst problem utan knot på direkten med positiv attityd är enklare sport, northsport samt Giron. Kan rekommendera alla dessa.

#33
Addep

Addep

    Ny medlem

  • Members
  • 5 inlägg
Ingen har nämnt Lindell www.lindellssport.se/
Har lite intresse av att veta vad folk tycker om dom? Vet att dom har haft mkt att göra så det lär ju vara några som har handlat där.

Dessutom skulle jag kunna skriva under på listan över dom som stör mig på Pölders språk i hans katalog men jag tycker att komentarerna egentligen är bra och ger lite mer info.

Redigerat av Addep, 26 februari 2010 - 13:50 .

//Andreas

#34
Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 951 inlägg
Säga vad man vill om Pölder och Pölder sport, den höga svansföringen och kaxiga attityden genomsyrar inte bara Tony Pölder utan även kundsupport, man blir uppläxad om man inte är trevlig. Helfestligt! Först hajar man till, sedan inser man att det kanske var välförtjänt..., se nedan:


Hej!
För det första, det skadar inte att vara trevlig!
Din order restnoterades eftersom handsken tillfälligt var slut...även hos Hestra. När det är REA-produkter är det inte alltid säket att man kan få tag i fler!
Vi har fixat ett par svarta tumvantar (av nya modellen) som du får för samma pris. Hoppas det är OK! De skickas till dig snarast!

Med vänlig hälsning

Kundsupport Pölder Sport
Johan Palmquist
---------------------------------------------------------------------
OBS! Behåll ärende id:t i rubriken vid fortsatt konversation!
---------------------------------------------------------------------

Tony Pölder Sport AB
Bockängsgatan 4, 571 38 Nässjö
www.polder.se
Tel: 0380 – 80 000
Fax: 0380 – 75 708
kundsupport@polder.se



---------------------------

Hej!

När kommer (08672411 Hestra WS Action Tumvante 1 384,00 268,80) ?????
Det var därför jag gjorde denna order, resten har kommit, men inte huvudprodukten.

På kvittot står det handskrivet Rest. Skickas fraktfritt, tacka fan för det....,men när!!!????

Redigerat av Rotebrostakaren, 02 november 2010 - 14:55 .


#35
Sunlake

Sunlake

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 009 inlägg

Säga vad man vill om Pölder och Pölder sport, den höga svansföringen och kaxiga attityden genomsyrar inte bara Tony Pölder utan även kundsupport, man blir uppläxad om man inte är trevlig. Helfestligt! Först hajar man till, sedan inser man att det kanske var välförtjänt..., se nedan:


Hej!
För det första, det skadar inte att vara trevlig!
Din order restnoterades eftersom handsken tillfälligt var slut...även hos Hestra. När det är REA-produkter är det inte alltid säket att man kan få tag i fler!
Vi har fixat ett par svarta tumvantar (av nya modellen) som du får för samma pris. Hoppas det är OK! De skickas till dig snarast!

Med vänlig hälsning

Kundsupport Pölder Sport
Johan Palmquist
---------------------------------------------------------------------
OBS! Behåll ärende id:t i rubriken vid fortsatt konversation!
---------------------------------------------------------------------

Tony Pölder Sport AB
Bockängsgatan 4, 571 38 Nässjö
www.polder.se
Tel: 0380 – 80 000
Fax: 0380 – 75 708
kundsupport@polder.se



---------------------------

Hej!

När kommer (08672411 Hestra WS Action Tumvante 1 384,00 268,80) ?????
Det var därför jag gjorde denna order, resten har kommit, men inte huvudprodukten.

På kvittot står det handskrivet Rest. Skickas fraktfritt, tacka fan för det....,men när!!!????

Den va bra=D
ÖS 2011: 7.58.59. VL 2012: 6.39.28 plac 5652. VL 2013: 6:43:10 plac 4339 VL 2014: 6:16:46 plac 2891. VL 2015: Bröt i Risberg, krasslig.<p>Alliansloppet -15: 2:14
Alliansloppet 2017: 2:16

#36
MrT

MrT

    Erfaren medlem

  • Members
  • PipPip
  • 543 inlägg

Ingen har nämnt Lindell www.lindellssport.se/
Har lite intresse av att veta vad folk tycker om dom? Vet att dom har haft mkt att göra så det lär ju vara några som har handlat där.

Dessutom skulle jag kunna skriva under på listan över dom som stör mig på Pölders språk i hans katalog men jag tycker att komentarerna egentligen är bra och ger lite mer info.

Jag har handlat en del av Lindells sport i år och känner mig mycket nöjd med deras service.
Hade lite problem med en kontrollrem jag köpte, -dom skickade en ny direkt, trots att jag inte kunde lämna in den trasiga, (fick ett spel och slängde den i diket). En annan gång ångrade jag mitt köp och ville göra ett byte, -inga problem det heller, de bjöd t.om på fraktkostnaden.

Känner ett stort förtroende för dem och kommer att göra mina framtida webbaffärer hos dem.

#37
Willie

Willie

    Erfaren medlem

  • Members
  • PipPip
  • 674 inlägg

Ingen har nämnt Lindell www.lindellssport.se/
Har lite intresse av att veta vad folk tycker om dom? Vet att dom har haft mkt att göra så det lär ju vara några som har handlat där.

Dessutom skulle jag kunna skriva under på listan över dom som stör mig på Pölders språk i hans katalog men jag tycker att komentarerna egentligen är bra och ger lite mer info.

Jag har handlat en del av Lindells sport i år och känner mig mycket nöjd med deras service.
Hade lite problem med en kontrollrem jag köpte, -dom skickade en ny direkt, trots att jag inte kunde lämna in den trasiga, (fick ett spel och slängde den i diket). En annan gång ångrade jag mitt köp och ville göra ett byte, -inga problem det heller, de bjöd t.om på fraktkostnaden.

Känner ett stort förtroende för dem och kommer att göra mina framtida webbaffärer hos dem.

Har varit inne i butiken några gånger och fått mycket bra bemötande. Trevliga, kunniga och villiga att ta sig tid att prata om produkterna. Har inte testat att beställa av dem via nätet men utifrån intrycken i butiken skulle jag alla gånger lita på att köpa av dem via deras webshop.

#38
Robleif

Robleif

    Medlem

  • Members
  • Pip
  • 104 inlägg
Men tål man inte Pölders attityd så kan man ju handla därifrån men överlägset snabbast ut med lev till norra sverige; Sen har jag handlat av Lindellsport också men sådär tycker jag;
sen så ligger jag i ett reklamations ärende hos Xcountry sports på ett par Madshus Hypersonic som köptes där ifjol efter 30-35 mil så försvann spannet hur otroligt det låter jag å en kompis köpte varsitt par med samma upgifter lämnade till dom men hans kanon mina tappade kanske 15 kg i åkarvikt reklamerade i maj men dom verkar ha mycket att göra :)

#39
rible12

rible12

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg
Nä det här med kund support är en avdelning som inte existerar hos Herr Pölder tyvärr. Handlar numera allt jag kan från rullskidspecialisten.se, funkar bara bra och snabbt går det!! Toppen!

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!


#40
Glattnos

Glattnos

    Medlem

  • Members
  • Pip
  • 179 inlägg
Jag lägger mina röster på Skistart och Nortsport! Men om man ska få en bra bild över vilken web-shop som har bäst ryckte ska man nog räkna de negativa omdömena mer än de positiva.

En liten lista av vad som kommit in till tråden hittills(kan ju ha räknat fel, rätta mig i så fall):

www.polder.se
Pos: 6 Neg: 6 Procent: 50 %

www.xcountrysports.com
Pos: 3 Neg: 2 Procent: 60 %

www.skistart.com
Pos: 5 Neg: 0

www.northsport.se
Pos: 5 Neg: 0

www.gironsport.com
Pos: 3 Neg: 0

www.lindellssport.se
Pos: 2 Neg: 0

www.udenssport.se
Pos: 1 Neg: 0

www.activex.se
Pos: 1 Neg: 0

www.haijaa.fi
Pos: 1 Neg: 0

www.enklaresport.se
Pos: 1 Neg: 0

www.rullskidspecialisten.se
Pos: 1 Neg: 0




7 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar


    utter