Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klbo verlgsen - Halfvarsson trea

Stina Nilsson sprintvann fre Sadie Bjornsen

Skidorienterarna har hga frhoppningar

Halfvarsson ensam svensk vidare

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Bästa webshopen?

• Vänligen logga in för att kunna svara
66 svar till detta ämne

red tag

red tag

Medlem

• Members
  • Pip
  • 70 inlägg

Om man inte har en fru som har fler skidor än en själv :)

Ang. haijaa.fi : förr en pålitlig skidleverantör - numer inget vidare urval av skidpar.. Blir nog sporttipalvelu.fi eller Intersport vid skidtunneln i jämi/Kimmo Vilen som jag i fortsättningen gör skidaffärer med...
En blivande worldloppet master - 2018 Marcialonga; Anmäld :) Ylläs-Levi 67 än en gång.. Skönt att skippa seedningshetset till VL !!

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 628 inlägg

Ang. haijaa.fi : förr en pålitlig skidleverantör - numer inget vidare urval av skidpar.. Blir nog sporttipalvelu.fi eller Intersport vid skidtunneln i jämi/Kimmo Vilen som jag i fortsättningen gör skidaffärer med...

Du verkar bo i Finland redtag :) Vad säger ni därborta om Kirves skidfabrik o märkena Yoko/karhu. Hört om dom leverar bra skidpar?
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

red tag

red tag

Medlem

• Members
  • Pip
  • 70 inlägg

Du verkar bo i Finland redtag :) Vad säger ni därborta om Kirves skidfabrik o märkena Yoko/karhu. Hört om dom leverar bra skidpar?

Toppmodellerna av Yoko har jag hört mycket gott om, bla. en toppåkare hemma "från byn" som tävlar på yoko.. Karhus nya skidor har jag inte hört mycket om, inte heller sett i skidspåren i modern tid...

...Tror att ex. "Finn" är betydligt mer insatt och kan berätta mer ?
En blivande worldloppet master - 2018 Marcialonga; Anmäld :) Ylläs-Levi 67 än en gång.. Skönt att skippa seedningshetset till VL !!

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 008 inlägg

Sedan Pölder gjorde rent hus med sådana som mig så har jag hållit mig till Huselius sport och Enklaresport (båda aktiva här på forum) och är mycket nöjd med båda. Snabba och korrekta leveranser vid alla tillfällen. :)

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 008 inlägg

Dessutom, jag har rätt så bra pannlampa men funderar på att skaffa mig en ännu bättre . Jag har nu via en elitorienrterare fåt tips om följande: Lupine Piko X Duo, 1 hardcase 1,7 Ah, 1 smartcore 1,7 Ah

Var skaffar man en sådan (eller likvärdig) till bäst/bra pris ?

sniperwille

sniperwille

Ny medlem

• Members
  • 2 inlägg

Sedan Pölder gjorde rent hus med sådana som mig så har jag hållit mig till Huselius sport och Enklaresport (båda aktiva här på forum) och är mycket nöjd med båda. Snabba och korrekta leveranser vid alla tillfällen. :)

Vad menar du med uttrycket -Rent hus ?

bem

bem

Ny medlem

• Members
  • 6 inlägg

Dessutom, jag har rätt så bra pannlampa men funderar på att skaffa mig en ännu bättre . Jag har nu via en elitorienrterare fåt tips om följande: Lupine Piko X Duo, 1 hardcase 1,7 Ah, 1 smartcore 1,7 Ah

Var skaffar man en sådan (eller likvärdig) till bäst/bra pris ?

Flikar in med lite info om den pannlampa jag använder sen många år, höst-vinter-vår.

​Det är en Petzl Ultra Rush. Den finns med batteri som man kan ha på huvudet ungefär som den du funderar på och så finns den med en sele (den kallas då Ultra Rush belt man kan ha batteriet i). Jag har använt min Ultra Rush belt sen 2008 och har varit otroligt nöjd med den. Har fått köpa ett nytt batteri två gånger då de förstås inte varar i evighet. De får sämre kapacitet med åren och så när det är kallare ute orkar de inte lika bra som när batterierna är nya. Det är Lithium Ion batteri till denna. Finns två storlekar på batteriet, ett mindre 2600 mAh och ett större 5200 mAh (jag har alltid använt det större batteriet, det var 4000 mAh först men kom senare i 5200 mAh). Det är 6 små LED lampor i denna pannlampa och det är 3 lägen, låg, mellan och hög ljusstyrka. Jag har fått köpa nytt "pannband" en gång då resåren vekna efter några år.
​Borde finnas ännu bättre och billigare pannlampor numera än den jag har men den säljs fortfarande och finns på Petzls hemsida ännu trots att det var nästan 10 år sen jag köpte min. Jag använder min nästan uteslutande vid löpning på kvällarna. På starkaste läget är det nästan som hel-ljus på bilen, nåja kanske inte men det är väldigt bra sken, men jag använder mest det lägsta läget. Värt att kolla vad extra batterier kostar, till min när jag köpte nya varierade priserna rejält så det är värt att leta runt lite för att hitta vettiga priser. Köpte min pannlampa hos Letro Sport men de säljer inte Petzl längre.

/Bo

5 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

utter