Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Charlotte Kalla ser fram emot Ski Tour 2020 i stersund - Trondheim

Hemvndare tar ver klubban i stersunds SK

Mte med Wassberg och regn och rusk fr Erixon

Vinter-OS 2026 till Italien

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Bästa webshopen?

• Vänligen logga in för att kunna svara
96 svar till detta ämne

Tretjak

Tretjak

Medlem

• Members
  • Pip
  • 182 inlägg

Det här är skandal :) vänta hela 5 dagar och inte hört ett pip! Avgå hela Älvdalen
Skogsvakt väntar på nya klassiska rullisar! Med fäste :)

Det här är skandal :) vänta hela 5 dagar och inte hört ett pip! Avgå hela Älvdalen
Skogsvakt väntar på nya klassiska rullisar! Med fäste :)

Beställde igår hos Skistart och paketet skickat idag strax efter lunch.
OK, som de ggr jag tidigare handlat av dem.
Nu återstår att se om jag får det jag beställt bara.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 592 inlägg

Beställde igår hos Skistart och paketet skickat idag strax efter lunch.
OK, som de ggr jag tidigare handlat av dem.
Nu återstår att se om jag får det jag beställt bara.

Även en blind höna kan hitta ett flourkorn
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 238 inlägg

Pölder sport; beställde fredag kväll, fick sms att varorna fanns på utlämningsstället i em. :)

Apotea; beställde onsdag em, har inte fått varorna ännu. :(

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 592 inlägg

Pölder sport; beställde fredag kväll, fick sms att varorna fanns på utlämningsstället i em. :)
Apotea; beställde onsdag em, har inte fått varorna ännu. :(

Du får nog vänta! Springmaskmedicinen är helt slut på alla apotek ;) ;)
Återinför skejtvasan
41.57.63

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 592 inlägg
Skistart
2av2 senaste beställningarna har dom fuckat upp nu. Hade det inte varit för deras enorma utbud och bra priser hade jag aldrig handlat där :)

Nä men seriöst. Dom får skärpa sig. Pölder knappar igen
Återinför skejtvasan
41.57.63

Näbbskon

Näbbskon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 95 inlägg
Skistart har helt tappat stinget. Ibland funkar det smärtfritt men ofta tar det lång tid. Order lagd på varor i saldo fredag lunch och nu ons em inte ens blivit skickad. I dagens webtider är det inte OK

wille

wille

Medlem

• Members
  • Pip
  • 467 inlägg

Vid två tillfällen har jag väntat på varor från Skistart. Efter x antal dagar har jag ringt för att få veta. Då har det samtidigt kommit mejl om att varorna precis är skickade, skumt.

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 701 inlägg
Servicen hos Skistart är betydligt sämre än för några år sedan. Har vi några tillfällen frågat om de har en specifik skida till ett specifikt ändamål i lager. Det svarar de inte på om man inte först lägger en order. Jag kommer inte lägga några ordrar om jag inte vet att det jag vill ha finns i lager. Sedan är ju deras reor ofta mer eller mindre ett skämt.

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 675 inlägg

Servicen hos Skistart är betydligt sämre än för några år sedan. Har vi några tillfällen frågat om de har en specifik skida till ett specifikt ändamål i lager. Det svarar de inte på om man inte först lägger en order. Jag kommer inte lägga några ordrar om jag inte vet att det jag vill ha finns i lager. Sedan är ju deras reor ofta mer eller mindre ett skämt.

Även jag har blivit nekad svar om de har en passande skida i lager om jag inte har lagt en order innan. Mejlade sedan Haijaa med mina spec och önskemål. Kom svar inom någon timme att dom plockat ut två alternativ som passade, samt priser med olika bindningsalternativ. Gissa var jag handlade!?

Näbbskon

Näbbskon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 95 inlägg
skistart har blivit väldigtvstora på några år och känslan är att dom tappat bort sin kundkänsla. Tror dom sålde sin verksamhet? Kan vars i samband med det som deras service försämrades. Det är ett i-landsproblem men det ska inte behöva ta 10 dagar plus att få en vara hem som finns i lager ( vad nu ”i lager ” innebär? I lager hos leverantör eller skistart?)

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 399 inlägg
Vad händer hos huselius? Var i Lund i helgen och såg en lokal vägg i vägg med hotell Finn där det stod Huselius sport på parkeringsplatsen utanför och de höll på att städa ur. Helt tomt. Blev sugen på att shoppa men det gick ju inte.

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 399 inlägg
Tycker Skistart fungerar bra när det man vill ha finns i lager. De har en seg hemsida bara. Men den var ännu segare för några år sedan . Jag har alltid fått snabb respons från dem.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 238 inlägg

Vad händer hos huselius? Var i Lund i helgen och såg en lokal vägg i vägg med hotell Finn där det stod Huselius sport på parkeringsplatsen utanför och de höll på att städa ur. Helt tomt. Blev sugen på att shoppa men det gick ju inte.

Det är ett bra tag sedan ha stängde sin fysiska butik i Lund, sålde av sitt testmaterial och gick över till en renodlad webbutik.

Fördelen är att man som företagare blir mindre bunden i och med att den fysiska butiken försvinner. Synd dock att han inte behöll sitt testmaterial på rullskidor och hade ett antal testdagar under barmarks-säsongen. Det goda renommë som han byggde upp på sin testturne falnar ganska snabbt och nu blir det till att köpa "grisen i säcken". Undrar om Pölder har testmöjligheter för rullskidor ?

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 204 inlägg

Vi stängde den fysiska butiken i oktober 2017. Vi har dessutom flyttat till andra lokalen sen rätt länge som är bättre anpassade än den gamla butikslokalen. Vår försäljning har ändå alltid varit dominerande av just webshopen jämfört med den fysiska butiken. Så webshopen vår fortsätter så som det gjort i snart 10 år.
En webshop där vi gladeligen svarar på frågor från hela Europa, där vi tar fram speciallösningar om man frågar, där vi ger förslag innan man lägger order såklart :)
Och så vet jag att Volevodin brukar prata om detta med testutrustning som vi hade tidigare. Vi hade det i den fysiska butiken i flera år, det max en promille som ville teståka innan köp.
En nybörjare som testar känner ingenting, då man har fullt upp av att stå på skidorna, så en nybörjare väljer då en stadig men ofta klumpig skida som den sen byter ut om den inte ledsnat på att åka. Så dom flesta lyssnade helt enkelt på dom råd vi ger om olika skidor, en erfaren åkare vet ofta vad den vill ha.
Och ja för 3 år sen var jag ute på en rullskidturne runt hela landet med över 50 par skidor. På vissa order var det bra med folk, på vissa kom ingen, på dom flesta kom det 4-5 stycken.
Det var väldigt dyrt.
Nu har vi en billigare lokal, Inga extra kostnader, kan hålla låga priser. Och är snabba på att svara på frågor.
Sen har vi inga ambitioner att bli den största längre, lagom är bäst :)

/Ägare Huselius Skidsport, längdskidåkare, rullskidåkare, tävlingsarrangör, teståkare, forumveteran ;)

Näbbskon

Näbbskon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 95 inlägg
Order lagd sön kväll hos Pölder. Skickad från butik idag kl 11. Förra beställningen från Skistart skickades 5!!!!! arbetsdagar senare. Märk väl lämnade Skistart.

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 853 inlägg

Huselius Skidsport är tveklöst den bästa webbutiken. Nu råkar jag förvisso känna Håkan, men en utav anledningarna till detta är att jag köpt en hel del grejer utav honom. Adelsmärket är att jag fått rätt grejer utifrån nivå, dessutom blir hanterandet utav ev. reklamation väldigt smidig. 

Näbbskon

Näbbskon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 95 inlägg
Sön kväll ordrar lagda hos skistart o pölder. Båda smågrejer som fanns i lager. Igår tisdag kom pölders paket. Snacka om service. Skistart har idag onsdag inte ens skickat grejerna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar