Välja pulsklocka?
Postad 23 januari 2010 - 19:32

Sedan så tror jag det finns autolap på Polar oxå...vet ej säkert då jag bara mäter tid när jag tränar...
Postad 23 januari 2010 - 19:46

Ska man kosta på ett antal tusen så tycker jag att det är självklart att man vill ha inbyggd GPS.
Postad 24 januari 2010 - 18:48

Nä skippa 305an.
Postad 24 januari 2010 - 20:23

Då kör du riktigt långa pass, längre än de flesta faktiskt. Har haft min i nästan tre år, visst har batterikapacitet gått ner lite grann på samma klocka/batteri, men mkt mindre än på de flesta andra batterier tex laptops och mobiler. Min höll drygt 12 h i vårvärme efter två års användning och håller fortfarande lätt 7-8 h i många minusgrader. Men självklart en GPS drar mkt batteri, försök med GPS:en i din mobil eller en bil-GPS utan laddning så får du se, och då är batteriet eller åtminstone prylen betydligt större. Och OK all laddning är "jobbigt" (man svettas och pulsen går upp ordentligt:) ) precis som för mobilen laptopen, pannlampan och annat som går på batteri och har ngn intressant funktionalitet förutom att ta tiden.305an har jag kört med i 2 och ett halvt år. Är på byte för andra gången. Fungerar ju vettigt i max 6månader. sen räcker ju batteriet knappt ett träningspass. Sen är det ju skapligt enerverande att behöva ladda den hela tiden.
Nä skippa 305an.
Och återigen är man helt ointresserad av var man tränar och hur fort man kört men ändå vill ha puls så går det naturligtvis lika bra med enkel pulsklocka från diverse olika märken.
Men har du ett bra tips på en på en klocka med inbyggd GPS som har bättre batterikapacitet än 305 förutom 310XT och kostar mindre så är jag mkt tacksam om du kan tipsa mig om det!
Eftersom min 305 har slickat asfalten många meter, har används över 1000 h och jag kör en del långa pass så funderar jag på en ny av vilket märke som helst men än så länge ligger 305 och 310XT närmast.
Postad 02 februari 2010 - 13:58

Redigerat av globe86, 02 februari 2010 - 16:48 .
Postad 03 februari 2010 - 14:17

Fördelar: Kan ställa in vilka värden du vill se i fönstret samt har GPS och puls. Dvs Det man behöver.
Postad 03 februari 2010 - 16:11

Det kan man göra på Polar oxå...Garmin Forerunner 310XT tycker jag är överlägsen. Batteri tid på 20 timmar också...så även jag kan använda den hela Vättern rundan...
.
Fördelar: Kan ställa in vilka värden du vill se i fönstret samt har GPS och puls. Dvs Det man behöver.

Postad 03 februari 2010 - 16:56

Postad 03 februari 2010 - 18:54

Och vad jag kunnat se så använder de flesta Polar!
Postad 03 februari 2010 - 18:57

hehe åfan! får kolla vidare då..fick för mig att dom va dyrare men har inte kollat så noga..Annars kan man ju kolla på vad eliten använder...
Postad 03 februari 2010 - 19:04

Postad 03 februari 2010 - 20:11

Garmin verkar ha det.
Suuntoo?
Polar, nope, vad jag kan se..
Någon mer Macian här som kan hjälpa mig?
/Rob
Postad 03 februari 2010 - 21:59

Postad 03 februari 2010 - 23:11

Jag har bara använt den 3 gånger än, men då har den fungerat helt som den ska.Hur går det med klockan Vasa ?! Är också ute efter en Puls klocka.. när ekonomin tilllåter! Men blir svårt att välja... Så vore bra om du redovisa noga va du tycker om klockan för och nackdel..och hur gps funkar !
Och det är ju väldigt skoj att se direkt på armen hur långt och länge man kört, samt medelhastigheten.
Brukar leta fel på mina prylar, men har i detta fallet inte hittat något direkt.

Det som den nyare är bättre på sägs vara längre batteritid (hur länge tar ditt Öppet Spår?) och att den är vattentät.
Postad 04 februari 2010 - 00:08

Oki de låter ju bra de därJag har bara använt den 3 gånger än, men då har den fungerat helt som den ska.Hur går det med klockan Vasa ?! Är också ute efter en Puls klocka.. när ekonomin tilllåter! Men blir svårt att välja... Så vore bra om du redovisa noga va du tycker om klockan för och nackdel..och hur gps funkar !
Och det är ju väldigt skoj att se direkt på armen hur långt och länge man kört, samt medelhastigheten.
Brukar leta fel på mina prylar, men har i detta fallet inte hittat något direkt.
Det som den nyare är bättre på sägs vara längre batteritid (hur länge tar ditt Öppet Spår?) och att den är vattentät.

Postad 04 februari 2010 - 16:43

Postad 04 februari 2010 - 17:34

Det är nog ett bra köp!hej alla, är det nån här som har en Polar RS400 och kan säga vad dom tycker om den? funderar starkt på att köpa den, vill inte gå upp i 3500 kronors klassen då jag klarar mig ändå utan GPS, det jag vill ha är bra programvara och en tillförlitlig klocka.
Postad 04 februari 2010 - 19:31

Mår mycket bättre när jag tränar utan den för jag blev alltid orolig att jag hade något allvarligt hjärtfel. Min maxpuls har varierat mellan drygt 130 och 214 på intervallpass! Pekfingret på handleden lugnade mig dock.
Ruskigt opålitlig manick. Blir en bättre klocka snart.
Redigerat av Hilding, 04 februari 2010 - 19:32 .
Postad 04 februari 2010 - 21:18

För att.
- Bra pris
- stor display som ger en bra överblick
- lätt att ställa in intervallpass
- många val möjligheter av statistik i display
- Riktigt bra GPS
- fungerar med sporttracks
- Bra support om du får problem
- Går att ladda batteriet i GPSen (man får lov att bytta i polars externa enhet)
dåligt
- Batteri som måste laddas (fördel att de kan laddas mor polars GPS)
sen förövrigt att klockan är stor så har man inte nå problem med det när man tränar, sedan så brukar man ändå inte gå runt med träningsklockan till vardags så där spelar det inte roll.
Detta är mina synpunkter, och jag gillar denna klocka.
Postad 04 februari 2010 - 21:46

Åker de fortare då? Eller kan de möjligen ha ngt endaste lite grann med sponsring att göra:)Annars kan man ju kolla på vad eliten använder...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar